Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
na het formatteren krijg ik het bericht telkens weer dat mijn draadloos netwerk (Base) niet beveiligd is.
ik wist dit al langer , maar weet niet hoe dit in orde kan gemaakt worden .
op mijn mail werd tot nu toe niet geantwoord door Base. (enkele dagen)

ik wil eerst meer weten voor ik daar naar bel.
hoe kan dit beveiligd worden ? (misschien met hulp op afstand ?
met dank !
 
Een wachtwoord op het WLAN in de router zetten. Daarna dit wachtwoord goed onthouden.
Je moet even kijken wat er mogelijk is, meestal WPA+WPA2

Daarna dit wachtwoord gebruiken met de draadloze laptop of pc.
 
Zoals wivy zegt kan je dit zelf. Je moet wel eerst in het configuratiescherm van de router zien te komen.
Deze heeft een lokaal IP adres. Dit IP adres zou in de handleiding van de router moeten staan.
Bijvoorbeeld http://192.168.1.1

Kun je het niet vinden, dan even in een DOS venster de opdracht ipconfig geven. De standaard Gateway is dan het IP adres van de router.
 
Pluis, en is dit iets wat ik zelf kan doen , of moet Base dit voor mij in orde brengen ?
gr

Je moet dit zelf doen.
Het kan zijn dat de tech medewerker die je aan de lijn krijgt je op weg kan helpen met het juiste IP voor de routerconfiguratie. Ik raad je dus wel aan met Base te bellen, providers hebben meestal een handige pagina hiervoor online staan.
meestal kan de medewerker ook een mail sturen met details en instructies, of vind je die op de online hulppagina van je provider!
 
al bedankt voor alle info.
momenteel blijf ik geplaagd worden door een hacker , (Amerikaanse site) mijn computer wordt morgen opnieuw hersteld. ik heb nog een extra mail gestuurd naar Base en hoop op een antwoord deze keer.
nog een vraag : op mijn computer staat XP op mijn nieuwe laptop zal Windows 7 staan. Moet je dit dan op beide computers apart instellen , of zal die beveiliging werken voor het netwerk , niet afhankelijk van welk besturingssysteem je gebuikt ?
dank je wel !
 
al bedankt voor alle info.
momenteel blijf ik geplaagd worden door een hacker , (Amerikaanse site) mijn computer wordt morgen opnieuw hersteld. ik heb nog een extra mail gestuurd naar Base en hoop op een antwoord deze keer.
nog een vraag : op mijn computer staat XP op mijn nieuwe laptop zal Windows 7 staan. Moet je dit dan op beide computers apart instellen , of zal die beveiliging werken voor het netwerk , niet afhankelijk van welk besturingssysteem je gebuikt ?
dank je wel !

Zodra je op de router een wachtwoord hebt ingesteld, zal je met elke pc die draadloos verbinding wil maken met deze router, hetzelfde wachtwoord moeten gebruiken. Dus maakt niet uit welke besturing hier op staat.

Al komt er een famililid op bezoek met een Mac, ook deze zal met jouw wachtwoord op jouw netwerk kunnen komen.
Geef dit wachtwoord dus nooit aan de buren, want dan kunnen zij ook via jouw router op het netwerk / internet.
 
Je computer heeft niets te maken met je router. één keer de router goed ingesteld is blijft dit.
Ik denk dat je waarschijnlijk spyware zitten hebt op je computer en is niet nodig deze naar de computerwinkel te doen omdat ze toch maar gaan formateren. Je kan een logje plaatsen en swake zal deze nakijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan