Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik heb een vraag over het aansluiten van een Thrust hoofdtelefoon met microfoon .
Volgens de handleiding pak ik best de PC front aansluitingen(groen voor hoofdtelefoon,rood voor microfoon)
dit is zeer simpel.Ik heb echter een Logitech luidsprekers systeem Z323 en ik gebruik de rechter luidspreker(met volumeknop) en groene aansluiting
voor de hoofdtelefoon(audio) omdat ik dan veel meer volumesterkte heb op de hoofdtelefoon.
Het probleem is echter dat ik dan voor de microfoon een verlengkabel nodig heb om naar de frontaansluiting (rood) op de PC te gaan(+/- 3m).
Daarom heb ik een verlengkabel gekocht en heb uitgelegd tot 2X toe dat het voor de microfoon was (rood) en niet voor de hoofdtelefoon(audio).
Hij gaf me echter een verlengkabel mee(audio headphone extension cable) en toen ik hem erop wees dat ik dacht dat die niet geschikt was voor een microfoon zei hij
dat dat geen belang had (dus ook geschikt voor een microfoon verlengdraad).
Toen ik alles aansloot was de kwaliteit van de audio echter zeer slecht (ruis,piepen enz...)
NB. de Thrust hoofdtelefoon met microfoon heeft duidelijk een dubbele bedrading met groene stekker waarop hoofdtelefoonsymbool en een enkele bedrading met rode stekker waarop microfoon
symbool).
Nu is mijn vraag heeft hij ongelijk of niet?
Wie weet raad?
mvg,
rocky52
 
Er zit wel degelijk verschil in een microfoon en een hoofdtelefoon kabel.

Een microfoonkabel heeft een afscherming en een koptelefoonkabel doorgaans niet.

De afscherming in de microfoonkabel dient om storingen tegen te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan