Windows 10 laptop steeds op 99% processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
Ik heb een oude laptop Toshiba Satellite essential. Hd=500GB type SSD en het systeem draait op Windows 10. Ram geheugen eerder klein (6GB DDR3)
De laptop is quasi onbruikbaar want de processor staat altijd op 99%.
De Windows update host verbruikt het meest(40 tot 55%) maar de download vd updates blijft op 10% staan (in Windows update)
Begin te denken dat de processor voor W10 ongeschikt is (AMD essential) en het werk niet aankan.
Weet iemand raad?
Grt-Jdr
 
misschien het probleem, het is wel een 64bit processor maar misschien kan de laptop alleen 32bit aan? De huidig geïnstalleerde W10 is 64 bit.(origineel was het nog de versie van vóór W10.)
 
wat meer info zou welkom zijn of is dit een geheim?
bij het googlen op: Toshiba Satellite essential kom ik uit op een laptop case ... ?
wat staat er op het type plaatje, desnoods een foto ervan.
 
Toshiba Satellite C50D-A-134 en de oorspronkelijke software was Windows 8 maar ik weet niet meer of het 32 of 64 bit was.
Ik wil deze laptop terug werkbaar maken om iemand te helpen maar blijf met de overbelasting vd processor in de kou staan.
Met de W10 6bit werkt alles wel maar onmogelijk traag.
 
Raar, gisteren avond start ik op en de laptop draait als een fluitje van een cent en de processor ging naar 3% (taakbeheer)
Vandaag zit hij weer op 99%!!!!
Gisteren had ik wel de drivers laten controleren (pc help) maar heb niet betaald en dus niet geactiveerd. Kan het zijn dat de updates worden geïnstalleerd en als ik niet betaal (geen licentie) ze er weer worden afgesmeten?
 
Nee, dat soort represaille kan niet ... wat dat betreft zie je spoken.
Kijk gewoon eens met task manager of met een gedetailleerde proces manager welk proces aan de basis ligt van die CPU belasting ...
 
De Windows update host verbruikt het meest(40 tot 55%) maar de download vd updates blijft op 10% staan (in Windows update)
Begin te denken dat de processor voor W10 ongeschikt is (AMD essential) en het werk niet aankan.

Processor geschikt of niet speelt niet bij het downloaden van updates - enkel nadien bij het installeren...
Laat de PC eens een nachtje aanstaan, verbonden met Internet ... zou me verwonderen dat de update dan nog niet binnen zou zijn tot 100 %
 
Gisteren had ik wel de drivers laten controleren (pc help) maar heb niet betaald en dus niet geactiveerd.
Drivers haal je op bij de hardwarebakker van het onderdeel, is gewoon gratis.
Wat is het merk en type PC of moederbord?
Daarnaast werken drivers wel of niet en hoeven ipp niet te worden geüpdatet uitgezonderd die voor de grafische kaart.
En al opstarten uitgedund?
Zet eens een screenshot van taakbeheer en opstarten hier neer.
 
De specificaties van de Toshiba laptop staan hier: https://tweakers.net/pricewatch/355517/toshiba-satellite-c50d-a-134/specificaties/
Hij zal nu 9 tot 10 jaar oud zijn.
De processor is inderdaad de bottleneck in dit systeem. De snelheid van de dual core processor is 1 GHz. Daarmee voldoet hij net aan de systeemeisen voor Windows 10, maar je beleeft er geen plezier aan.
Wanneer de laptop bezig is met iets dat wat meer vraagt van de processor (bijv. het installeren van updates) dan zal het totale processorgebruik vaak de 100% naderen.
 
om de laptop nog trager te maken ..... ???

1713466999985.jpeg


goe bezig!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan