Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, dit is de eerste keer dat jullie een vraag stel, in ieder geval bedankt voor jullie leuke site!

Ik heb altijd wanneer java een update voorstelde deze gedownload maar sinds update 51 zijn er sites die altijd worden geblokkeerd waaronder de ergste mijn internetbankieren en op dropbox krijg ik ook altijd een error. Wat wel gek is bij het bankieren is dat het mij wel lukt met de bankkaart maar niet met eID! Ik word hier onnozel van en ik heb al geprobeerd om terug te keren naar een oudere versie maar die vind ik niet. Kunnen jullie mij eventueel helpen?

Met vriendelijke groeten,

Paul Lambrechts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat bedoel je met dat het je niet lukt met de eID...
is het de bedoeling hier om je via de identiteitskaart in te loggen op pcbanking over welke bankinstelling gaat het dan hier ,want volgens mij is dit niet mogelijk...
een eID kaartlezer dient enkel voor je identiteitskaart en deze kan dus geen andere kaart lezen !
zelf gebruik ik internet bankieren van BNP Paribas en onder vind hier bij geen problemen met de IE11 en de FireFox26
gebruik je de IE11 wel daar kan dropbox niet meer overweg , dit dient men zelf nog aan te passen ...zelf gebruik ik dus dropbox ook en deze gebruik ik dan met FireFox 26
 
Ik werk met Google chrome, misschien moet ik toch nog eens Firefox proberen maar ik heb er mee gewerkt en dan moest ik niets dan uitzonderingen ingeven voor URL's en ben er mee gestopt omdat er zoveel site's geblokkeerd werden.
Wat de bank betreft, dit is Recordbank. Je kan inloggen met digipass, identiteitskaart en bankkaart. Dus dit gaat dus wel met de eID kaartlezer.
 
Het lukt nog altijd niet. Ik heb Firefox terug geïnstalleerd en hij blokkeert vele sites omdat de certificaten niet up to date zijn, zelfs de site van Mozilla wordt om die reden zelfs geblokkeerd! Die problemen heb ik al altijd gehad met Firefox daarom had ik hem ook verwijdert. Firefox verteld mij altijd dat ze met die site geen beveiligde verbinding kunnen maken maar dat hoeft toch niet op elke site? Ik zou dat vragen maar dat vraag ik helemaal niet! Kan ik ergens in Firefox die instelling veranderen?
De problemen met internetbankieren zijn pas begonnen na installatie van java 7/51. Ik heb het gevoel dat update 51 ietsje te veel alles beveiligd. Mijn computerman zegt dat hij java al lang niet meer gebruikt en bij de helpdesk van Recordbank zeiden ze van voorlopig met de bankkaart in te loggen dat ze bij één van de volgende updates ook van java gaan afstappen maar, wat ik niet begrijp is, dat de bankkaart evengoed met java werkt.
Kan het eventueel aan mijn virusscanner liggen? Ik heb ESET 7?
 
ik ondervind geen problemen met de java update 51
mijn advies is om ook alles van de FireFox te verwijderen ...je word gevraagd om instellingen te bewaren om op een latere tijdstip de FireFox terug te installeren met dezelfde instellingen ....dit doe je dus niet ...
verwijder alles van FF en herstart je systeem ...na de herstart installeer je de FF26 terug
 
paulus123 , ik denk dat in jouw firefox het één en ander verkeerd ingesteld staat.
Ga in Firefox naar Extra > Opites > Geavanceerd > Tabbladje Certificaten.
Welk keuzerondje heb jij daar gemarkeerd staan.
 
daar staat elke keer vragen, moet misschien zijn: automatisch kiezen?
Wat java betreft, daar weet ik eigenlijk niet zoveel van maar elke keer java mij voorsteld om te updaten doe ik dat en, mijn internetbankieren draait op java.
 
De Security staat normaal gezien zonder dat je iets veranderd zoals hier:
Java Security.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan