Legale win7 wordt Als illigale windows aangezien ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb me zojuist aangemeld op jullie site en deze hele reeks gebeurtenissen goed doorgenomen.
Ik heb namelijk een soortgelijk probleem. Mijn acer desktop geeft aan dat ik over een niet legitieme versie van windows beschik, terwijl ik deze wel zo heb aangeschaft.
Ook bij mij kwam dit probleem pas na pak hem beet 10 maanden tot een jaar na aankoop aan het licht.
Dit probleem ligt echter ietsjes anders, want ik heb hem bij mediamarkt aangeschaft en ga er niet vanuit dat die uit de doos is geweest in verband met het installeren van andere software.

Wanneer ik naar de eigenschappen van computer ga, bij systeeminformatie en dergelijke, staat er onder windows activeren het volgende:
Status niet beschikbaar
Product-id: Niet beschikbaar

Wanneer ik windows probeer te activeren komt er te staan:
Er is een fout opgetreden
Details:
Code: 0xC0000022
Beschrijving: {toegang geweigerd}
Een proces heeft toegang tot een object aangevraagd, maar heeft deze toegangsrechten niet gekregen.

Ook kan ik de slmgr opdrachten niet uitvoeren. En tevens krijg ik een foutmelding wanneer ik SLUI 4 probeer te openen.

Ik heb geen idee hoe ik hier nou eigenlijk vanaf kan komen, excuses voor mijn slechte gebruik van computertermen want zo'n expert op dit gebied ben ik niet.

Ik hoop dat jullie me een handje op weg zouden kunnen helpen om misschien uit te vinden wat er aan de hand is en hoe dit te verhelpen is.

Mvg. Dennis
 
We zullen dit eens nader bekijken dan. Bedankt voor ons de uitgebreide informatie te verschaffen. Vooral volgende lijkt me wel een start:
Er is een fout opgetreden
Details:
Code: 0xC0000022
Beschrijving: {toegang geweigerd}
Een proces heeft toegang tot een object aangevraagd, maar heeft deze toegangsrechten niet gekregen.
Ik heb hier van Tuts een korte beschrijving hoe je de Administrator account kunt activeren. Ik zou dit eerst doen, daarna met die gebruikers account (Administrator) aanloggen en nog eens proberen Windows te activeren.
Voer de volgende stappen uit als u de ingebouwde administratoraccount toch wilt inschakelen:
1. Klik op de knop Start en typ cmd in het zoek vak.
Klik in de lijst met resultaten met de rechtermuisknop op cmd en klik op Als administrator uitvoeren.
2. Typ net user administrator /active:yes bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
3. Typ net user administrator en druk op Enter.
Opmerking: vervang het wachtwoord bij door het wachtwoord dat u wilt instellen voor de administratoraccount.
4. Typ exit en druk op Enter. Meld de huidige gebruikersaccount af.

U moet eerst begrijpen dat u uw computer in gevaar brengt als u programma's uitvoert onder de ingebouwde administratoraccount. Deze account is standaard uitgeschakeld om uw computer beter te beveiligen tegen malware. Als u alleen de prompts van Gebruikersaccountbeheer wilt vermijden, kunt u deze instelling eenvoudig wijzigen door naar het Onderhoudscentrum te gaan en op Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen te klikken.
 
ik heb je , je eigen plaatsje gegeven ...
ook al betreft het in dit topic om hetzelfde probleem...

ben verder van mening dat je het best ook dus de stappen volgt die er werden aangehaald : betreffende een klacht neer te leggen bij de onbudsdienst !
voor de nederlanders hier ; is dit via het contact form opgelicht
 
Laatst bewerkt:
wat de fout code betreft .. dit komt dus omdat er een service niet opgestart is ...

Dit probleem kan optreden als de Software Licensing-service is gestopt of beschadigd is.
Normaal gesproken is dit geen groot probleem, want u kunt gewoon deze dienst opnieuw starten.
soms treed er een fout op bij een poging om deze service opnieuw op te starten.
Dit duidt op een besmetting in de root van je systeem die deze dienst heeft beschadigd en uitgeschakeldt.

Bijgevol Na het opnieuw installeren van je systeem, is deze service gestart of gerepareerd.

Daarom gaan we nu trachten dit terug te activeren en zo het herinstalleren van een nieuw systeem uit te sluiten ..

Herstart Software Licensing Servic:

(indien je toegang heb tot Start )

1) Klik op de knop Start
2) Type: cmd in het veld Zoekopdracht starten
3) Klik met de rechtermuisknop cmd.exe en kies Uitvoeren als Administrator
4) Type: net start slsvc


(doe het volgende : indien je géén toegang heb tot Start )

1) klik op computer en open de C schijf
2) klik verder op de map Windows
3) open de map windows en vervolgens klik je op de map System32
4) open de map system32 en zoek naar de cmd.exe
5) Klik met de rechtermuisknop op de cmd.exe en kies Uitvoeren als Administrator
6) Type: net start slsvc
 
Laatst bewerkt:
ik heb je , je eigen plaatsje gegeven ...
ook al betreft het in dit topic om hetzelfde probleem...

ben verder van mening dat je het best ook dus de stappen volgt die er werden aangehaald : betreffende een klacht neer te leggen bij de onbudsdienst !
voor de nederlanders hier ; is dit via het contact form opgelicht

Waarom klacht neerleggen en dat online "opgelicht" formulier?
Dit is een probleem met Windows wat losstaat van verkoop in dit geval.

Zeker niet doen dus zonder zeer goede reden!
 
de ts hier bevestigd hetgene wat ik in het eerder gestarte topic al aanhaalde betreffende mediamarkt !!!
zie hier wat ik eerder zei
vanaf het punt je bent niet de enigge die getroffen word

Als dit om een zelf samengesteld toestel gaat is dat mogelijk, maar dat verkoopt mediamarket bij mijn weten niet.
Dit gaat waarschijnlijk over een merk PC/portable waar alles kant en klaar op geïnstalleerd staat.
Het punt dat jij aanhaalde komt van een domme verkoper die de klant wilt sussen omdat hij er geen gepast antwoord voor heeft, dit wil niet zeggen dat ze daar illegale licenties installeren. Die verkoper zal waarschijnlijk ook nog een jong gastje geweest zijn die dacht dit op die manier te kunnen oplossen zonder eens logisch na te denken over de gevolgen. Dit kunnen ze bij elke zichzelf respecterende winkel niet maken.

Geef me één goeie reden waarom een winkel welke bijvoorbeeld een laptop/PC verkoopt (geen clones), deze uit de doos gaat nemen (verpakking beschadigd!), hierbij rustig de tijd neemt om een illegale Windows te installeren. Daarna alles netjes terug inpakt, en verkoopt. En dit alles daar er trouwens een volledig legale Windows op geinstalleerd is welke enkel geldig is bij desbetreffende toestel (en waar zelfs de licentie stikker nietmeer aanwezig is)! En dit voor een winkel zoals mediamarkt, waar er waarschijnlijk honderden toestellen per maand buiten gaan....

(Beetje logisch nadenken hier aub...)
 
Laatst bewerkt:
ik kan dit niet verklaren ... het is echter de volledige waarheid.
maar de gebuur heeft destijds wel degelijk een volledig nieuwe laptop gekocht met een geinstalleerde win7 home premium x32 in het nederlands en na 3maanden kreeg hij wel degelijk de melding dat zijn versie niet legitiem was!
daarop ben ik met hem naar de mediamarkt terug gegaan (de gebuur was nog in het bezit van de orgineelle verpakking als ook het aankoop biljet .....doch kreeg als antwoord " gebruik een crack "
ik mengde me in het gesprek en de technieker van mediamarkt zei me " dat de gebuur er mee geklooit had !!! .
WAT dus totaal niet waar bleek te zijn !
ik heb de gebuur toen verder geholpen met er een nieuwe installatie op te zetten en deze te activeren .....( jouw opmerking van (Beetje logisch nadenken hier aub...) is dus niet gepast !
 
Zoals ik vorige keer vermelde, verkoper had geen deftig antwoord en moest terplekke een "oplossing" verzinnen. Weinig of geen kennis van zaken, met gevolg bovenstaande antwoorden welke mediamarkt is een slecht daglicht stellen. De oplossing had een RMA moeten zijn indien binnen garantie zowiezo. Zulke fout met Windows activatie is trouwens reeds gekend van Windows Vista (Windows 7 is me niet duidelijk), is namelijk een KB van. Vorige topic was een speciaal geval hierin met die image directory etc wat serieuze vragen opriep.
Maar om dan daaruit te besluiten dat mediamarkt er een illegale Windows op installeerd...? Mja... ok dan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan