Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb enkele dagen geleden Microsoft Outlook 2007 geïnstalleerd i.p.v.outlook Express.
Met het volgende probleem:
Als ik een mail doorstuur via adresboek worden ze niet besteld,krijg ALLES terug met de melding"Ongeldig geadresseerde"

Als ik de adressen handmatig invoer worden ze correct afgeleverd,dus aan een corrupt mail adres zal het niet liggen.
Is dat op te lossen?
Dank bij voorbaat.
 
Probeer je nickname cache eens te clearen. Hier een link met de beschrijving: De caches voor bijnamen en automatisch aanvullen van Outlook opnieuw instellen

Ik denk hier nu net aan een rariteit die ik onlangs tegenkwam.
Als je een contact persoon kiest uit je adresboek en het "email" verschijnt in het veld van de bestemmeling, klik dan rechts met je muis hierop en neem outlook eigenschappen.
Staat er toevallig bij dat email adres een "mailto:" voor? Of valt er in dat scherm iets anders op?
 
digi, ervaar je dit probleem alleen bij doorsturen van een e-mail bericht of ook als je een nieuw bericht aanmaakt en dan één of meerdere contactpersonen gaat selecteren in het adresboek.
 
In Outlook 2007, selecteer een email welke je teruggekregen hebt met ongeldig geadresseerde. Klik rechts met je muis hierop. Selecteer dan "Berricht Opties" uit het dropdown menu. Onderaan staat de "Internet hoofding", knip en plak die volledige inhoud hier in een post.

Geef ons ook even het email adres van die geadresseerde zodat we kunnen vergelijken. Van zodra je dit hier gepost hebt zullen we deze email adressen veranderen wegens privacy redenen, maar we hebben dit helaas nodig om te zien wat er allemaal met die mail gebeurd is en waarom.

email.jpg
 
Dragon,ik kan ,ook bij rechts klikken niets typen in het vak "Internet headers"

IK vraag niet om iets te typen. Ik vraag om bij die teruggekomen mail dit veld volledig te selecteren (kopiëren) en hier te plakken zodat we die inhoud kunnen zien. Zie men vorige screenshot. Die onderste kader, de volledige inhoud.

Alvast bedankt.
 
Dat is vrijwel onmogelijk. Hier staat de geschiedenis (routing) van die email. Ben je zeker dat je die informatie opvraagt van de geretourneerde email?

Aanvulling: dit is mogelijk als die header corrupt is waardoor Outlook deze niet correct kan tonen.

Open die email (dubbelklik). Ga dan linksboven naar het Office logo en klik hierop. Je kijgt dan een drop down menu. Selecteer opslaan als. Sla deze email op als een Outlook Message Format (*.msg) bestandstype. Naam speelt geen rol. Sluit outlook. Ga naar dit bestand en open dit (dubbelklik). Outlook zal dan dit bestand tonen.
Bovenaan staat een tab met "Opties". Rechtsonder van "Opties" staat een klein pijltje. Klik hierop. Je krijgt dan dezelfde bericht opties te zien. Hopelijk nu met een correcte internet hoofding.
 
Dat is vrijwel onmogelijk. Hier staat de geschiedenis (routing) van die email. Ben je zeker dat je die informatie opvraagt van de geretourneerde email?

Aanvulling: dit is mogelijk als die header corrupt is waardoor Outlook deze niet correct kan tonen.

diggi, de screenshot die je al getoond hebt in #9 zijn dat berichtopties van verzonden items of van postvak in.

Als het berichtopties zijn van verzonden berichten dan is het normaal dat er geen routing geschiedenis te lezen valt.
 
Wat me opvalt aan je screenshot is dat dit geen normale mail is die je bijvoorbeeld van een mailserver zou terugkrijgen. Dit is een rapport dat hoogst waarschijnlijk van Outlook zelf komt. Maw is die email nooit vertrokken. Ik denk dat er iets serieus mis is met die adresboek. Hoe lang heb je die al? Komt die van een ouder systeem/Windows?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan