E-mail Outlook doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik outlook (Office pro+ 2016) als mail client. Nu is het zo dat mails niet altijd "snel" zichtbaar worden in de inbox. Het duurt soms enkele uren.
Ik ervaar dit fenomeen sinds enige tijd.
De mails komen wel (snel) binnen op de smartphone.
Zelfs met "zenden/ontvangen" opdracht lukt het niet (altijd) om de mails binnen te halen.
Merkwaardig, bij heropstarten van outlook worden de achtergebleven mails direct opgehaald.
Dit fenomeen doet zich niet altijd voor, bv de antwoordmails van verdacht@safeonweb.be komen bijna altijd direct toe.
Heeft iemand weet van dit fenomeen en zo ja, is er een oplossing voor ?
 
Als die mail client (Outlook) te lang openstaat (ik praat over dagen...), komt die soms vast te hangen. Of toch de task die de mails periodiek ophaalt. Outlook herstarten is voor mij de enige oplossing. De reden is voor mij ook onduidelijk. Maar ik heb het 'soms' ook voor.
 
Met deductie kom ik tot het besluit dat het iets met de 'mailserver - mailcliënt' samenwerking moet te maken hebben.
en het gaat hier niet over dagen openstaan in mijn geval, maar gewoon tijdens een dagje werkuren.

Ik beheer nl. ook 3 hosting platforms, domein specifiek incl. een eigen private mailserver per domein... standaard zeg maar.
De mails die in de accounts vanuit die hosting binnenkomen komen altijd binnen enkele seconden, hoogstens minuutjes in de inbox van mijn Outlook te voorschijn.

Met de "commerciële" accounts van Proximus, GMail e.d. ligt dit anders. Daar zijn er inderdaad ook externe (de bekende en vaker voorkomende verzenders) die ook meteen doorkomen, maar ... Andere laten lang op zich wachten, soms uren ...

Er moet dus iets zijn in de communicatie tussen de Outlook cliënt en de triggering van de server van die providers die maakt dat hun synchronisatie/receiving proces er in bepaalde gevallen langer over doet dan in andere ... scanning ? malware filters ? die hun tijd nemen ?
 
Ik sluit iedere avond mijn computer uit, de langste periode is hooguit enkele uren.
Merkwaardig dat zich dit bij mij alleen voordoet met outlook. Dezelfde mails komen wel "tijdig" binnen op mijn smartphone (had ik in de starter topic al gemeld)
Hopelijk heeft iemand het magische recept om dit op te lossen :sneaky:
 
Dat zou inderdaad magisch zijn ... maar ik vrees dat we over het communicatieprotocol tussen Outlook en mail providers niet veel te weten zullen komen... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan