PC modding, kabels wit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo pctuts,

Ik wil zo snel mogelijk alle kabels in mijn computer wit hebben.
Hiervoor heb ik de volgende kabels al uitgezocht.
ATX:
Caseking.de » Kabel/Adapter » Netzteil Kabel/Adapter » BitFenix 24-Pin ATX Verlängerung 30cm - sleeved weiß/schwarz
PCIe 8 pin:
Caseking.de » Kabel/Adapter » Netzteil Kabel/Adapter » BitFenix 6+2-Pin PCIe Verlängerung 45cm - sleeved weiß/schwarz
PCIe 6 pin:
Caseking.de » Kabel/Adapter » Netzteil Kabel/Adapter » BitFenix 6-Pin PCIe Verlängerung 45cm - sleeved weiß/schwarz

Nu heb ik de volgende deze kabels nog liggen die ik ook in het wit wil hebben.
USB:
http://oi40.tinypic.com/2pu0mk1.jpg
SATA:
http://oi42.tinypic.com/11s2wlt.jpg
Voeding:
http://oi42.tinypic.com/34s54cw.jpg

Mijn vragen zijn:
-De voeding kabel, kan ik daar deze voor gebruiken:
Caseking.de » Kabel/Adapter » Netzteil Kabel/Adapter » BitFenix 8-Pin EPS12V Verlängerung 45cm - sleeved weiß/schwarz
Of kan ik ook zon PCIe kabel daar voor gebruiken? Op het moederbord zit namelijk ook een 8 pin stekker waar mijn voeding in moet?

-Kan ik voor SATA deze gebruiken:
Caseking.de » Kabel/Adapter » Netzteil Kabel/Adapter » BitFenix Molex zu 4x SATA Adapter 20 cm - sleeved weiß/schwarz

Dit is namelijk molex en past dus wel op een molex stekker die vanaf de voeding komt. Maar de kabel die ik nu heb gaat rechtstreeks na de voeding (en is geen molex zoals je ziet op de foto).

-Waar vind ik zo'n witte USB kabel? Iemand enig idee?
**** AL GEVONDEN:
BitFenix SATA Kabel 30cm - sleeved white/black

-Wat doe ik met de voedingkabels die uit de voeding komen en vast zitten? Deze wil ik ook wit maken maar kan ik niet loskoppelen. Hier zijn hoezen voor als ik me niet vergist? Kan ik deze daar voor gebruiken misschien?:
Flex Sleeve 13mm (1/2) UV-WHITE - 1M

Zoiets wil ik hebben uiteindelijk (wat kabels betreft):
http://www4.picturepush.com/photo/a...OCOOL-XPREDATOR-WHITE-EDITION-part2-08.jpg?v0

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Wesley
 
Dat wilt dus zeggen dat ik mijn huidige kabels door die kous heen haal? Maar lukt dat zomaar? Met die grote stekkers? Ik zal morgen eens wat gaan googlen na de maten van die dingen;)

TY!
 
Spiraalband, wikkel je om de kabels en heb je geen last van de stekkers.
Vlechtkous wordt dunner als je er aan trekt. Dus koop je een maat waar de stekkers doorheen kunnen moet dit lukken.
Het is moeilijk uit te leggen hoe dit werkt, maar ik zal het proberen. Duw je het in, dan wordt het korter dikker en trek je er aan wordt het langer en dunner. Het enige waar je op moet letten is dat als je het uitgetrokken hebt, je de uiteinden vast moet zetten, anders schiet het terug. Dit kan met een ty-rap o.i.d.
 
daar heb je dus gelijk in ...maar anderzijds bespaart dit je weer werk .
vraagje ; is dit meer een hobby van je of doe je mee aan wedstrijden ...?
 
Nee dit is puur hobby.. :)

Wil het gewoon netjes hebben uitzien in mijn kast, heb alle kabels al weggewerkt maar als ik alles netjes wit hebt ziet het er mooi uit.
Daarnaast heb ik mooie hardware in de kast o.a. Sabertooth Z77 + Cooler Master V8 + XFX HD79790 Ghz Edition.
Als ik de kabels dus netjes wegwerk en deze allemaal wit maak ziet het er leuk en strak uit.
De kast die ik heb is een Xpredator White Edition, dus van de zijkant doorzichtig.
Hier wil ik eventueel nog 2 ventilators tegen plaatsen (wit met led verlichting).

Maar het is dus puur hobby :)
 
wel laten we afspreken dat je ons het eindresultaat laat zien door middel van een paar foto's te plaatsen , want ik ben er benieuwd naar ...:duimop:


dit is dan de kast die jij bedoelde ...Xpredator White Edition

Ashampoo_Snap_2013.09.13_10h56m50s_002_.jpg Ashampoo_Snap_2013.09.13_10h55m58s_001_.png

** dit is een zéér mooie kast * een klein nadeel zie ik dat de usb poorten naar boven gericht staan ...waarom ik dit een nadeel vind is dat er dan meer kans bestaat dat er stof of vuil in terecht komt wat dan weer nadelig is om een verbinding aan te maken met een externe opslag !
 
Klopt. en zoals je ziet aan de zijkant kunnen daar eventueel 4 ventilatoren op geschroefd worden.. Denk alleen dat dat iets veel gaat worden aangezien je dan niet meer naar binnen kunt kijken.
Helaas is mijn videokaart nog steeds defect en wacht ik op reparatie/een nieuwe. Hij is al 4 weken weg dus ik neem aan dat ik deze binnenkort terug gaat krijgen. De foto's zullen dus pas over enkele weken verschijnen ;)
 
Klopt. en zoals je ziet aan de zijkant kunnen daar eventueel 4 ventilatoren op geschroefd worden.. Denk alleen dat dat iets veel gaat worden aangezien je dan niet meer naar binnen kunt kijken.
Helaas is mijn videokaart nog steeds defect en wacht ik op reparatie/een nieuwe. Hij is al 4 weken weg dus ik neem aan dat ik deze binnenkort terug gaat krijgen. De foto's zullen dus pas over enkele weken verschijnen ;)

Het modden heeft toch niets te maken met het vervangen van de kabels en de foto's nemen.
Houd er ook rekening mee dat in een doorzichtige kast het stof binnenin goed zal gezien worden.
 
@ Mik hier word verstaan onder het modden :
dat de gekleurde bekabeling vervangen worden door witte kabels en dat er fan's geplaats worden met witte bladen tevens ook dat deze een wit neon achtig licht weer geven .
zodat alles op elkaar afgestemd is zwart/wit
 
@ Mik hier word verstaan onder het modden :
dat de gekleurde bekabeling vervangen worden door witte kabels en dat er fan's geplaats worden met witte bladen tevens ook dat deze een wit neon achtig licht weer geven .
zodat alles op elkaar afgestemd is zwart/wit

Dat was me duidelijk.
Maar er moet toch niet gewacht worden om foto's te nemen of kabels te vervangen tot de videokaart terug is.
 
Waarom zou ik nu al foto's maken als er nog geen grafische kaart in zit? Oftewel een incompleet systeem?
Dan kan ik toch beter wachten tot dat mijn pc compleet is en dan een foto maken van alle kabels wat vervangen zijn?

Daarnaast heb ik zeer weinig last van stof. Als ik hem 1x in het half jaar schoon maak komt er bijna niets uit.
 
Daarnaast heb ik zeer weinig last van stof. Als ik hem 1x in het half jaar schoon maak komt er bijna niets uit.

Dit zal voor iedereen verschillend zijn.
Het criterium is niet hoe vaak je een pc moet schoonmaken, maar hoe stoffig is de omgeving waarin de pc staat. Met andere woorden, hoe goed houdt men het huis schoon.
Als je zelden in huis stofzuigd, zal de pc zodra hij aangezet wordt meteen gaan stof happen waardoor hij in korte tijd aanzienlijk vervuild kan raken. Met alle warmte / koelingsproblemen tot gevolg.
Staat de pc in een omgeving met laminaat of parketvloer die dagelijks gestofzuigd wordt, zal de pc aanzienlijk minder snel vuil worden en behoefd hierdoor minder onderhoud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan