Leuke presentatie maken + live bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Tuts,

Ik heb een vraagje. Ik ben verantwoordelijk dit jaar voor de presentatie die op een ledwall en screens komt tijdens een festival.

Het maken van een presentatie is geen probleem, maar wel wat het zou moeten doen....
Er moet een gedeelte zijn onderaan door gebruik te maken van een balk ofzo om live dingen toe te voegen aan de presentatie zonder dat de gebruiker die naar de presentatie ziet iets opmerkt van switchen van schermen ofzo. Het moet na opslaan bijvoorbeeld gewoon vlekkeloos er bij komen.

Ik ga twee schermen hebben, het eerste scherm zou de ledwall zijn en het andere scherm zal het scherm zijn waarmee ik dingen kan aanpassen en toevoegen. Het is voor op een festival

Kunnen jullie mij dringend zeggen met wat jullie dit zouden doen en hoe eventueel? Dit moet mogelijk zijn denk ik...
 
Hallo Jongens,

Ik heb ondertussen geprobeerd in Powerpoint. In Powerpoint kan je instellen waar je de presentatie laat afspelen (op scherm 1 of 2). Ik heb mijn tweede scherm ingesteld en dan blijft op het ene scherm allemaal de slides staan (waar je in principe kan in aanpassen) en op het andere scherm blijft vlekkeloos de presentatie lopen.

Het jammere is van zodra ik iets aanpas in 1 of andere slide op het ene scherm dan blijft de presentatie staan tot dat ik op enter terug. ook als ik andere dingen die op de computer blijft de presentatie staan. Hij sluit wel niet, maar loopt ook niet verder. :-( Geen oplossing dus of kan ik dit omzeilen?
 
Om zoiets softwarematig tot een professioneel uitziende voorstelling te maken zou ik zo snel niet weten, zeker niet omdat je eigenlijk live beelden wilt toevoegen. Ik zit dan meer te denken aan een mixer voor vga of HDMI signalen en dan met meerdere PC's werken.
Hardwarematig bestaan er vele ( onbetaalbare) producten zoals de firma Extron Extron Electronics Multi-Window Processors
 
Beste,

Bedankt voor de vlugge respons, maar ik ken het programma, maar is veel te ingewikkeld en ik gebruik het niet voor wat het eigenlijk maar moet dienen....

Ik heb gaan hardwarezaken nodig normaal hoor...

Ik moet gewoon direct mijn presentatie kunnen aanpassen zonder dat ik deze moet stoppen. Dit moet verstaan veronderstel ik?
 
Ik moet gewoon direct mijn presentatie kunnen aanpassen zonder dat ik deze moet stoppen. Dit moet verstaan veronderstel ik?

En dat gaat dus niet met powerpoint, dus zal je andere software of een hardware oplossing moeten gebruiken.

Om realtime live veranderingen aan te brengen zal je met videosoftware dat daar voor geschikt is moeten werken .
In discotheken en soms met live concerten wordt dus VJ software gebruikt dat dit wel kan verwezenlijken.
 
Even een zoektocht gehouden, en ik kom erachter dat zonder speciale (vaak dure) zachte goederen het niet kan. Je kunt natuurlijk even op andere plekken kijken of je iets gratisch kunt krijgen. Als je de VJ software niet goed snapt geef ik je weinig kans - dit is de enige mogelijkheid denk ik.
Toch succes :)
 
Zoals Pluis vermeld, zonder speciale hardware bereik je niet het doel dat je voor ogen houd.
Niet alles is gratis met een beetje software te maken. Probleem is dat er te weinig markt is voor dergelijke zaken.
Is enkel voor specifieke gevallen nodig. Daardoor ook meestal duur.
Indertijd (30 jaar terug) vroeg ik prijs om gewone titels te zetten op mijn videofilms. Omgerekend zou het me minimaal 25000€ kosten.
Op vandaag maakt bijna iedereen films en is zelfs al bijna gratis te krijgen.
 
Jongens,

Ik heb het gevonden hoor en was dus degelijk wel zeker van mijn stuk...
Dit programma het doet precies wat ik nodig heb. Je kan twee presentaties invoegen en als 1 presentatie weergeven. Je kan ze mooi onder elkaar zetten. Ook kan je terwijl de presentatie loopt nog vlug iets toevoegen of bewerken zonder dat hij stopt. De gebruiker merkt er niets van.

Je hebt wel een goede processor nodig. Het is redelijk zwaar om die 2 presentaties als 1 te laten lopen + dat je ze moet kunnen bewerken. Maar met een i7 en 8 GB ram mag dat geen probleem zijn! Ook is het na 10 dagen betalend, maar voor 1 jaar kost dit 49,99 $ (per computer). Ook is het leuk dat tijdens uw proefperiode geen melding komt van proefperiode of resterende dagen.

Knap programma... De moeite waard..

Dus al het gedoe van VJprogramma's en duizenden euro's is allemaal opgelost. Ik moet twee powerpoints kunnen mixen tot 1 presentatie en die kunnen live bewerken zonder dat hij stopt of blijft vast hangen.. VJ is meer voor muziek en geluid te mixen en allerlei fantastische effecten toe te voegen.

Xpert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan