Browser Opera onthoudt ook wachtwoorden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opera is plezant om even te browsen zonder advertenties. Ik doe er geen veranderingen in of log nergens in.
Bij Chrome komt soms 'Circus' tevoorschijn met reklame van KBC of gokken op voetbal. Langs geen kanten krijg ik dat weg.
 
Hoe komt het te voorschijn ? als een pop-up ? als onderdeel van een website ?
Gaat je vraag wel degelijk over een Chromebook ? (Chrome OS) of eerder over de browser (en dan zit je hier verkeerd) ?
 
Sommige browsers bewaren wachtwoorden van websites, indien die in een cookie staat niet, daar zou je Ccleaner voor kunnen gebruiken, die kan cookies voor je bewaren maar is een omstreden prog, van Gen Digital tegenwoordig en die zijn niet echt betrouwbaar.

En voor (eigenlijk tegen) reclame zijn er zat adblockers te krijgen, soms worden die geweigerd door websites, maar toch.
 
Is geen Chromebook maar de browser Chrome.
Als ik Discogs raadpleeg dan ineens verkleint dat venster, erachter ter grootte van de monitor zit die reklame. Is geen apart tabblad, taakbalk Chrome symbool met muis erop geeft maar 1 tabblad aan.
Durf je rechtsboven het kruisje afluiten dan sluit Chrome of google zich volledig. Mbam brengt ook geen verbetering. Hardnekkig.
 
euh ... in #1 gaat het over de browser Opera en in #4 browser Chrome ....

1688585056654-png.253690
 
Als ik browser Chrome niet goed krijg dan verhuis ik naar Opera. Chrome heb ik al verwijderd gehad, ook uit de download. En terug opnieuw geplaatst op de laptop, dat spook 'Cirkus' blijft bestaan. Eventueel Chrome voorgoed verwijderen, ik heb dat probleem aan hun al gemaild maar niks hulp terug gekregen .
Zou google ook in Opera werken en wachtwoorden onthouden?
 
Zou google ook in Opera werken en wachtwoorden onthouden?
Euh ... Google ? wat van Google ? en van wat zou Opera dan de paswoorden moeten onthouden ? Van de sites waar je naar surft en inlogt ? Zo ja, dan heb je toch afscheid genomen van Chrome ? Wat komt Google daar dan nog bij kijken ?

Je zaakjes beetje op orde krijgen en duidelijk vragen stellen waarbij je de zaken bij hun juiste naam noemt zou helpen.
 
Ik denk niet dat Opera een zefstandige browser is, als je stukje tekst selecteert en met de menuknop een commando wil geven dan staat daar zoeken met: google search, yahoo, duckduckgo, amazon, bing, wikipedia.
In Chrome onthoud Google alle wachtwoorden. Of Opera dat doet, .
Brave-browser zet ik dan wel op de smartphone, op dat kleine ding loopt allest in't honderd met die spam. ik zal't eens proberen!
 
Ik denk niet dat Opera een zefstandige browser is, als ...
Tja, zo wordt het lastig hé ...

Wat AI daarvan vindt :

[Begin AI]

Opera is een webbrowser die in 1995 werd gelanceerd door het Noorse bedrijf Opera Software. Het is een van de meest populaire webbrowsers ter wereld, met meer dan 380 miljoen actieve gebruikers. Opera is beschikbaar voor Windows, macOS, Linux, Android en iOS.
Opera is een snelle en efficiënte webbrowser die een aantal functies biedt die andere browsers niet hebben, zoals een ingebouwde VPN, een ad blocker en een tekst-naar-spraak-functie. Opera is ook beschikbaar in meer dan 100 talen.
Hier zijn enkele van de belangrijkste kenmerken van Opera:
  • Snel en efficiënt: Opera is een van de snelste webbrowsers ter wereld. Het gebruikt een aantal technologieën om de laadtijd van pagina's te verminderen, zoals het compressie van gegevens en het gebruik van een ingebouwde cache.
  • Ingebouwde VPN: Opera heeft een ingebouwde VPN die je online privacy kan beschermen. Met de VPN kun je je IP-adres verbergen en je internetverkeer versleutelen.
  • Ad blocker: Opera heeft een ingebouwde ad blocker die je kan helpen om ongewenste advertenties te blokkeren. Dit kan de laadtijd van pagina's verbeteren en je internetverkeer sneller maken.
  • Tekst-naar-spraak-functie: Opera heeft een tekst-naar-spraak-functie die je kan helpen om webpagina's voor te lezen. Dit kan handig zijn als je niet kunt lezen of als je je handen niet vrij hebt.
  • Beschikbaar in meer dan 100 talen: Opera is beschikbaar in meer dan 100 talen, waardoor het voor mensen over de hele wereld toegankelijk is.
Als je op zoek bent naar een snelle, efficiënte en veelzijdige webbrowser, dan is Opera een goede keuze.

[Einde AI - gegenereerd met Bard van Google]
 
Vroeger had ik nog Firefox maar meer browsers op de laptop geeft een warboel en er is altijd iets. Chrome kan nogal veel en ik heb 3 gmail accounts. De meer gmails komt door Youtube. En is nu ook een beetje storend.
Maar dank voor de tips en raad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan