IP adres verandert steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
Een kennis van mij verandert steeds het IP adres. Hij heeft een telenet digitale televisie + internet abonnement bij telenet en surft draadloos. Is dit normaal dat het IP adres steeds verandert of heeft het iets te maken met zijn routerinstellingen?
 
Variabel IP-adres

Variabel IP-adres

de meeste ISP's werken met een variabel ipadres. je kan als je dat wilt een statisch adres aankopen. maar ik zie geen onmiddellijke reden om een statisch adres te willen. Leg eens uit waarom die vriend dat wil?
 
Me misschien niet goed uitgedrukt. Mijn vriend vroeg zich af of het normaal is of het zijn IP adres steeds verandert. Ik vind het toch ook vreemd, ben ook telenetklant en bij mij verandert het IP adres nooit. Ik surf wel nog bekabeld, en mijn vriend draadloos.
 
Me misschien niet goed uitgedrukt. Mijn vriend vroeg zich af of het normaal is of het zijn IP adres steeds verandert. Ik vind het toch ook vreemd, ben ook telenetklant en bij mij verandert het IP adres nooit. Ik surf wel nog bekabeld, en mijn vriend draadloos.

bizar. gewoonlijk wordt een dynamisch gebruikt.

jij hebt dus ALTIJD 81.83.205.24 ?
 
het enige wat ik me kan inbeelden is dat jou abonnement reeds langer bestaat en de pc nog een statisch adres heeft toegewezen gekregen.

even schetsen: in het begin van het internet hadden de ontwerpers niet stil gestaan bij de nood aan oneindig veel ip's. vandaar dat er dus eigenlijk niet genoeg zijn. vandaar dat de meeste providers na een tijdje dynamische adressen zijn gaan toewijzen: uit de reserve die ze hebben wordt door de dhcp-computer een ip-adres gevraagd dat voor die surfsessie of een gelimiteerde tijd geldt. na de sessie wordt deze terug in de pool gegooid zodat het kan toegewezen worden aan een volgende gebruiker.

je kan dus een statisch adres aanvragen aan je provider ofwel een dynamische DNS-dienst gebruiken. beiden zijn betalende diensten, dus tenzij het voor je kennis van vitaal belang is dat hij een statische ip heeft ( bvb voor lange-afstands-internettelefoneren) zie ik geen enkele reden om hiervoor te kiezen ;)
 
PM van 50Plusser:

PM van 50Plusser:

Mijn vriend denkt dat zijn draadloze verbinding gehackt word. Nu is het wel zo dat wij telenet gebruiken sinds het hier binnengelegd is, ongeveer 8-9 jaar, en mijn vriend verleden jaar overgestapt is van ADSL naar telenet. Dus eigenlijk is hij nu iets meer dan een jaar telenet klant.
Hier bij ons is dit jaar mijn IP adres éénmaal verandert, en dat was na een lange panne van telenet. Ze zijn hier in de buurt grote werken aan het uitvoeren en bij die werken moet men ergens een kabel losgerukt hebben waardoor wij 7-8 uurtjes zonder internet en TV gezeten hebben.
 
Mijn vriend denkt dat zijn draadloze verbinding gehackt word. Nu is het wel zo dat wij telenet gebruiken sinds het hier binnengelegd is, ongeveer 8-9 jaar, en mijn vriend verleden jaar overgestapt is van ADSL naar telenet. Dus eigenlijk is hij nu iets meer dan een jaar telenet klant.
Hier bij ons is dit jaar mijn IP adres éénmaal verandert, en dat was na een lange panne van telenet. Ze zijn hier in de buurt grote werken aan het uitvoeren en bij die werken moet men ergens een kabel losgerukt hebben waardoor wij 7-8 uurtjes zonder internet en TV gezeten hebben.

Dit bevestigt dus mijn vermoeden... Ook ik heb een dynamisch ip via telenet. hier hoef je je geen zorgen over te maken. als je desondanks wilt controleren of zijn inbegrepen volume gebruikt wordt kan je dat monitoren via MijnTelenet. Ga naar "telemeter" en als je zeker bent dat de vriend geen activiteit had op bepaalde dagen kan je hier zien of er toch volume gebruikt wordt...
 
Laatst bewerkt:
Dank je antwanneke, ik ben gisteren samen met mijn vriend eens naar mijn telenet gaan kijken. Meer dan mailtjes verzenden en ontvangen , en regelmatig eens surfen en meer doet hij niet. Ik denk ook dat zijn verbinding niet gehackt word. Zijn verbruik was zeer laag , amper 120 MB. Maar wou toch even zeker zijn of dit normaal was dat zijn IP adres altijd veranderde. Allee ik kan mijn vriend dan geruststellen. :duimop:
Ik ga hem dit forum eens aanbevelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan