Status
Niet open voor verdere reacties.
na problemen met toshiba herstel in een eerder vraag, heb ik een nieuwe w7 installatie dvd via slim.nl besteld.door een of andere onwetendheid heb ik kennelijk iets gewist want als ik die schijf ga gebruiken om de nieuwe windows te krijgen zegt ie op zeker moment dat er geen locatie is voor systeem =, dus de C:schijf zietie niet als ik naar stuurptogramma's zoek zie je dat die c:schijf er wel degelijk nog opstaat. In het blauwe scherm dat ik steeds krijg staat om CHKDSK /F te doen, maar ik kom nooit meer in veilige modus met prompt want daar springtie op blauw en begint weer opnieuw.
Weet iemand raad? vr gr bennie h
 
ik heb je vraag stelling 5 x gelezen en denk dat je , je hierin vergist ...
der is niet iets verwijderdt MAAR omdat je een merk pc had .... neemt hij deze verse instal niet aan ....betreft interne bescherming !!!
Hetzelfde heb ik hier afgelopen week ook gehad met een merk pc van hp namelijk de hp8530p

wat ik toen gedaan heb om het probleem te omzeilen is er eerst de vista installatie laten doen tot dat deze gedaan is met de vermelding " configureren voor eerste ingebruikt name ....." van het moment dit gedaan is haal je de vista cd eruit..
en plaats je daarna direckt de win7 installatie cd ..en toen kon ik dus wel de win7 installatie aanvangen ...vergeet echter niet om de schijf eerst te formateren ...vooralleer met de installatie te starten ...
de schijf formateren doe je van uit de win7 geavanceerde opties ..

het is de aanwezige bescherming die ingebouwd werd die je door het toepassen van dit truuc-je omzeilt ....
de win7 echter werkt uitstekent op de HP8530p ..opzet geslaagd en klant tevreden ..
 
Laatst bewerkt:
ik denk niet dat het zo zit en ik heb die oude installatie niet meer want die stond op de schijf en die vindt hij nou net niet
als de installatie bij installatie komt kan hij geen systeem vinden of geen c: schijf terwijl ik vis stuurprogramma's zie staan lokal schijf c cd station en x\;boot
maar geen van die schijven schijnt het juiste stuurprogramma te hebben om door te gaan: Kan ik mijn PC formatteren eerst? en hoe doe je dat zonder toegang?
vr groet bennie
 
wat jij daar beschrijft is hetzelfde wat ik eerder deze week ondervond ...
geloof me deze bescherming zit in je moederbord en zal de installatie van de win7 tegen werken tenzij je eerst terug het oude systeem installeerdt ....

je zou de aanwezige HD eerst kunnen bewerken met een opstartbaarre iso van killdisk...
je brand deze op een schijf en neemt enkel de eerste optie (de free versie kan en heeft maar 1 werkende optie )
maar de eerst meegedeelde methode werkt ook ..
 
Laatst bewerkt:
thx ik heb die killdisk draaien maar er staat warning error writing sector ... is dat wel de bedoeling?
 
dat is weer jouw bescherming die dit tegen wil gaan ...negeer dit
 
indien je de kildisk heb laten werken ; dan plaats je win7 cd en herstart de pc ..let wel je bios moet ingesteld zijn om van de cd te starten..
indien de win7 niet opstart ....dan MOET je eerst de vista installeren zoals eerder beschreven werdt ... het betreft hier louter de interne bescherming omdat je een merk pc heb ..

ook het volgende kan je doen ...dit is een harde reset !!!ontkoppel je battery , je net spanning druk effe de opstarttoets in en haal de HD er effe uit ...plaats alles terug en start op vanaf de cd ...
 
ik ben iets belangrijks vergeten te vermelden in het 1ste bericht....

er werdt in de HP 8530p een nieuwe schijf geplaatst ***deze was dus onbeschreven ..en leeg *** ( deze werdt toegezonden van uit hp zelf door dat de vorige schijf gecrasht was en de gebruiker nog garantie had )
nu de kans zich aanbood om een totaal verse instal te doen vroeg de klant me om er de win7 op te zetten ....en je weet klant is koning !
maar de installatie dvd van de win7 werd niet aanvaard...toen besefte ik dus dat dit om de interne bescherming ging !!
heb de vista installatie cd er in geplaatst ....de pc kon nu wel de installatie aanvangen ....RAAR !!
deze weer onder broken en weer terug de win7 cd geplaatst ...ja hoor weer kreeg ik de melding dat deze niet kon gestart worden omdat het niet om hetzelfde besturings systeem ging !!!! VISTA
toen dus de installatie van vista gedaan zoals eerder beschreven in bericht nr 2 .....(1ste bericht vanmezelf )en de klant gebruikt nu de win7 op zijn Merk pc
 
Laatst bewerkt:
ik had nog een xp installatie liggen en die erin gestoken omdat je bij xp ook een formateer functie hebt en........ het lijkt te werken! ik kon de harde schijf nu wel benaderen en heb hem geformatteerd.ik heb hem verder laten draaien en nu staat er dus op die 64 bit een werkende xp! ik ga nu proberen die w7 upgrade er overheen te gooien .hoe dan ook, de c:schijf is back dus de rest zal nu ook wel lukken. bedankt voor je royale hulp! groeten bennie
 
NIET er over heen zetten ..
opstarten van af de win7 cd en opnieuw de schijf formateren ....daarna gaat de installatie van de win7 vlotjes .

succes ermee..laat weten of het je dan uiteindelijk gelukt is .. ik twijfel er echter niet aan ..

vraagje ; je vermelde ik ga nu de win7 up grade er op zetten ..!!
dus het betreft hier om een upgrade schijf van de win7...met een upgrade kun je normaal gezien géén verse instal doen ..
nu ben ik in de war want in je vraag stelling spreek je echter over een win7 installatie dvd die je aangekocht heb bij slim.nl...
is het nu een installatie dvd of eerder een upgrade dvd
 
Laatst bewerkt:
ff kortsluiten dan:die installatiecd's van Slim zijn meestal upgrades als het "hogere"types zijn zoals ultimate business etc.
volgens collega,s zijn die upgrades echter ook voorzien van een 'ëchte' installatie: dat kan ook haast niet anders, want de oude inst. wordt immers ingepakt en weggezet als ...old.
met eroverheen zetten bedoel ik hetzelfde als wat jij zegt idd, een ultimate erop en de oude (dat was dus nu een xp) in een map xp.old.
die Slim cd's zijn aan alle kanten omgeven door waarschuwingen, (papieren) beperkingen enz. omdat ze maar 17 euro kosten. je kan er ook maar 1 keer 1 van een bepaald type bestellen: ik kan bv niet nog een keer een w7 ultimate 64 bits opgeven, want die is op mijn account bij Slim doorgestreept.
** je tip van zo;n "lager" systeem te proberen heeft dus uiteindelijk suc6 gehad,thx nogmaals en much obliged! bennie H
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan kan hier een slotje op ..grtjes

onthoud deze werkwijze ingeval dat je ze nog eens nodig heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan