Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,
Als ik mijn mappen op het buroblad aanklik kom ik telkens uit bij zoekresultaten! ? en daar kan ik die map openen! Het gaat wel als ik de rechter muisknop gebruikt en dan openen. Dat is toch niet juist zo.
Het gaat wel over mijn eigen gemaakte mappen zoals mijn eigen foto's,muziek ed. En niet over de bestaande mappen zoals MSN,OUTLOOK,DEZE COMPUTER.
Kunnen jullie me helpen?
Systeemherstel heb ik al enkele keren gebruikt![OPLOSSING]
http://zdnet.be/help.cfm?id=38227
Hier is het antwoord en het probleem was dadelijk opgelost!!!
Ik bedank iedereen die heeft willen helpen!!(zeker mijn overbuurman)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey
als je met de rechter knop op een bestand klikt krijg je optie "openen met "
onderaan staat : dit soort altijd openen...... uitvinken en " zou " nu moeten lukken (sk) anders kan je als je het bestands type kent ook aanduiden dat het altijd dat prog moet zijn (xls =exel ---wav= mediaplayer ...) (sk)
 
De bedoeling is als ik een map aanklik moet die toch openen.
Als ik met de rechtse muisknop aanklik krijg ik geen optie als openen met:
Gewoon zoeken,openen en verkennen.
Ik heb hier windows xp home,volledig geupdate.
En het gekke is alleen bij mijn zelfgemaakte mappen!
 
Hoi iedereen,
Als ik mijn mappen op het buroblad aanklik kom ik telkens uit bij zoekresultaten! ? en daar kan ik die map openen! Het gaat wel als ik de rechter muisknop gebruikt en dan openen. Dat is toch niet juist zo.
Het gaat wel over mijn eigen gemaakte mappen zoals mijn eigen foto's,muziek ed.

Rechts klikken op de map - Eigenschappen - Doel:

Klopt de link die hier staat met de echte plaats waar de map is opgeslagen. Als deze niet klopt moet u de link herstellen.
 
hey
als je met de rechter knop op een bestand klikt krijg je optie "openen met "
onderaan staat : dit soort altijd openen...... uitvinken en " zou " nu moeten lukken (sk) anders kan je als je het bestands type kent ook aanduiden dat het altijd dat prog moet zijn (xls =exel ---wav= mediaplayer ...) (sk)

Sinds wanneer heeft een "MAP" een extensie?
 
Ik kan geen doel vinden bij eigenschappen.

Rechts klikken op de map op uw bureaublad - Eigenschappen - Tabblad Snelkoppeling - Doel - in het vakje naast "Doel" staat nu het adres van de map. Is dit adres net hetzelfde als het adres in "Verkenner"?
Indien niet moet u het adres aanpassen of anders nieuwe snelkoppelingen maken (is misschien het gemakkelijkste en het snelste)
 
hey J.W
het is toch niet de bedoeling om mappen te openen via verkenner ???
als je een bestand opslaat wordt er toch steeds gevraagd : opslaan als .... er onder staat ..opslaan als type ....als je daar de exetentie aan toevoegd kan je altijd met dit prog het terug openen ( xls opslaan als wav ????)( een www opslaan als pps ???) (vogel) geef het bestand een duidelijke naam zo voorkom je probs ....of niet ?? (sk)
 
hey J.W
het is toch niet de bedoeling om mappen te openen via verkenner ???
als je een bestand opslaat wordt er toch steeds gevraagd : opslaan als .... er onder staat ..opslaan als type ....als je daar de exetentie aan toevoegd kan je altijd met dit prog het terug openen ( xls opslaan als wav ????)( een www opslaan als pps ???) (vogel) geef het bestand een duidelijke naam zo voorkom je probs ....of niet ?? (sk)

De eerste zin van de poster is toch: "Als ik mijn mappen op het bureaublad aanklik".
Er is toch nergens sprake van de inhoud van deze mappen.
Als men vanuit "Verkenner" een snelkoppeling naar die map op het bureaublad plaatst moet men toch maar gewoon op die map klikken om deze open te doen. Dit heeft niets te maken met "extensies" of "openen met". De inhoud van die mappen openen is wel iets anders.
 
Het is mij wel opgevallen dat mijn systeemherstel niet werkt!!!
Telkens krijg ik de melding dat de computer niet kan hersteld worden en dat er niets veranderd is?!
Ik heb nu al 5x systeemherstel uitgevoerd (tot 3 maanden terug)
 
Eens kijken bij je muis settings of je de linkertoets niet heb toegewezen aan zoeken .

Nog een mogelijkheid =
Start - uitvoeren - type regedit + enter.
Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell
Klik met rechtermuisknop in het rechtervak en kies wijzigen
Schrijf none bij waardegegevens en klik op OK.
Sluit de registereditor.
 
IK heb alles juist gedaan,maar het helpt niet!
Ook heb ik daarnet systeemherstel uitgevoerd in veilige modus maar dat werkt ook niet!
 
Laatst bewerkt:
hey Walco
uw prob met dubbelklik is opgelost .....enne dat van sisteemherstel ?????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan