Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Aangever

Gast
Ik gebruik Vista Home Basic met een NTFS indeling v/d HD.

Weet iemand een programma (liefst freeware) waarmee ik een bestaande partitie kan verkleinen en daarna de vrijgekomen ruimte toe te voegen aan een andere bestaande partitie (bijvoorbeeld de C-Schijf) om deze te vergroten?
 
Heb je al kunnen verkleinen?
Dat kan best via schijfbeheer volgens mij hoor.
Als de vrij gekomen ruimte "unallocated" is kan je ze toevoegen aan je andere partitie.
Wat zegt schijfbeheer over de bestaande partitie's en vrije ruimte?
Een goede manager is nog bootit
 
Die vrijgekomen ruimte eerst formateren en daarna bij een bestaande partitie toevoegen?
Was dat niet de procedure???

Als het vrije ruimte is afkomstig van een gelijkaardige partitie weet ik niet of je ze eerst moet formateren.
Je kan ze toch niet formateren als ze niet gepartitioneerd is dacht ik.
Het bestandssysteem blijft volgens mij behouden, ook al is het stukje van de schijf niet meer in een partitie.
Ik heb mijn D partitie net even verkleind, en dan weer uitgebreid.
Dat lukt toch zonder probleem in vista hier.
Voor de C moet je werken met een opstartbare cd, dit omdat de C in gebruik is vanaf je opstart.
 
Heb je al kunnen verkleinen?
Dat kan best via schijfbeheer volgens mij hoor.
Als de vrij gekomen ruimte "unallocated" is kan je ze toevoegen aan je andere partitie. Wat zegt schijfbeheer over de bestaande partitie's en vrije ruimte?

Verkleinen lukt prima en de vrij gekomen ruimte wordt "unlocated" maar deze vrijgekomen ruimte kan ik niet in schijfbeheer toevoegen aan een bestaande partitie.

Voor de rest zie ik staan: C: In orde (Systeem, opstarten...), D: In orde (Primaire partitie) en F: In orde (Primaire partitie).

Bootit ga ik nog even proberen als het lukt vandaag tussen andere werkzaamheden door.

Daarnaast wil ik graag alvast iedereen bedanken voor alle tips die ze gaven!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan