outlook werkt niet meer na systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Mijn schoonvader had een probleempje op zijn PC maar ik vrees dat het nu maar erger is geworden.
Ik wou om van dit probleem af te komen systeemherstel doen.
Eerst lukte dit niet, dan op aanraden van Microsoft Virusscanner uitgezet en toen ging het wel.
Het probleem is nu wel dat Outlook helemaal niet meer opent.
Hij probeert iets te installeren als ik op eender welk office programma klik.
Ik wou het systeemherstel ongedaan maken maar dat wil XP niet meer :(
Het enige dat ik wil is dat Office terug werkt.
Ik heb geen CD want hij heeft office door iemand anders laten installeren en heeft de CD noch de key in zijn bezit.

Wie oh Wie kan mij helpen?
grtz
TTT
 
Als Windows automatisch systeemherstel niet wil werken kan je het met de opdrachtprompt proberen. De opdrachtprompt is de plaats in Windows waar je opdrachten moet intikken. Het doet terugdenken aan de oude dagen van MS-DOS en veel computergebruikers blijven er liever zo ver mogelijk vandaan, maar in sommige gevallen kan het toch de moeite waard zijn om te proberen.

En het is niet eens moeilijk.
Neem dus toch nog even de moeite om systeemherstel vanaf de opdrachtprompt te starten als de normale procedure niet werkt.

Je dient eerst je computer te starten in veilige modus met opdrachtprompt.
Schrik niet wanneer je in de veilige modus met opdrachtprompt terecht komt. Al wat je ziet is een groot, zwart scherm met een knipperende cursor waar u opdrachten kan tikken. Dat is normaal.

Tik nu "%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe" (zonder de aanhalingstekens). Dat start de wizard "Windows automatisch systeemherstel".

Als je op dat moment een melding te zien krijgt dat u over onvoldoende rechten beschikt om windows automatisch systeemherstel te gebruiken is dat omdat je aangemeld bent als een gebruiker die geen beheerder is van de computer. Om aan te melden met een beheerdersaccount moet je natuurlijk het paswoord kennen van die gebruiker. Mogelijk weet je schoonvader dit.

Om van gebruiker te wisselen tikt je "rundll32.exe user32.dll LockWorkStation" (zonder aanhalingstekens en het woord LockWorkStation is hoofdlettergevoelig) en drukt je op de ENTER toets. Windows toont dan een login-scherm waar je kan aanmelden met een andere gebruikersaccount.

Kies de optie om de computer naar een eerdere status te herstellen en klik op volgende.
Selecteer dan een geschikt herstelpunt uit de kalender en klik op volgende.

Na afloop zal Windows herstarten en een boodschap tonen dat de computer teruggezet is naar een herstelpunt.

Succes !!
 
ik heb hier een office 2007 nl liggen maar er staat de Engelse op
als ik naar configuratiescherm ga kan ik hem niet verwijderen en niet repareren ook niet dus ik kan de oude gewoon niet verwijderen... anders kon ik de nl versie erop zetten en klaar.. maar ook dat lukt niet

dank je voor deze goede en duidelijke uitleg
ik heb het stap per stap gevolgd
maar ik log terug aan, office 2007 is daar weer (perfect tot nu toe) maar ik kan office niet meer openen (en ik heb een dag genomen waar hij 200% zeker nog werkte)
ik moet gewoon office terug aan de praat krijgen .. en dat lukt voor geen meter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan