Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Ik heb een 2-tal MKV bestanden die corrupt zijn. Ze zijn niet meer beschikbaar op internet.
Ik had al gelezen dat een defekt of corrupt mkv bestand zo goed als onherstelbaar is.

De enige tool die ik hiervoor vind is Meteorite. Het is eerder een project dat al een 2-tal jaar stil ligt of waaraan er blijkbaar toch niet verder aan gewerkt word.

Ik heb het een 2-tal jaar geleden ge-DL'd om te trachten die bestanden te redden. Het haalt niets uit en het tooltje doet "nog steeds niets" niettegenstaande een zgn bugfix (zie cursief gedeelte hieronder), Als ik een van de corrupte bestanden naar het venster van het programma sleep geeft het nog steeds niets aan en blokkeert het progje.

Is er iemand die hierbij raad weet

Van hun website

Project Meteorite - Matroska / MKV Repair Engine

- Please help to spread Meteorite for resuming development.
- Project has a domain now. Easy to remember Project Meteorite - Matroska / MKV Repair Engine
- After 2 years, I released bugfix version v0.11 Beta on 13/5/2011 that fixes "Nothing doing bug"
- At some of windows systems (suspected on Win7), meteorite has "Nothing doing bug"
- There is a lots of but at program. If you found one, please fill a from at tracker for make next version debugged!
- Birthday Gift: Meteorite Source Code Released, Binaries Ahead!
- Today 04 Dec 2009, is my Birthday! Happy birthday to me.
- I make a new Icon for project.
- Meteorite v0.09 Beta infected DivFix++ binaries ready( for testers. )
- Meteorite Code Prototype fixed first MKV/Matroska stream successfuly, 19 Jun 2009.
 
Nee hier kan ik je niet mee helpen.
Het is zowiezo een ingewikkelde materie om bestanden te repareren, omdat een programma niet weet hoe het origineel hoort te zijn.
 
Het is zowiezo een ingewikkelde materie om bestanden te repareren, omdat een programma niet weet hoe het origineel hoort te zijn.
Idd maar daarom worden meestal de corrupte gedeelte eruitgelaten als ze niet hersteld kunnen worden. Behalve dus voorlopig die mkv filmbestanden kunnen de meesten doorgaans "opgelapt" worden.

Ik ga dat dus i.h.v. links laten liggen alhoewel het kwalitatief het hoogste is in vergelijking met de grootte.
 
VLC Player en nog een 10-tal andere players heb ik. Geen enkele kan het afspelen. Ook de zogenaamde "MKV player" niet. Verder kan ik de genoemde mkv bestanden ook met geen enkele tool meer converteren. Had ik dat maar onmiddellijk gedaan na het ophalen, want ze waren toen nog perfekt afspeelbaar als mkv bestand, en moesten ze later dan nog corrupt geraken had ik ze nog kunnen redden. Als je wil zal ik eens van de corrupte (musicclip) bestanden eens nr. een server uploaden. Kan je het uittesten. Is slechts 80Mb groot.
 
VLC Player en nog een 10-tal andere players heb ik. Geen enkele kan het afspelen. Ook de zogenaamde "MKV player" niet. Verder kan ik de genoemde mkv bestanden ook met geen enkele tool meer converteren. Had ik dat maar onmiddellijk gedaan na het ophalen, want ze waren toen nog perfekt afspeelbaar als mkv bestand, en moesten ze later dan nog corrupt geraken had ik ze nog kunnen redden. Als je wil zal ik eens van de corrupte (musicclip) bestanden eens nr. een server uploaden. Kan je het uittesten. Is slechts 80Mb groot.

Als dit bij jou niet werkt, werkt het bij mij ook niet.

Maar je zegt: "want ze waren toen nog perfekt afspeelbaar als mkv bestand"
Wat is er gebeurd dat je ze nu niet meer af kunt spelen ?
 
Wat is er gebeurd dat je ze nu niet meer af kunt spelen ?
Weet ik ook niet. Nochtans had ik er 2 BU's van gemaakt op verschillende schijven, zodat ik veronderstel dat ze al corrupt waren op het ogenblik dat ik de 2 BU's maakte. Maar anderzijds is het toch gewoonlijk zo dat je in Windows een corrupt bestand niet kan copieren laat staan (normaal) verwijderen ? Of is dat niet steeds het geval ?
 
ik begreep je wel degelijk ...
je moet weten dat géén enkel progje fatsoenlijk kan werken indien er corrupte of onspeelbare bestanden in zitten ..
gebruik je bijv een avi en je speelt ook deze af met de vlc ....dat gaat prima ! tot hetzelfde bestand een beschadigt of een corrupt bestandje heeft en dan kun je deze zelfs niet meer met de vlc player bekijken ...ik bedoel maar ...zolang deze 100% is ,is alles goe...
 
Wel ja maar zo'n avi of mpeg of divx of mp4 die wat corrupt is valt misschien nog wel te herstellen en heb ik al eens hersteld of speelt een gedeelte af. Zo'n mkv is totaal waardeloos bij het minste en blijkt dan nog tot overmaat van ramp totaal niet te herstellen. En als ik de bestandsgrootte analyseer is die nog even groot en is er dus slechts weinig van corrupt. Een halfgedownloade avi is zelfs soms nog 1/3 of een stukje afspeelbaar. Deze mkv's waren perfect na het downloaden, dus veel kan er niet mis mee zijn vermits ze nog even groot zijn. Voor mij hoeft heel dat Matroska gedoe dus niet meer.
 
Wel ja maar zo'n avi of mpeg of divx of mp4 die wat corrupt is valt misschien nog wel te herstellen en heb ik al eens hersteld of speelt een gedeelte af. Zo'n mkv is totaal waardeloos bij het minste en blijkt dan nog tot overmaat van ramp totaal niet te herstellen. En als ik de bestandsgrootte analyseer is die nog even groot en is er dus slechts weinig van corrupt. Een halfgedownloade avi is zelfs soms nog 1/3 of een stukje afspeelbaar. Deze mkv's waren perfect na het downloaden, dus veel kan er niet mis mee zijn vermits ze nog even groot zijn. Voor mij hoeft heel dat Matroska gedoe dus niet meer.

Als er maar 1 bitje corrupt is, is in principe het hele bestand corrupt. Aan de bestandsgrootte valt 1 bit niet op en zal het lijken alsof het bestand de originele grootte heeft.

Ik heb ook nog even op Google gezocht en kom ook niet verder dan het programma wat jij genoemd heb. Meteorite
Dit programma is voor zover ik gevonden heb nog in de Beta fase. Misschien zal dit programma eens volledig gaan werken ?

Op dit moment kan ik je niet verder helpen omdat de software hiervoor, voor zover ik gevonden heb nog niet bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan