Netwerk+kaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb dus een Sony : Specificatie voor VPCCB3P1E/B | VPCCB3P1E/B technische specificaties Sony vaio VPCCB3P1E en daarin een atheros netwerkkaart.
het heeft altijd goed gewerkt maar sinds kort valt mijn verbinding constant weg, waar ik ook ben.
ik merk dan ook dat alleen ik weg val en de rest nog gewoon verbinding heeft.

ik gebruik de drivers van de vaio support (link hierboven). ik heb al contact opgenomen met sony en die hadden me wat oplossingen voorgelegd maar tevergeefs.
aan de instellingen zou het niet liggen want ik heb er echter nooit wat in aangepast.

Wat zou het probleem kunnen zijn behalve dat het een atheros kaart is?:)

(note) ik heb windows 8 erop van een schone installatie terwijl er eerst windows 7 op stond maar dat probleem was er toen ook al.
en ik heb momenteel 3 netwerk adapters aan, (wireless adapter én VMware adapter 1 en 8 voor vmware workstation 9.0) deze uitzetten heeft geen zin.
en heb de ethernet netwerkkaart uit staan omdat ik toch bijna nooit bedraad internet heb op mijn notebook.

Ik heb verder geen aangepaste dns of statisch ip ingesteld.


en om een post te besparen over wat ook hier thuishoort.

ik heb zoals in een oude post van mij een UTM9 firewall (gehosted op een zelf gebouwde ITX) aangeschaft om mijn netwerk te monitoren.
maar heb ik een erg raar geval. in mijn netwerk heb ik het volgende:

Tele2 - 20 mbit verbinding.

Tele2 modem (ik mag geen andere provider hebben.....) met de volgende gebruikers/machines erop aangesloten:
- Vader pc (bekabeld - woonkamer)(sterk)
- broertje pc(draadloos - slaapkamer)(zwak)
- UTM9 (bekabeld - kelder)(sterk)

Sitecom gaming router II (wl-309) staat in woonkamer binnen 1.5M van alle apparaten in woonkamer en keuken af) (deze behoud ik en ik zet er liever geen andere tussen omdat men hier in dit gezin ervan houden om routers te slopen)
- mijn pc (bekabeld over homeplug-woonkamer) (werkt altijd)(sterk)
- 2 netwerk radio's (1 bekabeld, 1 draadloos, woonkamer - slaapkamer)(sterk)
- random aantal notebooks (draadloos)(sterk)
- moeder notebook (draadloos - keuken)(sterk)
- UTM9 (bekabeld - kelder)(sterk)
- eventueel 3 smartphones (sterk)
(sterk/zwak = signaal/verbindings snelheid)
elke zoveel minuten valt het netwerk voor alle apparaten behalve de (vader pc/broertje pc/moeder notebook) uit en duurt het 5-25 minuten voordat het weer online komt.
het is erg opvallend dat net de apparaten die het kortst en het verst van de router/modem staan altijd internet hebben.
De firewall pikt ook geen rare dingen op, en ook in het log van de router kan ik weinig vinden.
het probleem doet zich kort voor en er zijn geen nieuwe apparaten bij gekomen.

wat zou hier het probleem van kunnen zijn?

sorry voor de wat slordige uitleg maar ik ben een beetje ten einde rade.

alvast bedankt.
 
Moeillijke zaak...

Welk beveiligings protocol pas je toe? WEP, WPA, WPA2, ...?

Firmware van je Sitecom al een geuprade?

Het netwerk valt uit zeg je, waar valt het uit?
- Geen Connectie naar de sitecom op de client?
- Connectie naar de Sitecom op de client maar geen IP address?
- Connectie naar de Sitecom op de client en een geldig IP address, maar geen internet verbinding?
- .... ?

Hoe staat die Sitecom router ingesteld?
- Router,
- Access Point
- ...?
De Sitecom router zou als access point moeten staan ingesteld. Dan doet deze geen onnodige NAT en krijg je DHCP van je UTM9.
Anders zit je uiteindelijk met 3 dubbele NAT... De eerste keer van je Tele2modem neem ik aan (?), dan van je UTM9, en uiteindelijk je Sitecom router ook nog eens indien router ingesteld als "router". (hoe meer NAT, hoe groter de kans op problemen)
 
sorry voor de late reactie,

ik heb er een wpa2 beveiligings protocol toegepast.
heb de router nog nooit geupgraded. kreeg het met versie 1.2.3 terwijl 1.2.5 beta uit is maar die is onstabiel dus ik upgrade hem liever niet. er is geen 1.2.4

het verlies van de connectie is alleen van toepassing op het draadloos netwerk, computers aangesloten via bekabeling (via een home plug voor boven aangezien er geen kabel mag worden getrokken) behouden constant de verbinding.
de sitecom router staat als router ingesteld. het lijkt erop dat alleen de apparaten op de 2de verdieping geen verbinding krijgen om de zoveel minuten terwijl de rest op de 1ste verdieping het wel krijgt.

de machines staan allemaal goed ingesteld. ik krijg dit probleem alleen in dit netwerk.
 
Valt het draadloos netwerk volledig uit op die toestellen? Of is de verbinding er nog maar geen correcte DHCP lease ofzo...?
Zoals ik reeds vermelde is het niet echt nuttig om die sitecom WiFi als router in te stellen. Stel deze indien mogelijk in als Access Point. Vermijd onnodige NATs in je netwerk. Eénmalig is voldoende. In jou geval heb je waarschijnlijk al 2x NAT. Dus vermijd 3x... Begin daar al mee, een structureel correct netwerk.
 
zal ik doen;)
moet het netwerk toch nog helemaal opnieuw inrichten na de vakantie.

en het draadloos netwerk valt dan voor alle apparaten op de 2de verdieping uit. ik denk dat het signaal telkens wegvalt voor apparaten verder dan 3 meter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan