Status
Niet open voor verdere reacties.

kaisersosee

Niet meer actief
iets raar vanmorgen had gisteren USB (staat ISO bestand op)veilig verwijderd maar vergeten uit pc te doen.
start op zwart scherm met veel foutmeldingen nog eens zelfde resultaat door de fouten begreep ik dat er iets mis in BIOS.
inderdaad gans de volgorde was veranderd!terug goed gezet nu is het goed.
nooit meegemaakt dit,moet ik me zorgen maken of is het een Windows kuur?
in BIOS USB op disable zetten?
mvg
kaisersosee
 
Hey navarro,

Zet in je Bios je harde schijf (HDD of SSD) terug als first boot (dus als eerste in de lijst) en dan zal je dergelijke problemen niet meer hebben.
Bovenstaande kwam omdat je USB vóór je harde schijf stond om mee op te starten.
 
Excuses, ik had nog niet gezien dat je een nieuwe naam (en blijkbaar account) hebt.

Ja, wacht maar best op een medewerker. Die zal je uitleg dat Windows de oorzaak is van je boot sequence in de Bios vast bevestigen... :D
 
Pluis zodus gebande leden mogen dan ook antwoorden?maar ik vergeet wat er staat.
Antwoord 2 klopt niet!Zeg toch zelf heb alles veranderd dit klopt denk ik toch.
Pc start nu normaal.
Kom niet zo vaak in BIOS maar ben 100% zeker heb daar nooit USB zien staan in opstart volgorde.
Nu gisteren door USB in pc te laten,had ik dit probleem vanmorgen,daardoor mijn vraag is er een probleem en hoe zo iets ineens gebeurd.
 
dus er was een Opstartbare USB aangesloten ...maar deze heb je via de "hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" verwijderd maar ben je vergeten los te koppelen van je pc ...
nu Anthony Kumpen heeft eigenlijk je al het antwoord gegeven ....zie bericht nr 2

waarom kreeg je nu die foutmeldingen ...
*deze kreeg je omdat in sommige gevallen de opstartbare USB stick ook gezien word als een hd
maar omdat je deze verwijderd had via de optie " hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " werd deze bij het opstarten niet meer gezien en zodus dacht je bios nu dat er géén opstartbaar stastion te vinden was ...je diende ekel maar de usb stick te verwijderen en de pc zal dan ook doorgestart worden vanaf de HD
wat je zeker niet mag doen is in de bios de USB legacy op " disable " zetten .....omdat dan immers de kans bestaat dat je usb aangesloten toestellen niet gevonden worden .
 
Nee nee zo is het niet.
nooit meegemaakt dit,moet ik me zorgen maken of is het een Windows kuur?
in BIOS USB op disable zetten?
dit is de vraag.
Geen Opstartbare USB op USB staat film in ISO heb veilig verwijderd maar vergeten USB uit pc te doen.
dag later starte pc niet op!!!in BIOS ge gaan en ineens stond USB als eerste!volgorde veranderd en pc starte terug op.
 
Niet te erg van wakker liggen. Is normaal gedrag. HP servers bijvoorbeeld hebben dit "euvel" ook wanneer er een USB disk of stick blijft steken bij het heropstarten. Gewoon bootsequence aanpassen achteraf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan