Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, zit met een raar probleem waar ik nooit eerder van gehoord of meegemaakt heb.
Heb onlangs externe harde schijf Maxtor van 1 terabyte aangeschaft. Als ik de pc opstart en die schijf zit in het stopcontact, komt de pc niet verder dan het scherm "Press del to enter serup".
Zit die schijf niet in het stopcontact, start de pc normaal op.
Windows XP + SP3. Iemand een idee ?
 
Op men c:schijf heeft opensuse 11 gestaan, maar toen ik van windows 2000 ben overgeschakeld naar windows xp, heb ik die partitie geformatteerd zodat ik een c heb met windows xp en een andere partitie met gewone gegevens

De c drive formatteren is een ding, maar de opstartsector (MBR) is iets anders.
Was er bij de installatie van open suse, of bij de overgang van win2000 naar XP al deze usb schijf aangesloten? of uw vorige harde schijf?
Ik denk nl dat de oorzaak hier ligt in de naamgeving van de stations, zoals hoger reeds naar is gerefereerd door stallion (*edit* Ik denk er net aan dat als je partitioneringssoftware gebruikt hebt, het ook
mogelijk is dat je registervermelding van je stations in de knoei is geraakt.)
Wellicht is de nieuwe usb schijf een verandering teveel voor je xp.
Je moet weten dat xp de stationsaanduiding van windows 2000 vaak niet accepteerd en er zijn eigen ding mee doet.
Zo kan station d van win2000 voor xp f zijn enzoverder.
Hebt u dit soort zaken ervaren, dan moet je eerder een backup maken van je interne harde schijf (enkel de data) en een volledige format doen van je interne schijf.
Niet alleen van station d maar alle partities weg en de schijf volledig formateren.
Wel eerst je usb apparaten loskoppelen
Herpartitioneren en xp netjes installeren op je nieuwe c drive.
Zet dan je data terug op de interne schijf.
Dan je usb schijf pas aansluiten.
Dat zou het probleem kunnen oplossen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan