Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Kan ik met de recovery cd het bestand opnieuw instellen?
Gisteren bij vriendin van mijn vrouw geweest. We wonen 65km van elkaar. Ik heb een goede band met haar man. Wij zaten aan laptop. Hij haalde vragen aan en ik gaf hem de antwoorden. Had op een stick die ik meehad van thuis de "godmode" staan. Zette die op zijn laptop. Station geselecteerd en uitwerpen van stick. Kreeg melding dat deze kon worden verwijderd. Een paar seconden na het verwijderen ging de laptop op zwart. Resultaat, controle hd met enkele foutmeldingen.
Bij het opnieuw opstarten kreeg ik de melding HCCUtils.dll ontbreekt. Bij een tweede laptop van het bestand de copy gemaakt van het bestand. Staat in Systeem32. Maar krijg nu de melding : "Kan toegang van procedure LoadSTRIGW niet vinden in DLL. Bestand hccutils.DLL"
Het gaat hier om een laptop Medion Akoya MD 98921. Een I5.
Er is een recovery partitie op de D schijf. Gisteravond toen we thuis waren dacht ik er pas aan dat het bestand misschien daar ook te vinden is. Is nu natuurlijk te laat. Zie hem pas terug volgende zaterdag.
Wie weet of ik met de recovery op de D schijf het probleem kan herstellen zonder verlies van zijn overige data? Of kan dit met de recovery cd hier op Tuts?
 
hoi Mik een herstel cd kun je dus niet gaan gebruiken omdat deze Hccutils.dll niet aanwezig is .... dit heb ik dus gecontrolleerd met het ontleden van de iso in power.iso
denk dan eerder dat de aanwezige recovery op de recovery partitie deze dan weer wel aanboord heeft vermits je met deze recovery partitie immers een fabrieksherstelling kunt bewerkstelligen ...
maar dan zit je natuurlijk met het verlies van Data tenzij je gebruik ga maken van een Windows 7 dvd en de optie neemt om een herstel te doen , enkel de Windows word dan hersteld ...

* dit is de herstel cd die ik ontleed heb om je het te laten zien .
3890b8151d-Ashampoo_Snap_2013.10.20_09h36m07s_002_.png
 
Ik zou me in de eerste plaats niet zo'n zorgen maken over dat ene bestand, maar eerder over de oorzaak en de mogelijke verdere gevolgen.
Laptop zwart scherm - herstarten - checkdisk - ontbrekende bestand(en).
Je hebt nu weet van één systeembestand, mogelijk meer...

Meest waarschijnlijke oorzaak; falende harde schijf! Eventueel te testen met diag software van de vendor.

Optie 1: je herstelt het beschadigde bestand en je blijft verderwerken.
Gevolg optie 1: De harde schijf gaat blijven falen en het gaat van kwaad naar erger.

Optie 2: Je koopt een nieuwe harde schijf en je cloned de inhoud naar die nieuwe schijf. Je doet eventueel van de recovery partitie een factory system restore zodat je huidige beschadigde systeem terug optimaal werkt. (aangeraden)
Gevolg: Alle problemen zijn opgelost.
 
Ik zou me in de eerste plaats niet zo'n zorgen maken over dat ene bestand, maar eerder over de oorzaak en de mogelijke verdere gevolgen.
Laptop zwart scherm - herstarten - checkdisk - ontbrekende bestand(en).
Je hebt nu weet van één systeembestand, mogelijk meer...

Meest waarschijnlijke oorzaak; falende harde schijf! Eventueel te testen met diag software van de vendor.

Optie 1: je herstelt het beschadigde bestand en je blijft verderwerken.
Gevolg optie 1: De harde schijf gaat blijven falen en het gaat van kwaad naar erger.

Optie 2: Je koopt een nieuwe harde schijf en je cloned de inhoud naar die nieuwe schijf. Je doet eventueel van de recovery partitie een factory system restore zodat je huidige beschadigde systeem terug optimaal werkt. (aangeraden)
Gevolg: Alle problemen zijn opgelost.

Dit was dus wat ik al vreesde. Ik heb de betreffende DLL van een andere laptop ook een Medion Akoya, maar een ander nummer opgehaald maar kreeg dan de melding "Kan toegang van procedure LoadSTRIGW niet vinden in DLL. Bestand hccutils.DLL"
Ga zaterdag de toestand van de schijf eens nazien. Hij vroeg me al een clone van zijn C schijf te maken als hij kwam. Ik had hem al gewezen op het feit dat hij geen copy heeft van zijn systeem tegen dat....... Laptop is nog geen 2 jaar oud. Heeft 3 jaar garantie.
 
Probleem opgelost. Heb software CrystalDiskInfo losgelaten op de schijf en deze verklaart de schijf uitstekend.
Elders op het net een fix aangetroffen. Hier stond de oplossing.

Bedankt om mee te denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan