Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek naar de beste software om cd's, wav of mp3 bestanden om te zetten naar mid bestanden.
Dus niet omgekeerd.
Ik heb al van alles geprobeerd maar zonder of zeer slecht resultaat.
Tevens zoek ik ook de beste software om zang (voval remover) uit muziek te halen.
 
wat is de bedoeling er van ...om deze om te zetten naar midi..
wil je soms ring tone's aanmaken voor de gsm ?
in de gratis versies op het net zul je géén geschikte tool vinden ...je dient dan te zoeken naar betalenende software...
met name dan ...Bekijk bijlage 9395

Alle programma's zijn beschikbaar om te downloaden als gratis evaluatie versies met enkele beperkingen .
Om de evaluatie beperkingen op te heffen moet u over gaan tot het aankopen van dit programma
Voer de ontvangen code in nadat u deze heb verkregen om uw exemplaar van de software te activeren en start deze opnieuw op.
WIDI Recognition System vereist ook de activering via internet of per e-mail, en het aantal activeringen is beperkt.
convert MP3 to MIDI or WAVE to MIDI

 
Beste Gtex
Ik heb die Widi al geprobeerd maar het resultaat is niet goed.
Het voor mijn schoonbroer die muziek van cd's op zijn keyboard wil inspelen of bewerken.
Dit moet omgezet worden naar mid files.
En dat is het probleem.
Vele softwarepaketten zeggen dit te kunnen maar de kwaliteit is slecht tot zeer slecht.
Hij heeft een Yamaha keyboard.
Ikzelf ken eigenlijk weinig of niets van muziek en keyboards.
Daarom heb ik het probleem voogelegd aan PCtuts.
 
Beste,

Ik zou je aanraden om je eerst te verdiepen in de wereld van muziek en midi. Midi is zoals een muziekscript. Een muziek CD, MP3, wave bestanden en dergelijke zijn geluidsfragmenten. Dit zijn 2 totaal verschillende dingen. Je kan dus niet zomaar muziek "omzetten" in een muziekscript maw.
Je kan met een professionele sequencer muziek opnemen dmv synthezisers ed in een midi formaat. Maar dit is niet meer en minder dan een script naar je aangesloten hardware welke noot hij waar moet spelen en met welke opties (effecten, envelopes, sustains, waveform,....)
Een midi bestand bevat dus GEEN muziek zoals bijvoorbeeld een MP3.

Ook je vraag van een vocal remover is niet echt 100% mogelijk. Ik heb dit zeer lang geleden trachten te doen met tools via Fourier analyse ed. Onderdrukken daarentegen kan wel. Maar dan ten koste van een hele frequency band in je muziek = hoorbare schade!
 
welke besturings systeem gebruik je schoonbroer ...
Convert MP3 to MIDI(mid) & Converting Wav to midi(mid) software- WAV MP3 MIDI Converter enkel voor xp en dient aangekocht te worden ..
de volgende is enkel om wav om te zetten naar midi ...deze is tevens ook gratis te gebruiken ..
Wave Goodbye Download - Softpedia geschikt voor xp , vista en win7
de volgende is ook gratis te gebruiken ... maar enkel voor xp
WAV to MIDI, wav to mid converter, music transcribe software, freeware, AmazingMIDI

Wat de TS wilt is onmogelijk. Deze tools gaan zen verwachtingen niet inlossen. Hier is een gebrek aan kennis.
Nogmaals, MIDI is GEEN muziek. De resultaten gaan altijd slecht zijn.
Leer MIDI, Sequencing, Synthezisers, digitale opname dmv MIDI,...
 
Ho even, het mid bestandsformaat is een geluidsbestand zoals ook een wav of mp3 en niet te verwarren met midi, want dat is een digitaal protocol zodat bepaalde apparaten zoals een keyboard met randapparatuur of effectapparatuur met elkaar kunnen communiceren.
Een mid file is een afkorting van een midi file.

Een mid bestand bevat audio in de meest simpele vorm. Het is het beste te vergelijken met een keyboard dat alle muziekinstrumenten speelt.
Ik heb er in het verleden ook wel eens mee gespeeld om een goed audio bestand om te zetten naar een mid bestand.
Nooit heb ik hier een bevredigend resultaat behaald. Het valt ook niet mee om een goed klinkende drumkit om te zetten naar een belabberd klinkend drumstel met de sound van een slechte drumcomputer. En een scheurende gitaar om te zetten naar een jankend keyboard.

Het is een illusie om hier een goed programma voor te vinden die dit kwalitatief goed kan om zetten of converteren. Ze bestaan wel, maar de kwaliteit is slecht.

En hier nog een linkje hoe een .mid blues file klinkt, als ik in zo'n bandje zou zitten, dan zou ik me doodschamen en me nooit meer durven vertonen: http://www.eddard.com/Blues_4.mid

 
Ho even, het mid bestandsformaat is een geluidsbestand zoals ook een wav of mp3 en niet te verwarren met midi, want dat is een digitaal protocol zodat bepaalde apparaten zoals een keyboard met randapparatuur of effectapparatuur met elkaar kunnen communiceren.

Dit denk ik niet. MID is het bestandsformaat van midi. Dit heeft geen geluid aan boord. De geluidskaart van je PC kan dit vertalen naar ze'n "eigen" interpretatie van die MIDI. Meestal heeft deze een midi soundbank aanboord. Men Gravis Ultrasound geluidskaart van het 486 tijdperk was zo'n geluidskaart die als eerste commerciële kaart een hardware midi set onboard had.

http://faydoc.tripod.com/formats/mid.htm
http://www.sonicspot.com/guide/midifiles.html
 
Laatst bewerkt:
Op zich heb je gelijk.
Een mid bestand bevat een berg eenen en nullen ( digitale informatie dus ) om de synthesizer die aanwezig is op een geluidskaart aan te sturen. Deze geluidskaart bevat meestal een 64 stemmig polyfone synthesizer. Daarom is het mid bestandsformaat zo klein. Dit komt niet door compressie zoals bij een mp3 bestand.
Het geluid wat uiteindelijk uit de speakers komt wordt dus op een andere manier opgebouwd zoals bijvoorbeeld een wav, flac of mp3 bestand. Een wav of mp3 bestand is ook niets anders dan digitale informatie dat omgezet wordt in uiteindelijk een hoorbaar of waarneembaar geluid, met het verschil dat deze geen op de geluidskaart aanwezig muziekinstrument bedient.
Zelfs een CD of cassette bandjes bevatten digitale informatie die in een player omgezet wordt naar geluid dat wij via de versterker en de boxen hoorbaar waar kunnen nemen.
Het uiteindelijke geluid wat wij horen is lucht dat in beweging wordt gebracht door de luidspreker. Deze luchttrillingen worden in het oor omgezet en daarna wordt het een medisch verhaal waar ik niet zo veel verstand van heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zoek naar de beste software om cd's, wav of mp3 bestanden om te zetten naar mid bestanden.
Dus niet omgekeerd.
Ik heb al van alles geprobeerd maar zonder of zeer slecht resultaat.
Tevens zoek ik ook de beste software om zang (voval remover) uit muziek te halen.

Voor het eerste is er dus een reactie gegeven. Hiervoor bestaat geen goede software, omdat dit nagenoeg onmogelijk is. Als bijvoorbeeld het wav bestand 1 instrument zou bevatten is dit wel te realiseren met software. Maar als het een komplete band is met vocals is dit niet te doen.

Voor de tweede vraag moet je eens zoeken op karaoke software. Maar ook hier geldt dat de kwaliteit vaak slecht is. Dit komt omdat de vocals of stemmen er uit gefilterd moeten worden. Dit zijn frequenties die bijvoorbeeld een gitaar of een keyboard en andere instrumenten ook bevatten. Dus filter je de stem er uit zullen ook de aanwezige instrumenten met dezelfde frequenties weggefilterd worden.
Maar wat ik nu zeg is ook weer deels waar ! Want de vocals worden meestal in het midden opgenomen. Dit betekend dat de vocal hetzelfde is zowel uit de linker speaker en de rechter speaker. De gitaar bijvoorbeeld zou bijvoorbeeld links in de mix kunnen zitten zodat deze uit de linker speaker komt. Het is maar net hoe ze een song afgemixt hebben in de studio. Hier kijkt de karaoke software dus naar.
Pas dan ziet de software dat er verschil is tussen links en rechts en zl deze de gitaar niet weg filteren.
Er kleven nog meer haken en ogen aan zoals bijvoorbeeld een effect op de gitaar wat meestal dan wel weer uit de linker en rechter speaker komt.
Koortjes staan ook meestal van links naar rechts gepanned, maar deze bevatten nagenoeg dezelfde frequenties als de lead vocal, dus zullen ook voor een groot gedeelte weggefilterd worden.
Wat je dus uiteindelijk overhoud is niet meer de muziek zoals het was, maar dan zonder vocals, maar muziek dat heel veel mist en daardoor kwalitatief slecht is geworden.

Een lang verhaal, maar ik heb in begrijpelijke taal proberen uit te leggen dat zoiets softwarematig niet eenvoudig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan