maken van back-ups

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen, ik zit met een hulpvraag. Als ik een back-up maak, dan slaat mijn laptop ze direkt op in het WinRar inpaksysteem. Open ik mijn back-ups op de laptop dan zie ik allemaal WinRar mapjes met de gemaakte datum van de back-up. Je zou denken daar zitten dus mijn bestanden in. Nog niets aan de hand. Maar als ik dan zo'n mapje probeer te openen dan zie ik dat ik ze wel kan openen maar dan zie ik telkens een lijstje met icoontjes die niet meer te openen zijn. Een hulpscherm zegt dan: Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegegven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen in het configuraratiescherm. Nou ik kan doen wat ik wil maar het lukt me niet. Ik dacht als ik een bacj-up maakte dat ik dan gewoon mijn documenten weer terug op zou kunnen roepen maar dat is niet het geval. Ik heb het ook al eens geprobeerd met een ander inpaksysteen 7 zip, maar ook dan lukt het niet. Soms open ik een Winrarmapje en dan zie ik bijvoorbeeld weer dat het document onder zijn eigen icoontje, b.v. word of ppt maar dan staan er met dezelfde benaming ook weer icoontjes onder (blco vierkante vlakjes) die ik niet openen kan. Wie o wie kan mij helpen met de stappen die ik moet zetten om op een envoudigere wijze een back-up te maken.;!
 
Hallo Nijltjetweety. Bedankt voor je zeeeeeeeeeeeeeeeeer snelle reactie en aangeboden hulp.
Ik heb op mijn laptop Vista Home premium 32 bits service pak 2, processor intel(R) Core (TM) Duo CPU, T9400@2.53 GHz , geheugen 4.00 GB.
Ik ga dan gewoon naar mijn back-up programma en klik daar aan dat er een back-up gemaakt moet worden. Als dat proces afgewerkt is en ik ga naar mijn back-up's kijken dan zie ik al die mapjes WinRar staan. Open ik die dan kom ik uiteindelijk bij icoontjes die ik verder niet meer openen kan.
 
Vista home heeft geen eigen backup denk ik.
Heeft je programma niet de mogelijkheid om een opstartbare cd te maken?
Meestal moet je zo opstarten, en dan de backup gaan zoeken ergens op een partitie of externe schijf.
Welk programma gebruik je?
 
In Vista Home Premium zit een mogelijkheid van een back-up centrum. Dat klik ik aan en vraagt dit programma wil je een back up maken of back up terugzetten. Ik klik dan op back up maken en die maakt hij dan waarna ik die Winrar mapjes weer in mijn bestanden terug vind waarin die back up zit die ik uiteinedleijk niet kan openen.
 
In de tijd dat ik met vista ultimate werkte maakte die een back up onder de vorm van een gewone map maar ook die kon je niet inkijken.
Het is volkomen normaal dat je die bestanden niet kunt bekijken,windows schrijft deze zodanig dat alleen je back up systeem deze gegevens kan lezen en gebruiken.
 
HALLO SILVERWING, STRIJKERTJE, NIJLTJETWEETY. IK KRIJG DE WINRARMAPJES AL NIET MEER LEESBAAR UITGEPAKT IN MIJN LAPTOP, MAAR ZIE HIERONDER WAT IK NU GA DOEN.

LEUK DAT JULLIE ME HELPEN WILLEN EN BEDANKT VOOR DE TIPS. IK DENK DAT VEEL MENSEN DIT NIET WETEN EN DAT HET GOED IS DIT TE LATEN WETEN OP DE SITE VAN PCTUTS.BE.
IK GA EEN VAN MIJN VELE BACK UPS (WANT MIJN LAPTOP LOOPT HELEMAAL VOL MET BACK UPS) OP EEN CD ZETTEN OM DAARNA TE KIJKEN WAT HET GEVOLG IS ALS IK DIE BACK UP WEER TERUG OP MIJN PC WIL ZETTEN.
iK BEGRIJP TROUWENS OOK NIET WAAROM MIJN LAPTOP DE BACK UP OPSLAAT IN WINRAR MAPJES EN NIET IN GEWONE MAPJES ZOALS IK NORMAAL MIJN DOCUMENTEN OP SLA. IK MOET DAN WAARSCHIJNLIJK IETS ANDERS INSTELLEN MAAR IK WEET NIET WAT OF HOE DAT MOET.
JULLIE HOORT BESLIST VAN ME VIA DE SITE OF EN HOE MIJN PROBLEEM IS OPGELOST.
MAAR HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP.
ALOYS
 
crimpak.nl,als ge ze op cd brand: NIET uitpakken.Pas daara als ge ze terug wil plaatsen ,en dan ook alles selecteren( alle mapjes) en uitpakken.Dus ik bedoel....alle mapjes samen uitpakken ! succes.

Gr.Strijkertje
 
Je hoeft niet al die back-ups over te zetten ,enkel de laatste,die andere hebben geen enkele zin meer,je kan die evengoed verwijderen zo heb je terug ruimte om een nieuwe op te slaan.
Eigenaardig toch dat je er zoveel staan hebt,normaal overschrijft iedere nieuwe de vorige toch?
 
back up

back up

Ja Silverwing, begrijpen doe ik ook niet dat er zoveel back ups op mijn D partitie staan. Dat moet ik nog eens rustig bekijken hoe dat kan. Maar ik ben er met jullie goede hulp nu wel achter hoe ik het moet doen met die back ups. Ze staan allemaal op mijn D partitie. Op C en E partitie staan mijn systeembestanden en daar blijf ik maar liever van af. Ik ben een goede gebruiker van de pc maar zonder jullie hulp kom ik er niet uit en van die systeembestanden blijf ik maar liever af. Het is naar nu blijkt ook veel geweest dat ik niet door drufde klikken omdat ik gewoon niet wist wat er dan gebeuren zou, maar nu ben ik er uit. Ik zit nu de laatste nieuwe back up te maken en die zet ik op een cd en ga dan de rest wissen zodat ik weer meer ruimte op d D partitie krijg. Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie goede en ook snelle hulp die jullie me geboden hebben.
Crimpak

(Aloys)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan