Mac OS iMac 27-inch medio 2011 doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjerdahl

Steunend lid
Vip Lid
Hoi, eerste keer dat ik met een iMac werk. Ik heb een gekregen van een kameraad, hij ging naar 't stort. Na de voeding vervangen te hebben, bleef hij na opstart hangen bij een update omdat die 'vervallen' was. Vanalles geprobeerd, vanalles gezien, maar geen werkende iMac. Veel gelezen, maar geen enkele oplossing werkte. Command-R bijvoorbeeld reageert ie niet op, bijwerken via internet geeft ie aan: te oud. D (diagnose) doet ie niets.
Ik heb al gelezen dat jullie veel weten via een serienummer: W8026FT1DB5
Ik heb geen tweede apple in huis, dus ik moet usb of DVD maken met windows PC. Heb daarvoor TransMac en Disk Drill gebruikt. Heb DVD en USB gemaakt van Sierra (Er zou High Sierra opgestaan hebben, maar hij wil niet bijwerken via internet, hé) maar de installatie wil niet starten, de usb ziet ie zelfs niet. Maar dat zien en alle afbeeldingen die ik zie op (https://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-yosemite-clean-install/) zie ik allemaal niet meer, dat heb ik - vrees ik - al om zeep geholpen.
Iemand een idee hoe ik hem zou aan de praat krijgen (ik heb al een nieuwe voeding gekocht omdat die ook de geest gegeven had)? En kan iemand mij een stappenplan voor een echte MacLeek geven? Woorden als Container zijn mij totaal vreemd.
Wat ik het laatst veel zie zijn: draaiende wereldbol, map met vraagteken, wereldbol met uitroepteken met foutmelding, en telkens een andere nummer.
Alvast hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan