Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik start men pc op en kan alles doen , doch als ik een zwaarder programma ga draaien slaat hij vast.
Intelcore I7 Windows 7 Home premium 64 Bit. 12 giga ram .
Dan zegt hij dat ik niet genoeg virtueel geheugen heb , ik laat dit automatisch bepalen door windows , heb het al verhoogd en krijg dan dezelfde melding terug , dus dit helpt niet , hij vind maar 4096mb , terwijl hij ingesteld staat op 17659mb virtueel het gewone geheugen is 12 giga op moederbord.
Ik heb al memtest laten draaien geen fouten op het gewone geheugen dus zit het echt in de windows zelf vrije schijfruimte heb ik nog 34%.
Verder kan ik zelf echt niets meer vinden.
Graag jullie hulp aub...
 
Bepaal of een programma te veel geheugen gebruikt

Als de computer steeds over onvoldoende geheugen beschikt wanneer u bepaalde programma's uitvoert, is er bij een of meer van deze programma's mogelijk sprake van een geheugenlek. Als u een geheugenlek wilt stoppen, moet u het programma sluiten. Als u een geheugenlek wilt repareren, moet u controleren of er updates voor het programma beschikbaar zijn of contact opnemen met de uitgever van de software.

Volg de onderstaande stappen als u wilt bepalen welk programma het meeste geheugen gebruikt:
1. Open Taakbeheer door met de rechtermuisknop op de taakbalk te klikken en vervolgens op Taakbeheer starten te klikken.
2.Klik op het tabblad Processen.
3.Klik op Geheugen (privéwerkset) om programma's te sorteren op geheugengebruik.

U kunt ook controleren of er informatie over programmafouten en het oplossen van problemen wordt weergegeven in Logboeken.
1. Open Logboeken door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Logboeken.* Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
2.Klik in het linkerdeelvenster op Logboeken Toepassingen en Services om foutgebeurtenissen weer te geven. Dubbelklik op de gebeurtenis voor een beschrijving van het probleem. Zoek een koppeling naar de online-Help en controleer of hierin informatie over het oplossen van problemen beschikbaar is.

Zie Welke gegevens worden er in gebeurtenislogboeken weergegeven (Logboeken)
Welke gegevens worden er in gebeurtenislogboeken weergegeven (Logboeken)?
 
gezien er al 12GB geheugen aanwezig is heeft het weinig zin om je virtueel geheugen in te stellen op 17GB ( denk eraan het virtueel geheugen word afgenomen van je C !! )
en daarbij indien jij deze dus ingesteld heb op 17GB dan mag het vinkje ook niet aanstaan dat Windows bepaalt hoeveel er mag gebruikt worden ...
je dient dan het vinkje te hebben aanstaan bij aangepaste grootte ...en niet bij automatisch laten bepalen ..

Ashampoo_Snap_2013.11.14_14h25m33s_004_.png
 
Ik heb net een andere schijf aangehangen en daar windows terug op geïnstalleerd en krijg nog steeds die error allocating ram from windows, dus het zal niet aan 1 of ander programma afhangen.
 
Error allocating Ram from Windows

Klik op start , dan naar Control Panel –> System and Security (Category alleen kijken) -> Administrative Tools.
Run Windows Memory Diagnostics tool.

Ram.png
 
Maak eens eve een printscreen van je systeem eigenschappen aub?
Rechtsklik op "Computer" en onderaand eigenschappen.

Want 4GB in een systeem met 12GB...? Klopt ergens niet.
 
Bij systeem eigenschappen staat 12 giga bij , het gaat om het virtuele geheugen dat de pc melding geeft dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is ...
Krijg steeds errors met allocw allocatin ram from windows daar zit het venijn.
Bovenaan kan je de printscreen bekijken , heb al meerdere malen het geheugen aangepast virtueel doch het baat niet.
 
Beste,
Ik start men pc op en kan alles doen , doch als ik een zwaarder programma ga draaien slaat hij vast.
Intelcore I7 Windows 7 Home premium 64 Bit. 12 giga ram .
Dan zegt hij dat ik niet genoeg virtueel geheugen heb , ik laat dit automatisch bepalen door windows , heb het al verhoogd en krijg dan dezelfde melding terug , dus dit helpt niet , hij vind maar 4096mb , terwijl hij ingesteld staat op 17659mb virtueel het gewone geheugen is 12 giga op moederbord.
Ik heb al memtest laten draaien geen fouten op het gewone geheugen dus zit het echt in de windows zelf vrije schijfruimte heb ik nog 34%.
Verder kan ik zelf echt niets meer vinden.
Graag jullie hulp aub...

U spreekt van "17659mb virtueel het gewone geheugen is 12 giga op moederbord" en verder van 4096mb. Verwar je Ram niet met Virtueel?
 
Ik ben ook nog niet overtuigt hier. Ik heb nog steeds de screenshot niet gezien over je systeeminformatie. Ik wil best geloven dat daar 12GB vermeld staat, maar dan zou ik bijlange niet weten waar je die 4GB vandaan haalt? Laat het virtueel geheugen op automatisch staan. Er is geen enkele reden om dit aan te passen in Windows. Tenzij je een database expert bent, of gewoon veel te weinig RAM hebt. Dus geen van beiden...

Kan je ook eens kijken op welk Filesysteem je schijf geformatteerd is aub? FAT32 of NTFS?
FAT32 heeft namelijk een beperking van 4GB. Dus eventuele wisselbestand(en) gaan dan ook maar max 4GB zijn.
 
ik stel het virtueel ramgeheugen dus in als 17659mb, en krijg dan 4096mb te zien ...
grtz
Systeem schijf is NTFS geformatteerd , zelfs op een nieuwe harde schijf stel ik dit probleem nog altijd vast.
 
Even verduidelijken dat virtual memory vast instellen op 18GB totaal ongepast en onnodig is. Welke applicaties werpen trouwens onterecht die virtueel geheugenfout? Kan je eventueel een screenshot daarvan plaatsen aub?
 
Hallo,
Ik draai adobe CS5 Mastercollection, ik houd me bezig met films renderen, doe dus veel aan video bewerking , ik ga sebiet het memory is een bios update laten doen en dan als ik er niet aan uit kan zal ik effe een screenshot plaatsen .
Grtz,
Jodw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan