Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Vandaag bij mijn broer geweest. Raar fenomeen, nooit meegemaakt.
Bij het opstarten verloopt alles normaal. Windows XP welkomstscherm, de ikoontjes en plots verdwijnen de icoontjes. Systeem werkt niet meer. Er is géén verbruik op de processer, geen programma open en toch moet ge wachten en je kan nergens iets aanstippen.
Na ongeveer 2 minuten, komen de icoontjes terug en is alles terug normaal.
Dus geen gebruik van processer of programma of internet en niets is bereikbaar.
Wat kan er daar misgelopen zijn??????
Wat "kan" er gebeurd zijn? Hij is op verlof geweest voor een week en de zoon is op de pc bezig geweest.
Hij heeft "niets" veranderd of weggedaan????????
Bij terugkomst was die fout er.
Hoe kan ik dit oplossen en waar ligt dit aan?
 
Kijk eens na wat er in de windows logboek staat tijdens het opstarten. Errors of Warnings of Critical...
 
Al aan een systeemherstel gedacht van een datum van voor hij op reis vertrok?
 
De zoon is op de PC bezig geweest zeg je, maar je zegt niet wat hij allemaal, gedaan heeft.
Programma's geinstalleerd of verwijderd. Malware of virusjes binnengehaald of zoiets.
 
Ik zou dan eens grote kuis houden.
MBAM laten lopen, defragmenteren, alle overtollige verwijderen...enz.
Heb je al eens gecontroleerd wat er allemaal opstart?
Misschien ook eens een logje plaatsen...
Virusscannetje doen, je weet nooit, kortom pc eens goed binnenste buiten draaien en terug in form brengen.
Ook al gedacht aan Windows updates in die periode? Ik heb daar ook problemen mee, als ik nog Windows updates doe wordt mijn pc oertraag.
 
doe eerst het volgende ..
systeembestanden controleren en terug zetten
1..kies start ... uitvoeren
2..typ sfc /scannow en druk op enter ( vergeet de spatie niet na sfc )
3..windows controlleerd nu onmiddelijk de systeembestanden .
plaats de windows XPcd als dit gevraagd wordt

configuratie terug zetten opstarten van uit de bios !! druk F8
u kunt proberen windows xp te starten met de configuratie zoals bij de laatst goed werkende start was ..
1..gebruik de pijltjes toetsen omhoog of omlaag om naar de optie laatst bekende configuratie(recente instellingen die werkten ) te gaan.
2..druk Enter
3..heb je meerdere besturingssystemen dan verschijnt er hier nu een tweede menu ..selecteer hier de juiste van en druk enter
4..windows xp wordt nu opnieuw gestart ..
daarbij worden een bepaald aantal instellingen terug gezet ; maar niet zoveel als bij systeemherstel.

indien bovenstaande niet geholpen heeft is dit je laatste hulp middel voor alleer je een nieuwe instal overweegt ! nu systeemherstel niet geholpen heeft !!
Bekijk bijlage 7417
 
Laatst bewerkt:
Zoon op pc geweest. Kent er de ballen van. Verwonderd mij zelfs dat hij kon opstarten. Volgens hem enkel mail bekeken. Maar zal wel moeite gehad hebben om er aan te raken.
Reeds msconfig aangepast. Geen effect. Mbam niet laten lopen. Zal dit doen in de eerstkomende dagen. (Pc is van mijn broer)
Qtex, als ik bij mijn broer ben, doe ik wat je voorstelt.
Ik zorg dat ik enkele cleaners bijheb ook.
 
Probleem is op een wel heel aparte manier opgelost.
Deze morgen belde hij of het mogelijk was de XP die er op stond te vervangen door W7.
Dus heb ik van zijn bestanden een copy genomen van diegene die hij wilde houden en dan met een format begonnen en W7 er op gezet.
Gevolg is natuurlijk probleem weg. Alles werkt ondertussen perfect.
Bedankt aan allen voor het mee helpen denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan