Installatie wlndows xp niet voltooid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Installatie Windows xp blijft hangen op laptop hp aspire 9813 , vindt geen harde schijf bij setup
 
Ik herinner mij dat je op een bepaald moment tijdens de setup van Windows de mogelijkheid had om externe drivers te laden. Meer bepaald voor de storage. Via F5 ofzo...

Dan kan je die drivers op een diskette plaatsen en daarnaar verwijzen. Was allemaal wel ambachtelijk, maar werkte wel naar behoren. De laatste keren dat ik dit toegepast heb was mbv een externe USB floppy station. Koste me ook nietveel.

Slipstreamen ben ik niet zo 100% zeker van dat dit gaat werken in deze situatie. Theoretisch gezien wel, maar...
 
de optie is F6 om een floppy station aan te spreken. Maar als de TS deze niet heeft zal je toch moeten slipstreamen.
Ik heb vele windows xp cd's zo gemaakt. Maar dat is al 10 jaar geleden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke versie Autocad is dat? Mogelijk een probleem met 16 bit compatibiliteit?
Kan msschien ook wel op Windows 7 x86 (32 ipv 64 bit versie) werken? Die ondersteund nog wel 16 bit applicaties.
Proberen waard.
Best mogelijk je laserprinter ook nog kan werken hoor. Hangt er vanaf welk model, wat de printer zelf ondersteund.
USB naar Parallal zou mogelijk ook kunnen werken.
Je moet mss wel alles handmatig toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof jou in je eigen bijdrage #10 (!!!) of was dat maar gezwans om te provoceren en mensen op het verkeerde ben te zetten ?
En ik geloof @Aardbei als hij die driver opgeeft voor dit toestel... heb het niet gechecked voor deze specifieke opstelling, dat geef ik toe...
 
Ik schreef deze morgen dat ik tower gehad heb met vista, was Dell laptop en vond geen drivers voor mijn laserprinter. Is een laserjet 4P en deze Acer laptop heeft parallel aansluiting , geen probleem. Wat AutoCad betreft is 2004 versie . Draait perfect op oude IBM laptop en ik kan nog met AutoCad werken, echter tamelijk klein scherm waarvoor ik deze Acer aanschafte
 
ik heb vanmiddag een test gedaan met de bewuste driver en via Nlite een windows xp SP3 NL CD gemaakt en getest via Oracle VM VirtualBox
en het slipstreamen werkt nog steeds.
Vermoedelijk zal dit ook wel werken, maar het is niet omdat die driver geslipstreamed is, dat die op dat moment in de XP setup ook herkend of gebruikt gaat worden. Zoiets kan je enkel met zekerheid zien in de betreffende situatie. Vermoedelijk wel, maar in een simulatie, welke geen relatie heeft met die Intel Chipset, kan je dat niet weten.
 
Vermoedelijk zal dit ook wel werken, maar het is niet omdat die driver geslipstreamed is, dat die op dat moment in de XP setup ook herkend of gebruikt gaat worden. Zoiets kan je enkel met zekerheid zien in de betreffende situatie. Vermoedelijk wel, maar in een simulatie, welke geen relatie heeft met die Intel Chipset, kan je dat niet weten.
Het iaStor.sys bestand zit niet standaard in de map 386. Dit klopt omdat Microsoft niet verplicht was drivers van 3e partijen te implementeren.
Dus slipsteamen / een unattended CD maken is de enige optie of je moet een systeem hebben die Via F6 een externe driver kan inbrengen

IAStor is een afkorting voor Intel SATA Storage Device
 
De eerste generatie stamt uit 2003 en (SATA150) werkte met een maximale doorvoersnelheid van 1,5 GB/s. In 2004 werd een nieuwe generatie (SATA II/SATA300) ontwikkeld die de doorvoersnelheid verhoogde tot maximaal 3 Gb/s. SATA III/SATA600 werd verwacht in 2007, maar werd uiteindelijk uitgesteld tot eind 2008.
Windows xp is echter van 2001
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan