hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen mede pc-tutsers

Ik heb een vraag , een vriendin van ons heeft problemen met haar zoon ;
Hij is dus pokerverslaafd op de pc en dat loopt echt uit de hand ( tot fysiek geweld toe ). Nu is de vraag van de moeder aan mij om alles te verwijderen wat met dat poker gedoe te maken heeft.
Maar nu is mijn vraag kan iets doen zodat hij er niet meer op kan?
Ik weet het niet maar mij lijkt het onmogelijk.

de groeten seppe
 
Laatst bewerkt:
Thnx, ik ga namiddag daar eens een kijkje nemen bij die vriendin en dan zullen we het eens proberen, ik zal het je zekker laten weten.
Want die is echt ten einde raad.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat de enige mogelijkheid is de pc buiten gooien , want zoveel websites blokkeren hoe begin je daarmee
 
Ik denk dat er wel oplossingen zijn waarmee je site's kan blokkeren door het ingeven van trefwoorden.En dan omvat je er in 1 keer wel een hoop denk ik.
Woorden zoals "BET,Gamble,wed,poker" enz....
;)
 
het zal eerlijk een gok zijn het is dit of niks . dat is nu echt het enige keuze die ze hebben denk ik. Ik denk pc weg en verlopig naar de biblio om haar mails te lezen , dat is de beste oplossing.
Maar ik ga het eens proberen met naomi 3.0.3.
 
Er zijn ook verschillende instantie's buiten het PC leven waar je vriendin met haar zoon terecht kan:dit is een verslaving die zich zal uiten in het verdere leven ook :zoals ergens gaan gokken etc.
Ik zou als ik van haar was het serieus aanpakken of de kleine ze'n leven is nu om zeep door gokverslaving .

SIMBA
 
Met vista kan je hem account aanmaken, en daar de rechten ingeven, kunnen dan zelf niet meer porgrammas installeren enzo..
 
of bij xp heb je shared computer toolkit van microsoft daar kan je gewoon echt alles ingeven dat op een bepaald account niet mag gebruikt worden of installeerd worden en kan je verzekeren is niet makkelijk om te zeilen in school bij ons gebruiken ze het en hacken bijna gaat niet ;)

yves
 
er is maar 1 mogelijkheid en dat is hulp zoeken want alle andere zaken lossen het probleem niet op integendeel ze maken het nog erger en wacht niet tot morgen want dan kan het te laat zijn.
HulpOrganisaties
grtjs
 
er is maar 1 mogelijkheid en dat is hulp zoeken want alle andere zaken lossen het probleem niet op integendeel ze maken het nog erger en wacht niet tot morgen want dan kan het te laat zijn.
HulpOrganisaties
grtjs

Ja dat klopt is zeker waar ik zou er ook zeker niet mee wachten schrijft hem in, nu kan het nog later is het te laat... Afkicken is niet zo moeilijk je moet er gewoon de wil voor hebben... Als hij eens rond hem kijkt en ziet hoeveel mensen hem pijn doet moet dat willen lukken. Probeer eens te praten ik weet het is niet gemakkelijk maar je kan het proberen... Met te praten en veel te praten kan je heeeeeeeeeel wat oplossen hoor !

Ik zou nog zeggen veel succes ermee en laat ons zeker nog iets weten hoe het afloopt ! Het is misschien dan nu ook de kans voor andere die het doen; let op kijk naar die jongen het begint met één spelletje en voor je eraan denkt ben je verslaafd !

Yves ;)
 
Yves,sorry ik denk niet dat je al eens echte verslaafde hebt gezien hebt.
In de buurt van Brasschaat was vroeger een opvangcenter voor jonge verslaafde kinderen tussen 8 en 16 jaar.
Zonder proffesionele begeleiding zijn ze tot moord in staat
,dus zeg niet dat afkicken niet zo moeilijk is
Dus zoek hulp bij een prof
 
Ik heb dat wel al gezien! Maar dat zijn privézaken... En als je er vroeg bij bent is dat niet zo moeilijk geloof mij je moet er wel een inspanning voor doen das normaal.

Yves
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan