Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt misschien een heeeeell stomme vraag maar ik heb een cursist beginneling (senior) die er de tweede les ingeslaagd is om zijn beeld op zijn scherm over 180 graden te roteren. Had dit nooit gezien , hoe kan men zulks doen (ik krijg het zelf niet geflikt) en hoe zet men het terug ?????

(de betreffende persoon had nergens op geduwd, enkel zijn boek op het klavier gelegd)
Ik kan het niet , moet iets heel stom zijn. Heb dan ook stom gehandeld en zijn beeldscherm plat voor hem gelegd als (straf).

heb het kunnen draaien door de pijltjes.
Is afhankelijk van de videokaart van de pc
dank voor alle hulp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
* Ctrl+Alt+F1: enable attached monitor
* Ctrl+Alt+F3: enable notebook
* Ctrl+Alt+F12: invoke the graphics properties
* Ctrl+Alt+Up: rotate screen 180 degrees
* Ctrl+Alt+Left: rotate screen left 90 degrees
* Ctrl+Alt+Down: rotate screen 0 degrees
* Ctrl+Alt+Right: rotate screen right 90 degrees
 
Als ik niet mis ben is het Ctrl + Alt + de pijltjestoetsen rechtsonderaan ( waar bij mij home op staat <-- ) <^>
 
Meer info graag. Gaat het om XP, Vista of Windows7. Wat versta je onder geroteerd? (ondersteboven of spiegelbeeld)
Oef, ene moment geen reactie en nu precies iedereen paraat op hetzelfde tijdstip.
Al eens systeemherstel geprobeerd?
In Windows7 kan je dat draaien in configuratiescherm en beeldscherm en daarna beeldschermresolutie (vlugge methode : rechts klikken op desktop en beeldschermresolutie kiezen.)
 
Laatst bewerkt:
'k Heb het volgende gevonden:
om het beeld te draaien:
druk op ctrl+alt+pijltje naar boven voor een normaal scherm
ik hoop dat dit voldoende is.
Bij mij werkt dit niet! Misschien bij jouw wel.

Je kan ook bij je eigenschappen van je schermkaart gaan zien, bij sommige kaarten wordt deze funtie bijgeleverd (90° of 180° draaien, flippen of spiegelen van het beeldscherm).

Gaat het hier over een laptop of een desktop?
Indien het over een monitor of lcd-scherm gaat kan je ook eens kijken bij de settings van je scherm zelf.
 
Bij mij werkt dit ook niet heb alle combinaties geprobeerd.

Het is een windows xp prof. systeem.

Het hele schermbeeld word gedraad , de start knap , en gans de balk komt bv aan rechterkant te staan, en al de pictogrammen staan op hun zijkant geroteerd.
Als ge het scherm volleledig omkieperd hebt ge weer een normaal beeld
(alles wordt geroteerd over 90 graden, 180 graden)

Nog ander suggesties , heb het ooit geweten en was heel simpel (te simpel om te othouden) , het kwam erop neer dat ge de rotatie hoek ergens moest opgeven en dat het beeld dat over deze hoek draaide. Weet echter in de verste verte nie weer waar dat ik het moet veranderen.

Die cntl+shift lijkt me iets voor een beginneling , doch ik krijg het hier met mijn pc nie geflikt.
 
Toetscombinatie voor roteren hangt blijkbaar af van welk merk videokaart je hebt. Sommigen bieden hiervoor geen ondersteuning...
ctrl +alt+pijltje blijkt normaal gezien te lukken...
 
Heb je al bij de eigenschappen van je scherm gekeken?
'k denk rechtermuisknop op je bureaublad, eigenschappen en kijk daar eens rond.
 
Vrees dat het afhangt van het type video kaart. Ik krijg het allezins niet gevrongen.
Ga donderdag eens terug proberen op die Les-pc's en laat dan zeker iets weten.

(heb al de eigenschappen vd kaart nagekeken , geen middel om iets te wijzigen)

marcel
 
draai de monitor 180 graden, software wise kan ook via voor ATI althans configuratiescherm ATI..... .
Zoeken blijft de boodschap, kaart afhankelijk

lukt niet om het beeldje door te zenden, ik ben god niet!Jammer
 
Laatst bewerkt:
Staar U echter niet dood op Uw pc. In sommige monitoren zit achter de menuknop ook de mogelijkheid om het beeld te draaien.
Sommige Ati kaarten kunnen dat ook. Zie eens op de (rechtsonder zal boor U linksboven zijn geworden) knop van Ati of andere videokaart. selekteer deze met de rechtermuisknop. Mogelijks vind ge daar ook een mogelijkheid.
 
Mik, ctrl+alt en dan de pijltjes en bij mij lukt het wel. Natuurlijk bij het terugzetten moet je wel het tegenovergestelde pijltje bezigen, want met de eerst gekozen richting te herhalen, kom je er niet.
 
Mik, ctrl+alt en dan de pijltjes en bij mij lukt het wel. Natuurlijk bij het terugzetten moet je wel het tegenovergestelde pijltje bezigen, want met de eerst gekozen richting te herhalen, kom je er niet.

Al de tips van pijltjes werken bij mij op XP ook niet. Ik weet het, heb het ook reeds gedaan en teruggezet maar weet ook niet meer hoe.
Vandaar het gedacht dat het op het menu van de monitor is en niet op Windows.
Ik heb sinds een klein jaar een andere monitor en deze doet dat niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan