Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen een vraagje. Ik kan plotseling geen bestanden meer opslaan op mijn interne C schijf van mijn laptop. Ik krijg het volgende hulpscherm en kan alleen maar bestanden lezen.
Schirmfoto_2015-09-19_093402.jpg
Ik kan er nu alleen maar bestanden van externe schijven naartoe kopiëren maar rechtstreeks opslaan gaat niet en als ik er wat naar toe kopieer dan krijg ik te zien dat het bestand alleen nog maar gelezen kan worden.
Hoe kan ik dit weer terug krijgen zodat ik weer bestanden op kan slaan en het weer leesbare bestanden zijn?

met vriendelijke groet
crimpak
 
geef de opdracht in zonder het laatste puntje ... ( foutje van mij ) !

je zou dit moeten zien ...
Ashampoo_Snap_2015.09.19_22h55m04s_006_.png

afmelden doe ik via de windows toets +X en kies afmelden ( op de Windows 10 )
 
daar vreesde ik al voor dat je dit niet kon oproepen ... aangezien je beperkte rechten heb ...
**ben je in het bezit van de Windows 7 recovery cd dan dien je hiervan op te starten om zo de opdrachtprompt te gebruiken ..
en om langs die weg dan de net user administrator /active:yes in te geven ..
hopelijk lukt het dan wel want als het langs die weg ook niet gaat dan zit er niets anders op dan een herinstallatie !

de opdracht is juist maar er word je de toegang verboden ...!
 
wat je normaal gezien gaat doen via de opdrachtprompt is om dus de hoofd administrator oproepen ..
deze is in de meeste gevallen dan ook verborgen ...
je ziet hier een afbeelding van het internet geplukt van wat ik dus bedoel ..

Ashampoo_Snap_2015.09.19_22h59m36s_001_.png
 
Hallo Qtex het is voor mij glashelder. Ik ga er zo mee aan de slag.
Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg en ondersteuning die je me gaf.
Groetjes
crimpak
Fijne avond verder
 
de opdracht die jij ingaf heeft een foutje ...

deze is de juiste : net user administrator /active:yes.
let op er is geen spatie na /

nadat je de opdracht heb ingegeven en op enter heb geklikt sluit je de opdrachtprompt af ...
meld je vervolgens af en je ziet dat de administrator te voorschijn is gekomen ..
meld je met deze dan weer aan ..( hopelijk is deze niet met een w8woord beveiligd !)

Achter yes hoort zowiezo geen punt

Ik had dit gevraagd te doen

net user administrator /active:yes
 
Probeer het allemaal eens in de veilige modus. Het kan namelijk gebeuren dat een besmetting jouw admin account blokkeert. Mogelijk doet hij dit niet in safe mode.
 
Hallo Lana,
ik heb je advies opgevolgd in de save modus en inderdaad ik heb alles weer kunnen herstellen. Alles werkt weer zoals het hoort te werken. Er was inderdaad sprake van een besmetting maar gelukkig alles terug kunnen halen na de schoonmaak.
Bedankt voor je ondersteuning en advies.
Met vriendelijke groet
crimpak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan