Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik heb een nieuwe schijf gekocht.
Leuk, ga ik eens kijken hoeveel ik er kan op doen.
dualboot deed ik vaker, no problemo, nu dacht ik!!!
ik zet er al mijn windowsversies es op.
Nu ja, vanaf me dan, de nog oudere lukken helemaal niet op recente pc's.
Naast me 2000, werk ik graag mee, liever dan xp, dan xp erbij, gaat ook fijn.
Dan vista erbijgezet, maar ik denk dat die teveel concurentie zag, hij verplaatste de 3 andere versies onder 1 noemer in de bootloader, genaamd: "oudere windows".
Daar staan ze dan knus bij elkaar, tegen de kou deze winter.
Alleen opstarten is er niet meer bij, enkel vista is er nog.
Hoe kan ik nu veilig die bootloader aanpassen?
ik geraak tot het scherm waar 2 besturingssystemen staan, vista en "oudere windows", met de tijd van weergave nl 30 sec.
en nu?
Ik heb geen zin om vista kwijt te spelen, dan start ie niet meer.
Bestaat er een programma voor, of word het manueel aanpassen?? :vraagteken:(zw)
 
Vistabootpro

Vistabootpro

Hoi ,

Ik werk op mijn pc met drie harde schijven
schijf 1 Windows Xp Home (van oudere defekte pc)
schijf 2 windows proff for gaming only
schijf 3 Windows Vista OEM

Ik gebruik Vistabootpro 3.3 , krijg ook deze schermen en met de pijltoetsen kan ik kiezen met wat ik wil opstarten, even enteren.
Je hebt zelfs de mogelijkheid om het systeem zo te laten opstarten en keuze in welke volgorde dit proces je wil laten verlopen in de eigenschappen van Vistabootpro.

Info site en screenshots vind je hier ;

http://www.pro-networks.org/forum/about70962.html

onder onderdeel ;
Install Windows XP in a Dual Boot with Pre-installed Windows Vista

Groeten :duimop:

Luc
 
bij mij staat de bootloader van vista er op, deze heeft de oude linken verplaatst, enter en zwart scherm of een systeembestand dat ontbreekt.
De oude windowslink moet teruggeraken waar hij na de installatie van xp stond, dus voordat vista die verplaatst had.
De link voor windows me heb ik 2x, 1x onder oudere windows en vista, op hetzelfde scherm, en nog 1x als ik enter op oudere windows in het nieuwe scherm, samen met windows 2000 en xp.
Geen enkele start nog op, het is ook nog niet gelukt met vista boot pro, doe ik iets verkeerd? of heeft vista mijn systeem vernield??
De bootloader van vista duld niet meer dan 2 systemen, ik zou eerst me, dan vista en daarna de rest moeten installeren, maar dan moet ik weer overnieuw beginnen, of ik kan ze installeren met boot pro, maar ik had graag een oplossing gevonden om de bootloader terug werkzaam te krijgen.
 
Ik heb de bootloader niet onder Vista geïnstalleerd maar onder XP home , omdat ik dit besturingsprogramma opnieuw had geïnstalleerd.
Anders moet je de bootloader onder Vista eens verwijderen en alleen onder het besturingsprogramma plaatsen die je laatst heeft geïnstalleerd.
Je zou natuurlijk even Vista eerst kunnen verwijderen en daarna in XP het bootsector terug kunnen herstellen met "FIXMBR" zodat de oude bootloader die in het begin van de harde schijf opnieuw juist staat.
Ik weet ook dat je bij het intalleren van beturingsprogramma's eerst het oudste moet nemen en zo naar het nieuwe ,dus bv ME, XP en laatst Vista.
Het probleem is dat er op uw pc in de bootsector meerdere of dubbels staan voor het opstarten, dus dat zou je eerst moeten clean krijgen zodat dit allemaal weg is en met en zuivere opstartvolgorde komt te staan.
 
op de volgende link NeoSmart Technologies vond ik easy BCD, even handig dan vistabootpro, met deze alles ingesteld, op de knop "mbr herschrijven" klikken en klaar.
Alles verkt, vista, en onder oudere win me,200 en xp werken terug.
De oudere mbr zijn vanzelf weg.
Probeer maar uit, volledig gratis en met tweakprogrammas en al.
Bedankt voor jullie hulp jongens, ik ga deze ook bij weblinks plaatsen.:duimop::duimop::duimop::yahoo::yahoo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan