Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt hij helemaal niet of alleen niet met USB 3.0 ?
Beschikt de PC over een USB 3.0 poort ( blauwe aansluiting ) en zijn hiervan de drivers goed geinstalleerd?
Heb je hem al eens op een USB 2 poort aangesloten, omdat hij ook met USB 2.0 zou moeten werken. Op langzamere snelheid uiteraard.

De meeste drivers voor Windows 7 zijn ook geschikt voor Windows 8, dus in principe zou het moeten werken.
Maar ook ik heb hier een geluidskaart die niet werkend te krijgen is onder Windows 8 maar werkt wel goed onder Windows 7, dus de conclusie is dat niet alle W7 drivers geschikt zijn voor W8.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hij werkt allee je hoort die draaien op win 8 maar ziet niet mijn pc is de [FONT=Segoe UI, Helvetica, Arial, Tahoma, Sans Serif]HP Envy dv7-7390eb - Core i7 3630QM is met usb 3.0 [/FONT]
[FONT=Segoe UI, Helvetica, Arial, Tahoma, Sans Serif]en onder win 7 ziethij die direct ik denk ook dat het apparaat niet compatibel is met win 8[/FONT]
 
Dat je hem hoort draaien wil niet zeggen dat hij ook correct werkt.
Het station zal waarschijnlijk voedingspanning krijgen vanuit de USB poort, hierdoor zal de harddisk gaan draaien. Dit hoeft niet te betekenen dat het station daadwerkelijk gevonden wordt.

Heb je hem al eens op een USB 2.0 poort aangesloten ? Als hij dan wel gevonden wordt, werkt de USB 3.0 poort op de PC c.q. laptop niet goed.
 
Dat je hem hoort draaien wil niet zeggen dat hij ook correct werkt.
Het station zal waarschijnlijk voedingspanning krijgen vanuit de USB poort, hierdoor zal de harddisk gaan draaien. Dit hoeft niet te betekenen dat het station daadwerkelijk gevonden wordt.

Heb je hem al eens op een USB 2.0 poort aangesloten ? Als hij dan wel gevonden wordt, werkt de USB 3.0 poort op de PC c.q. laptop niet goed.



idd werkt op de usb 2.0 maar die andere usb 3.0 werken perfect ook heb ze met andere externe 3.0 getest . strange en de Icidu is ook usb 3.0
 
idd werkt op de usb 2.0 maar die andere usb 3.0 werken perfect ook heb ze met andere externe 3.0 getest . strange en de Icidu is ook usb 3.0

Leg dat nog eens iets duidelijker uit. Wat werkt er wel en wat niet.

Als ik het antwoord goed begrijp, werkt het docking station wel goed met Windows 8 op USB 2.0 maar niet op USB 3.0
De usb 3.0 poorten zijn wel goed, omdat andere apparaten hierop wel goed werken.
 
Heb je er wel een HDD in gestoken.
Zie handleiding:

SOFTWARE INSTALLATIE
Microsoft Windows XP, Vista en Windows 7. Koppel de interface Kabel met de computer,
het systeem zal de harde schijf of SD/MMC/MS kaart automatisch herkennen. Deze Is
na installatie te vinden onder 'Deze computer''.
Noot: Ontkoppel de schijf of SD/MMC/MS kaart niet zonder dat je op "Safely Remove
Hardware" hebt geklikt. Het apparaat kan nog in gebruik zijn. Bij onveilige ontkoppeling
kunnen er gegevens verloren gaan.
KLOON FUNCTIE
Met dit apparaat kan een harde schijf gekloond worden. Let op hel volgende:
• De gekloonde schijf moet dezelfde capaciteit of groter hebben dan het origineel.
- Sluit de HDD docking niet aan op een PC. Laat de USB-kabel losgekoppeld.
- Klonen is geen kopie-functie, het klonen van een schijf kan van 2 uur tot 8 uur In
beslag nemen, afhankelijk van de capaciteit van de drives.
- Schakel het apparaat tijdens het klonen niet uit Dit kan schade veroorzaken bij de
harde schijven.
STAPPEN:
1) Plaats de originele schijf in bay "A"
2) Plaats de gekloonde schijf in de bay "B"
3) Druk twee keer op de klonen knop en de HDD docking start het klonen
4) Wanneer het klonen is voltooid, stopt de klonen knop met knipperen.
Let op: een gekloonde schijf neemt ook de schijf-id aan van de originele schijf. Dit zorgt
ervoor dat Windows 7 en Vista één schijf uitschakelt wanneer beide schijven tegelijker-
tijd via de HDD docking aangesloten zijn. De schijf kan weer online worden geschakeld
In de windows optie "Disk Management".
 
Om welk docking station gaat het juist?

USB 2.0

2248993_15310459_0_38.jpg


USB 3.0

2235869_2881822_0_38.jpg
 
Ik gebruik deze waar je maar een schijf kan insteken zowel 3.5 als 2.5 inch.
Dan kloon ik gewoon mijn PC met Windows 8 Pro naar een andere HDD.
Ik gebruik daarvoor Acronis True Image sluit mijn Dockingstation met de HDD erin en start met de DVD van Aronis
En dan gewoon klonen. Heb je ooit een virus of werkt uw PC niet naar behoren dan hoef je enkel maar van schijf te wisselen.
Dat is de mijne SATA QuickPort XT USB3.0 | SHARKOON Technologies GmbH
En daar heb ik hem gekocht samen met een HDD - Computer accessoires - Interne harddisks (5)  | redcoon België
Totaal prijs.jpg
 
swake afb.1 is ook usb 3.0 en werkt niet op een usb 3.0 poort ,
andere externe apparaten werken wel op usb3.0 poorten

Als ik het aansluit op usb2.0 werkt het wel en ja er zit een HD in zo rond ben ik nu ook weer niet e !
 
no problemo swake :) ja heb al andere kabels geprobeerd ik begrijp het niet , het zijn en blijft computers e maar wat ik niet versta het is een usb 3.0 toestel en als je het insteekt staat het ook onder apparatenbeheer mooi geïnstalleerd maar niet in windows raar dus dacht ik dat de usb 3.0 driver niet overeen kwam ;-) heb al gemaild naar de firma maar geen reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan