Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello,

Ik zou me als mediaspeler een Western Digital Live Hub willen aanschaffen. De mediaspeler koppel ik met een HMDI-kabel aan m'n tv-scherm. Wat betreft de netwerkaansluiting zit ik met een probleem (en ben ik een complete leek in). Mijn modem (belgacom, b-box2) hangt in de kelder en ik heb een draadloos netwerk op de gelijkvloers & boven door gebruik te maken van adapters (BGC single pass through). De adapter beneden is met een ethernetkabel verbonden met de belgacom-decoder en heeft maar één uitgang. Wat zijn de oplossingen om toegang te krijgen tot het netwerk: een 2de pass through hangen aan die eerste of zijn er alternatieven?

Thx,
Kris
 
Kan je eens wat meer details geven ivm de producten die je gebruikt aub.

Draadloos netwerk op de gelijkvloers = wireless router?? zoja, welk merk, model,...
Adapters (BGC single pass through) = powerline adapters? Merk, model,...
Belgacom decoder = bbox2?
 
Kan je eens wat meer details geven ivm de producten die je gebruikt aub.

Draadloos netwerk op de gelijkvloers = wireless router?? zoja, welk merk, model,...
Adapters (BGC single pass through) = powerline adapters? Merk, model,...
Belgacom decoder = bbox2?

Hello, in bijlage heb ik een aantal foto's toegevoegd. De modem in de kelder is een B-box2: SAM_3460.jpg verbonden met een Devolo. Op de gelijkvloers staat m'n HD-decoder SAM_3457.jpg eveneens verbonden met een Devolo. SAM_3458.jpg. Zoals je ziet heeft deze Devolo maar één uitgang.
 
Je moet gewoon een netwerkkabel voorzien in die WD Live Hub. Als er in de buurt van dit toestel een Devolo power line adapter staat, zou ik daar een kleine switch achter plaaten. Je kan dit vergelijken met een verdeeldoos voor je netwerk. Dus uitgang van die Devolo = UTP kabel.
Die UTP kabel naar een network switch. Op die switch (afhankelijk van het aantal poorten, maar 8 is ok) kan je dan naar andere toestellen gaan met andere UTP kabels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan