Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Ford-bestuurders zullen in de toekomst hun favoriete websites in de auto kunnen beluisteren. De Amerikaanse autobouwer gaat het internet in zijn voertuigen introduceren, zo is bekendgemaakt tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas.
Om de bestuurder zo weinig mogelijk uit zijn concentratie te halen, zullen de functies met de stem geactiveerd kunnen worden, of via een touchscreen. De webberichten, bijvoorbeeld twitterberichten of RSS-feeds, zullen ook "voorgelezen" worden, zodat de bestuurder zijn handen aan het stuur en zijn ogen op de weg kan houden.


Het gaat om een uitbreiding van het bestaande "Sync"-project dat Ford twee jaar geleden lanceerde in samenwerking met Microsoft. Via dat systeem is momenteel informatie beschikbaar over het verkeer en de wagen.

Een miljoen Fords zijn ondertussen met Sync uitgerust. Ford denkt de technologie tegen 2015 in 80 procent van zijn voertuigen te introduceren.

Bron: iHLN
 
In de States op de rustige highway gaat dat misschien nog.
Op het drukke wegennet bij ons heb je je volle aandacht nodig in het verkeer.
Hoe veel levens gaat dit speelgoed weer opeisen.
En dan maar sterren scoren op veiligheid van de inzittenden.
De rest van de weggebruikers is onbelangrijk.
Dit soort troep moeten ze verbieden ipv homologeren.
Ofwel het toestel enkel laten inschakelen als je stil staat, en tijdens het rijden automatisch uitschakelen.
Hoe dom kan het mensdom nog worden?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik vind het ook weer zeer onveilig, maar ze kunnen hun weer verdedigen door te zeggen dat de meeste mensen ook een GPS hebben.

Achja, je zal vlug gaan zien dat de andere automerken ook een dergelijk zo'n systeem gaan hebben.

Yveske
 
Zelfde aan de spoorweg. de nieuwe radio (gsmr) is reeds 13 maand verplicht hem te gebruiken. toch zijn er ook langs het spoor nog 2 dode plaatsen. daar moeten we dan de gewone dienstgsm gebruiken. Er worden nu eindelijk 2 masten bij geplaatst.
 
Dat ze eerst eens zorgen dat je overal kan bellen in Belgie met je gsm.
Eens ik in mijn gemeente kom mag ik mijn gsm uitzetten want heb toch nauwelijks of geen ontvangst.


Wie haalt het ook in zijn zotte(gem) kop om dààr te gaan wonen??? (lachen) Ik vind het oneerlijk dat je providers van mobiele telefoonnetwerken DAAR op gaat afrekenen :p Je bent daar al lang het bordje "einde beschaving" voorbij, dus...
 
In de States op de rustige highway gaat dat misschien nog.
Op het drukke wegennet bij ons heb je je volle aandacht nodig in het verkeer.
Hoe veel levens gaat dit speelgoed weer opeisen.
En dan maar sterren scoren op veiligheid van de inzittenden.
De rest van de weggebruikers is onbelangrijk.
Dit soort troep moeten ze verbieden ipv homologeren.
Ofwel het toestel enkel laten inschakelen als je stil staat, en tijdens het rijden automatisch uitschakelen.
Hoe dom kan het mensdom nog worden?

Wie zei ook weer mensdom en dierenrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan