Status
Niet open voor verdere reacties.
W

werner

Gast
Hallo,

Ik meld me altijd aan met een vingerafdruklezer. Hierdoor ben ik mijn paswoord vergeten.
Is er een mogelijkheid om mijn paswoord(op een "eenvoudige" manier) te resetten op op te zoeken??

Alvast bedankt.
 
Werner,
Als enige gebruiker van mijn PC heb ik twee dingen gedaan om geen gezeur over wachtwoorden te hebben:
[1] in Uitvoeren (Windows-toets+ R): gpedit.msc > Computerconfiguratie > Windows-instellingen > Beveiligingsinstellingen > Accountbeleid > Wachtwoordbeleid > Minimale wachtwoordlengte: Tekens op 0 gezet. Ook > Wachtwoorden moeten voldoen aan complexiteitseisen > Instelling op Uitgeschakeld gezet. Ook de vervaltijd van de wachtwoorden op 0 gezet, dus uitgeschakeld.
[2] ook in uitvoeren »Control Userpasswords2« of »netplwiz«. Vinkje weg bij »Gebruikers moeten paswoord invoeren…«.
Nooit meer problemen met paswoorden. Natuurlijk kan je nu opnieuw een ander wachtwoord toewijzen (maar wat zou je als je de enige gebruiker bent) en moet je nog paswoorden invoeren bij het inloggen in helpsites en dergelijke.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Ook dit heb ik ‘ergens’ eens gevonden, maar nooit geprobeerd:
Quote: > The first thing which you check if you forget your login password: When we install Windows, it automatically creates an account "Administrator" and sets its password to blank. So if you have forgotten your user account password then try this:
Start system and when you See Windows Welcome screen / Login screen, press ctrl+Alt+Delete keys twice and it’ll show the classic login box. Now type »Administrator« (without quotes) in Username and leave Password field blank. Now press Enter and you should be able to log into Windows.
Now you can reset your account password from "Control Panel -> User Accounts".
The same thing can be done using Safe Mode. In Safe Mode Windows will show this in-built Administrator account in the login screen. < Unquote.
Niets om te proberen?

m.v.g.,
WW
 
Joke135,
Jouw bericht is voor iemand anders bestemd, denk ik (Wivy?). Oorspronkelijk 27.07 gestart door Werner. Ergens is verwarring opgetreden.
m.v.g.,
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan