Microsoft zwicht: startknop komt terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
De startknop keert na een korte afwezigheid weer terug naar Windows 8, maar krijgt een andere functie.

Gebruikers schreeuwden moord en brand na de installatie van het gloednieuwe Windows 8. De startknop was na zeventien jaar trouwe dienst verdwenen. Volgens The Verge luistert Microsoft naar al het commentaar en voegt de startknop in het aankomende Windows 8.1 gewoon weer toe.

De startknop krijgt echter wel een andere functie: als je erop klikt verschijnt er geen traditioneel startmenu in beeld, je activeert enkel het nieuwe startmenu. Je wordt dus teruggestuurd naar de gekleurde blokken-interface, eveneens een doorn in het oog van veel Windows 8-gebruikers.

De startknop bevindt zich weer linksonder en zou het witte Windows 8 icoon krijgen dat ook in de Charm Bar te zien is. Dit moet beginnende Windows-gebruikers helpen om sneller en gemakkelijker door het nieuwe besturingssysteem te navigeren. Het startmenu is in het huidige Windows 8 alleen te bereiken via de Windows-toets of door met de muisaanwijzer naar linksonder te bewegen.
Microsoft schijnt ook een nieuwe boot-to-desktopfunctie aan Windows 8.1 toe te voegen. Hierdoor hebben gebruikers de mogelijkheid om direct in de desktop op te starten waardoor het nieuwe startmenu met de gekleurde blokken zo veel mogelijk wordt gemeden en de traditionele desktopomgeving van Windows 7 meer in stand wordt gehouden.

Windows 8.1, dat de codenaam Windows Blue draagt, kan als een grote update van Windows 8 worden gezien. Eerder lekten al screenshots van het nieuwe besturingssysteem uit. Windows 8.1 moet een goedkopere Windows-versie worden en aan het einde van dit jaar in de winkels liggen.

Bron: Bright.nl
 
Knappe antwoorden jongens, daar heb ik (en ik vermoed heel wat andere mensen ook) écht wel wat aan. (y)
 
Ik denk dat het hier een woordkeuze probleem tussen Hollanders en Belgen betreft.

Ik zou ook zeggen dat ik een PC met Windows 8 naar Windows 7 terug zet.
Maar in principe doe je een format C en installeer je op een volledig lege schijf Windows 7.

Ik geef toe, iets terugzetten betekend iets anders.

Ik eindig deze discussie en zet hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan