Windows 11 niet storen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,


Staat mijn instelling nu goed om niet storen niet uit te schakelen, als ik niet storen op aan zet verschijnt er een zz op mijn belletje rechts onder op de menubalk.

6626be02aa571-niet_storen.jpg

onderaan als ik op de tijd klik dan verschijnt er focussen en aan de andere kant sessie beëindigen. als ik sessie stop dan komt er waar focus stond een teller waar ik kan kiezen
hij staat nu op 30', als die op zijn dan gaat mijn pc op niet storen, automatisch, is dit nieuw met een update of hoe kan ik die optie uitschakelen aub
 
Laatst bewerkt:
Het enige dat ik kan zeggen is dat het meteen 'uit' staat en meldingen dus weergegeven worden ... behalve ... als één van de 4 aangevinkte voorwaarden waar is.
Dan zal het worden aangezet...

Hoe de toestand op je PC nu is, kan jij alleen beoordelen op basis van de voorwaarden die je aanvinkte.
 
het probleem is dat ik het knipprogramma niet meer kan gebruiken, ik krijg het niet op knipselmodus om het dan zo in paint te kleven en dan via imgdumper hier te kleven er in nu onder mijn kalender de optie focus toegevoegd met een tijdswaarde aan de andere kant, als die om is krijg ik rusttijd en gaat hij automatisch in niet storen,
ik wil dit niet, ten eerste die focus
en ten tweede hoe krijg ik mijn knipprogramma aan de praat, werkt niet als ik het in start oproep of als ik de toesten gebruik, ik zie het wel in de meldingen maar vroeger kon ik dit zo meenemen naar paint, hoe los ik dit op aub

ik zou het u willen laten zien maar kan niet knippen, is me deels gelukt, hoe zet ik dit af aub

6626c7f3e1c7b-focus.png
 
Dat probleem zit hem dus in de instellingen van het knipprogramma, waarbij je na een focusperiode, een rustperiode wordt 'opgedrongen'... Heb je al eens geklikt op de "..." die ik onderaan rechts op die timer zie ?
 
en ten tweede hoe krijg ik mijn knipprogramma aan de praat,
Als het over het win11 knipprogramma gaat vind je hier mss een oplossing:
knipprogramma werkt niet in Windows 11

Daar zie je ook:
  1. Focushulp is ingeschakeld: Dit kan voorkomen dat het Knipprogramma wordt geopend.
Links puntje 6 = 6. Schakel Focushulp uit:
  • Schakel Focus Assist uit in Instellingen:
    • Open “Instellingen” > “Systeem” > “Focus Assist.”
    • Kies 'Uit'.
    • Start uw computer opnieuw op en controleer of het Knipprogramma werkt.
Als dat niet lukt, nog meer tips om te proberen, succes ermee.
 
Hoi mensen,

Ik heb via instellingen > systeem > 4e puntje focus > daar het ik mijn focus uitgezet.
maar als ik de optie knipprogramma intik zegt hij open met de toetsen het knip programma > start>shift>s om zo te knippen, normaal wordt uw beeld donker ik ga wel rond het object, hij zegt het is opgeslagen op klembord maar het is altijd de volledige bladzijde die hij mij laat zien als ik op het belletje meldingen klik
ik weet ook niet waar te zien naar klembord, dit is toch kladblok of niet, maar ik kan niet zoals vroeger mijn foto in paint plakken.

Mag je die tool ook verwijderen en terug installeren, ik zou het graag laten zien maar ik kan niet , sorry
 
Je moet wrs bovenenaan ergens kiezen he je wil knippen. Als je muiswijzer op die symbooltjes zet zie je welke functie.
Van L naar R: Rechthoek, vrije vorm, venster, full screen.

Windows snip marked.png

Volgende keer zal de laatste keuze wrs standaard staan. (Bij mijn oude win10 snippet toch.)
 
wacht knippen is opgelost, ik wil graag af van die melding "focus" onder mijn datum status (zie foto)
662812fd24647-focus.jpg

en ik veronderstel dat de functie focussessie toch uitstaat, want er staat de optie om ze te starten of ben ik mis??, waarom verdwijnt ze dan niet onderaan mijn
datum icoon?? Bedankt voor je programma Philip.

ik moet er nu even af hoor, ben te moe, en pijn, alvast bedankt en ben benieuwd naar jullie antwoorden.


6628135632c75-focussessue_starten.jpg
 
Zonder register hack ga je dit niet kunnen verwijderen. Het is een irritant issue in vele forums dat je dit enkel kan uitschakelen en niet verwijderen. De enige (voorlopig) remedie is er niet op klikken, helaas.
En ja, volgens de afbeelding hierboven staat ie wel degelijk uit.
 
Het is een irritant issue in vele forums dat je dit enkel kan uitschakelen en niet verwijderen.
Waar haal je het ? De screenshot laat duidelijk de kalender uit de system tray van Windows zien !
Heeft niets vandoen met welk forum of website dan ook : Windows-instelling !

Al 2x uitgelegd in deze posts : zie #6 en hierboven nogmaals #12
 
Misbegrepen, Philip, ik bedoelde dat dit probleem op vele fora wordt aangehaald en besproken, op zoek naar een oplossing voor deze instelling in de systeem tray. Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd, my bad.
 
Dat was idd. dubbelzinnig geformuleerd, maar dus wel correct.
Ik denk dat TS al tevreden is als het kan worden uitgeschakeld en daartoe heeft hij dus al een hele goede hulp gekregen van collega's hierboven....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan