Status
Niet open voor verdere reacties.

Le Vecchio

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Na enkele omwegen opnieuw win7 geïnstalleerd na problemen opstart welke uiteindelijk bij de voeding hun oorzaak vonden ..
fin dit probleem opgelost herkent win verkenner een tweede harde schijf niet meer alsook een externe muziekschijf welke van tijd tot tijd wordt gebruikt .. waar kan ik deze ophalen?
Bij schijfbeheer zijn ze ook niet te zien dus kan ze niet initialiseren pfff ... :5956:


greets, Andi.
 
rr geen sata probleem .. zijn nog ide aansluitingen .. kan gewoon geen station toewijzen .. enkel converteren .. pfff

Ken je het principe van de master/slave instellingen op een IDE device? Dit kan dmv een jumper op het device (hdd, dvd, ...) ingesteld worden. Je primary HDD zou op Master moeten staan, secondery op Slave. CS of Cable select is een automatisch detecteren functie.
Ook is het verstandig van je primary (en secondary) HDD op IDE1 te pluggen.
 
heykes,

2de schijf ontkoppeld en opnieuw opgestart zonder .. uitgeschakeld en opnieuw opstart waar ie te zien is in bios, nu ook in apparaatbeheer en ook schijfbeheer, echter met de melding "niet toegewezen" .. converteren naar ??? Externe nog steeds niet te zien :shame:

je hebt de oplossing bijna zelf gevonden! wijs de partitie op de schijf toe! je kan via apparaatbeheer een toewijzing doen met drive-letter en pad en er zijn ook tools om dat te doen, cfr mijn vorige post...
 
Ik dank jullie allen reeds om de toegereikte oplossingen, echter is het laatste obstakel -het toewijzen van een stationspad, vb D:- een verdoken hindernis ... rechts klikken op de "niet toegewezen" schijf in schijfbeheer brengt enkel de mogelijkheid te converteren naar "GPT of dynamische schijf" wat enkel van tel is wnnr de schijf extern zou gevoed worden ... niet dus want zit op zelfde stroom en datakabel van de c: schijf ... bij de eigenschappen deelt ie me mee dat het apparaat correct werkt pfff niet dus ... :5929:
 
indien je over de acronis hard disk director kon beschikken ..dit tool dient aangekocht te worden ...
zou dit probleem zo verholpen geweest zijn ...met de A.H.D.D. kun je elk stastion (partitie) appart bewerken
d.w.z. je kan een niet toegewezen ruimte een letter toekennen maar je kan ook dit stastion dat niet herkent wordt van een logischs naar een primaire indelen zonder data verlies..
zie hier onder al mijn partities ,externe schijven en usb sticks zijn ingesteldt op primaire

Bekijk bijlage 8220



echter met de gratis te gebruiken easus partition manager moet dit ook mogelijk zijn ..al weet ik dit niet zeker omdat ik deze niet gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan