Kan geen Video TS of VOB bestanden vanaf HD afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Graag had ik wat hulp of raad van jullie gekregen.

Ik heb 14.04 Ubuntu er op gezet en alle media-bestanden bij geinstalleerd. Zodanig dat ik voorbespeelde DVD's (van videotheek) zonder probleem kan afspelen, echter :

DVD-bestanden op de HD (de VOB-bestanden dus) van bv. geripte DVD's op mijn HD wil niet lukken......zelfs wanneer ik met rechts klik op VIDEO TS bestand krijg ik in het keuzemenu zelfs geen Mediaplayer aan geboden ("openen met "), hoewel ik VLC er heb opstaan.....

Bij AVI-bestanden krijg ik dit wel bij rechterklik.

Hopelijk kan iemand mij raad geven, want ik kijk nogal veel films op PC

Alvast dank
 
Heb het probleem ook opgeworpen op het Nederlandse Ubuntu-forum. (sorry...-m-::u )

Hier kreeg ik te lezen dat de optie "Openen Met" niet meer aanwezig is voor een map te openen in Ubuntu 14.04.......erg jammer !!!

Men dient nu VLC te openen en dan via "bestand afspelen" je film te bekijken....werk wel...

Dit even ter info voor de mensen hier met hetzelfde probleem...
 
Ik zie het inderdaad. Fijn dat ze je kunnen hebben helpen. Tip: Als je in VLC voor 'map openen' kiest, en je kiest de map boven VideoTS (dus zeg als je pad Downloads/FilmABC/VideoTS is, kies je Downloads/FilmABC), krijg je de DVD te zien mét menu's en dergelijke. Alsof je een DVD van de videotheek kijkt dus...! :)
 
Ik heb het ook niet bedacht hè. :)

Ze zijn echter Nautilus compleet aan het strippen, helaas. Kijk dus niet raar op als er binnenkort weer 'onnodige' functies verdwijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan