kan niet meer defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, heb enkele tijd terug Windows Service Pack 3 geinstalleerd, geen problemen meegehad tot enkele dagen terug ,na wat opzoekwerk lees ik dat pc's met AMD processor problemen kon krijgen met het telkens weer terug heropstarten en dat gebeurde plots met mijn pc ook ,zelfs volledig stil vallen (cursor vast ,of progr dat bezig was viel stil) ,na terug heropgestart te hebben geen problemen meer tot de volgende opstart ;
heb SP 3 dan maar verwijderd maar kan nu niet meer defragmenteren (werk nu terug met SP 2).
Krijg steeds de volgende foutmelding
"MMC kan het bestand C:\windows\systeem32\dfrg.msc niet openen.
Een mogelijke oorzaak is dat het bestand niet bestaat, geen MSC-console is, of dat het met
een nieuwere versie van MSC is gemaakt.
Ook is het mogelijkdat u onvoldoende toegangsmogelijkheden hebtvoor het bestand."

Is er iemand die mij kan helpen om het probleem van het defragmenteren op te lossen,of was het misschien niet nodig om SP3 te verwijderen ,en zit het probleem van het stilvallen van de pc ergens anders
Alvast bedankt
Groetjes eddy
 
Ik begrijp dat je natuurlijk wil dat je windows terug naar behoren werkt..
Er zijn echter nog (en zelfs betere) Defragmentatie-programmas)
kijk eens bij downloads...

Wat je probleem betreft: Ga naar deze site Luister goed!!!

op deze site scroll je naar beneden naar regel nr 107

zie zwarte afbeelding

op de rechterkant dus rechtse kader zie je staan : restore the device manager
klik hierop

Zie andere afbeelding

klik nu op uitvoeren

REBOOT

Gelukt???


Indien niet is er nog een mogelijkheid om die van je XP-cd te halen dus hou hem alvast bij de hand, laat maar iets weten.


En inderdaad luisteren naar Ivan hierboven ivm HiJackthis
 

Bijlagen

  • restore the device manager.jpg
    restore the device manager.jpg
    115.3 KB · Weergaven: 105
  • register tweak.JPG
    register tweak.JPG
    45.2 KB · Weergaven: 83
beter een systeemherstel doen naar een punt van voor sp3 on plaats van sp3 te deinstalleren.
En om je systeem dan te controleren ga je naar start/uitvoeren. Geef daar exact sfc /scannow in, inclusief de spatie na sfc.
Als er bestanden ontbreken word de installatiecd van xp gevraagd om het bestand daarvan op te halen.
 
Hallo,ratel heb uw eerste uitleg uitgevoerd en krijg een vermelding dat deze opdracht is uitgevoerd,heb gisteren een logje opgestuurt onder hijack zoals Ivan gevraagd had en ga nu wachten op de uitslag daarvan. in ieder geval bedankt .

Groetjes eddy
 
Hallo, ga eerst de uitslag van het logje afwachten dat Ivan gevraagd heeft,terug gaan tot voor het installeren van SP3 via systeemherstel gaat niet heb de herstelpunten verwijderd tot daar om plaats te winnen op de C (er stonden al voor 4GB herstelpunten op vandaar)

Groetjes eddy
 
Ik heb net eens nagekeken, ik les in hijack dat je een ander programma gebruikt voor defragmentatie.
Moeten we nog verder zoeken naar je probleem hier?
 
Inderdaad.Heb dit ook nog voor gehad.Denk dat het met diskeeper was maar ben niet 100% zeker.Kon geen gewone defragmentatie meer doen na installeren van bovenstaande
 
Met ashampoo gebeurt dit ook wel eens, dat is omdat die continu bij inactiviteit van je pc blijft defragmentere, non-stop.
Maar in feite is dat net goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan