Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb hier een hoop afleveringen van prison break alle bestaande uit audio.ts en video.ts ( ifo, vob, ..) . Ik zou graag meerdere van die afleveringen op 1 dvd branden met een keuze menuutje liefst zonder ze te meoten omzetten naar een ander formaat. Liefst niet met Nero daar mijn pc er altjid op crash of dvd kapot brandt.
HEb al een beetje gezocht op internet maar ik door de bomen zie ik bos niet meer.

Dank voor een paar hints.
Ben
 
Met Ulead DVD Moviefactory kan je dat zeker doen. Je kan de DVD bestanden inlezen (vob) en er daarna per bestand een afbeelding op Uw scherm krijgen. Als je die afbeelding aanstipt, kan je het opstarten.
Kan ook met Nerovisionexpress. Is ongeveer dezelfde werkwijze.
Bij beide programma's kan je van het ingelezen dvd bestand zelfs fragmenten van weglaten zoals reclame.
 
Hallo Mik,

Dank voor de info , heb intussen Ulead moviefactorygeinstalleerd echter 2 opmerkingen : Mijn originele files zijn NTSC en 1 gig, daarvan maakt hij bij importeren meer dan 2 gig van. (ipv van 4 afleveringen krijg ik nu slechts 2 op 1 dvd en dan zit hij nog in het rood. Ten 2de : kan de ondertitels echt niet zichtbaar maken op moviefactory (zodat ik zeker niet durf branden) D'r zijn een paar knoppen die naar subtitles wijzen echter die geven geen effect. Enige raad ?

Ben
 
Als het geen ingebakken files zijn, dan kan je inderdaad een probleem hebben.
Hiervoor gebruik ik "CONVERTXtoDVD". met dit programma moet je echter de dvd rippen naar een avi file. Dan de ondertitels uit de dvd halen en terug toevoegen.
Ondertitels uithalen doe je met subrib. Eventueel de titels nazien of ze synchroon lopen met submagic en dan toevoegen. Met "CONVERTXtoDVD" kan je echter ook menu's maken.
 
Hi Mik,

dank voor je reactie, zal eens proberen (wellicht tijdens weekend). Intussen ook eens geprobeerd met ondertitelde avi files van 700 mb echter die vergroot hij ook naar memer dan 2 gig. De ondertitels zie ik dan wel.

Maak me echt zorgen over de grootte van die files daar ik gedacht had er 4 op 1 dvd te krijgen.
Groetjes Ben
 
Hi Mik,

dank voor je reactie, zal eens proberen (wellicht tijdens weekend). Intussen ook eens geprobeerd met ondertitelde avi files van 700 mb echter die vergroot hij ook naar memer dan 2 gig. De ondertitels zie ik dan wel.

Maak me echt zorgen over de grootte van die files daar ik gedacht had er 4 op 1 dvd te krijgen.
Groetjes Ben

Als je nog goede kwaliteit wilt, dan mag je rekenen op 2uur film per dvd van 4,7gig . Meer kan natuurlijk ook maar dan moet ge rekening houden met kwaliteitsverlies. Je kan natuurlijk ook double layer dvd's hiervoor gebruiken dan is het geen probleem om in goede kwaliteit 4uur op te zetten.
Moest het zijn dat ge iets meer dan de toegelaten 4,7gig hebt met 2 afleveringen, dan alles naar bestand laten schrijven (VIDEO_TS en AUDIO_TS). Dit kun je dan met DVD-Schrink maken dat het juist past op een 4,7 dvd. Hierna die bestanden in Neroexpres zetten en branden.
 
Aangezien ge de DVD's hebt, Kunt ge ze rechtstreeks inladen in DVDSchrink en zo klein maken als ge wilt. Je kan met DVDSchrink ook alleen de echte aflevering met allleen de Nederlandse ondertitels selecteren. Dit scheelt meestal in ruimte.
Hou er rekening mee dat ge best de eerste malen alles in een map op Uw pc zet in plaats van direct te branden. Als ge met dergelijke zaken begint, kan je veel dvd's naar de eeuwige jachtvelden sturen. Als de Video en Audio_ts op Uw pc staat, branden met Nero express als video's/film en DVD videobestanden.
Veel plezier ermee.
Mik.
 
Hoi Mik,

Ik heb de files op mijn pc en wil ze op 1 gig houden. Zodoende had ik er graag 4 op een DVD gekregen echter moviefactory wil die persé altijd vergroten naar 2.x gig. Blijkbaar is dit ergens een vaste waarde daar hij dat ook doet met kleinere avi files.

Ben
 
Hoi Mik,

Ik heb de files op mijn pc en wil ze op 1 gig houden. Zodoende had ik er graag 4 op een DVD gekregen echter moviefactory wil die persé altijd vergroten naar 2.x gig. Blijkbaar is dit ergens een vaste waarde daar hij dat ook doet met kleinere avi files.

Ben

Laat moviefactory dat gerust doen. Echter de file niet naar dvd laten schrijven maar op Uw pc in een map plaatsen. Daarna door DVDschrink laten lopen en zullen perfect op een dvd passen.
Als je er persé 4 op een dvd wil zetten, best een dvd van 8,4gig nemen.
 
hi Mik , dank vor uw reactie maar ergens begrijp ik iets niet ;!: input 1 gig, output 2.4 gig. Hoe komt het dat die file meer dan dubbel zo groot wordt na import in moviefactory.:ahhhhh: Ik wil die gewoon op ongeveer 1 gig houden en dan 4 stuks op een singlelayer dvd branden.
 
hi Mik , dank vor uw reactie maar ergens begrijp ik iets niet ;!: input 1 gig, output 2.4 gig. Hoe komt het dat die file meer dan dubbel zo groot wordt na import in moviefactory.:ahhhhh: Ik wil die gewoon op ongeveer 1 gig houden en dan 4 stuks op een singlelayer dvd branden.

Standaard voor DVD is groter dan voor AVI. Een film in Avi of Divx kan op een cd van 700Mb.
Diezelfde film, omgezet naar standaard dvd kan makkelijk bijna 4Gig bedragen.
Zal waarschijnlijk ook met het formaat te maken hebben.
Meestal is het zo dat we vertrekken van standaard DVD kwaliteit. Er gaan zaken verloren door omzetting naar avi of divx. Meestal een kleiner beeldformaat en lagere resolutie. Als we een dvd maken wordt dat allemaal terug aangevult wat tekort was. Vergelijk dit met een foto met weinig pixels die ge op een groot formaat wilt opslaan. Foto is wel groter, maar daarom niet beter. De opslag is ook veel groter.
Dus als het kan, vertrekken van origineel met een groot formaat. Men spreekt altijd van een goed formaat wanneer er maximaal 2uur film op een 4.7Gig staat.
 
Hallo,

Intussen eens verder geprobeerd echter zonder succes. Stel nu vast dat het Moviefactory geen VOB files mee wil importeren (file format mismatch). Als ik voor 5 avi's telkens een menu wil creeren dan maakt hij het 5de menuutje op een 2 de blad. (zou deze liever op 1 blad hebben natuurlijk). Intussen enkele weken het net afgeschuimd maar kan zo niet direkt een eenvoudig authoring progje vinden dat van meerdere volledige VIDEO_TS files een fileselecteerbare DVD kan branden. Voor zover ik weet kan Nero dat wel en zal ik uiteindelijk nog verplicht zijn om dit te gebruiken echter in het verleden had ik teveel slecht gebrande dvd en uitvallen van pc. Ik zoek verder.
 
Hallo,

Intussen eens verder geprobeerd echter zonder succes. Stel nu vast dat het Moviefactory geen VOB files mee wil importeren (file format mismatch). Als ik voor 5 avi's telkens een menu wil creeren dan maakt hij het 5de menuutje op een 2 de blad. (zou deze liever op 1 blad hebben natuurlijk). Intussen enkele weken het net afgeschuimd maar kan zo niet direkt een eenvoudig authoring progje vinden dat van meerdere volledige VIDEO_TS files een fileselecteerbare DVD kan branden. Voor zover ik weet kan Nero dat wel en zal ik uiteindelijk nog verplicht zijn om dit te gebruiken echter in het verleden had ik teveel slecht gebrande dvd en uitvallen van pc. Ik zoek verder.

Het is normaal dat er 4 titels op 1pag gaan. Daarvoor kan je een blad kiezen hoeveel er op moeten. Maar ook Nero doet dit. Het eerste blad waar Uw titels opkomen staat vlug vol als er meerdere titels opkomen. Moviefactory 5(of recenter) kan WEL Vob files importeren.
Selecteer daarvoor de import dvd. Selecteer daar import dvd folder (dus op hdd)
Misschien eens ConvertXtoDvd eens proberen. Ik weet dat dit ook werkt, maar ik gebruik altijd DvdMoviefactory.
Inderdaad, er is niet zo heel veel te vinden van soft hiervoor. De vraag hiernaar is dan ook klein. De doorsnee Pc gebruiker komt hier meestal niet aan toe. Maar als je er aan toe bent, is het resultaat dan er ook naar. Best eens enkele DVD-RW's nemen om te experimenteren.
 
Hoi Mik,

dank voor je reacties !
zit met moviefactory 6 en het rare is dat hij vroeger geen problemen had met import van VOB (zie mijn vroegere bijdragen) maar nu heeft hij daar problemen mee......raar maar waar. Zal wellicht eens moeten herinstalleren. bestaat er een trukje om 5 menu's op 1 blad te krijgen daar de beschikbare keuze templates gering is.
Ben
 
Hoi Mik,

dank voor je reacties !
zit met moviefactory 6 en het rare is dat hij vroeger geen problemen had met import van VOB (zie mijn vroegere bijdragen) maar nu heeft hij daar problemen mee......raar maar waar. Zal wellicht eens moeten herinstalleren. bestaat er een trukje om 5 menu's op 1 blad te krijgen daar de beschikbare keuze templates gering is.
Ben

Misschien eens proberen op website van moviefactory of er nieuwe items zijn in gallerie's.
Ik ben er nog in gelukt om een item bij te zetten op een blad, maar weet niet meer hoe.
Ik vermoed dat ik uit een vroegere versie een copy heb genomen van de galerie's. Vind het nu ook niet meer terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan