Status
Niet open voor verdere reacties.
pc wil niet meer opstarten helemaal niets geen bibtonen van de bios niets, na het voorzien van stroom begint het lampje van stroomvoorziening te branden, als ik dan op de startknop druk blijft het opstartlampje continu branden maar voor de rest niets geen infoscherm geen bios bibs helemaal niets. Als het me dan toch eens lukt loopt hij na een tiental minuten vast bij een reset na het vastlopen start deze niet meer op:5956:, ook kan ik als hij dan eindelijk eens opstart herstarten zonder problemen (hiermee bedoel ik dan onmiddellijke herstart). :vraagteken:[OPLOSSING]
pc is terug en draaid weer, moederbord was schijnbaar stuk heb dus een nieuw moederbord moeten laten steken. Maar heb wel een ander probleem, heb de pc afgehaald in de winkel thuis aangesloten draaid voorlopig prima maar kan niet op internet, als ik ga kijken bij Instellingen=> netwerk verbindingen dan moet ik vaststellen dat mijn Lan verbinding is verdwenen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen. :vraagteken: ;!

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er echt niets gebeurt kan het de voeding zijn, maar als de voeding opstart, dus de fan ervan draait, dan kan het een biosprobleem zijn, of een apparaat dat stoort.
Beste is alles afkoppelen, enkel start met voeding, moederbore, processor en ram.
Biosreset doe je door de baterij uit het moederbord te halen voor meer dan 15 minuten.
Kijk ook eens na of de processor goed vergrendeld is.
Ik vergeet wel eens het ram te plaatsen, het scherm blijft dan zwart, maar de bioserror is er wel, dat zal het niet zijn denk ik.
 
Als er echt niets gebeurt kan het de voeding zijn, maar als de voeding opstart, dus de fan ervan draait, dan kan het een biosprobleem zijn, of een apparaat dat stoort.
Beste is alles afkoppelen, enkel start met voeding, moederbore, processor en ram.
Biosreset doe je door de baterij uit het moederbord te halen voor meer dan 15 minuten.
Kijk ook eens na of de processor goed vergrendeld is.
Ik vergeet wel eens het ram te plaatsen, het scherm blijft dan zwart, maar de bioserror is er wel, dat zal het niet zijn denk ik.
ram zit er inderdaad in, ben nu bezig met het resetten van de bios en de fan van de voeding draaid als ik de pc wil opstarten maar ik hoor de bip toontjes van de bios niet en er gebeurd verder ook niets het opstartlampje blijft constant branden terwijl het normaal zou moeten knipperen bij de opstart.
 
Dat klinkt niet als een biosprobleem, ik dacht dat het knipperde, en pas ging branden als je op start drukte.
Ik denk eerder aan een stekker die verkeerd zit, of iets met de aansluitingen van de voeding of de start resetknoppen.
Zitten de ledjes op de juiste punten aangesloten?
Ik denk dat dar ergens een probleem is dan.
 
Dat klinkt niet als een biosprobleem, ik dacht dat het knipperde, en pas ging branden als je op start drukte.
Ik denk eerder aan een stekker die verkeerd zit, of iets met de aansluitingen van de voeding of de start resetknoppen.
Zitten de ledjes op de juiste punten aangesloten?
Ik denk dat dar ergens een probleem is dan.

zou wel raar zijn pc is nog nooit uit elkaar gehaald en heeft altijd goed gewerkt dus zou alles normaal goed aangesloten moeten zijn of begrijp ik u verkeerd??? wat de bios betreft heb ik gereset, kreeg hem na enkele pogingen opgestart maar na een vijftal minuten liep ie vast en krijg hem voorlopig niet aan de praat.
 
Het kan echt vanalles zijn, een instelling in het bios, ergens bij powermanagment, misschien is de bios uit zichzelf naar standardsettings gegaan door een lege batterij en staat hij op standby blijven ipv uitschakelen ofzo, het vastlopen kan ook liggen aan verkeerde instellingen van het bios, die moeten soms aangepast worden aan de apparatuur.
Zo staat bvb sata off terwijl je een sataschijf gebruikt, dat soort zaken.
Het moederbord kan gestoord zijn door een lekkende condensator, zeker in de buurt van warmtebronnen, hoe warmer, hoe sneller een lek.
Als de bios goed is zou ik het moederbord er uithalen en letterlijk onder de loep nemen.
Ik denk niet dat een pc vastloopt door de voeding, maar door slecht ramgeheugen kan dat wel.
Maar dat verklaart weer het gedrag van de powerled niet he, dat kan een kabeltje of condensator zijn, maar ook een gewijzigde instelling in het bios voor afsluiten..
 
Laatst bewerkt:
Probeer em eens te starten met maar 1 lat geheugen of 2 latten indien dit noodzakelijk is en wissel ze eens om. Probeer anders ook eens een andere voeding, mogelijks kan de huidige geen voldoende ampère's meer geven.
 
nieuwe verwikkeling, heb de pc nog eens kunnen opstarten en kreeg geen windows maar een blauwscherm met deze mededeling:
Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen

MACHINE_CHECK_EXEPTION

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of allle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie vraag dan de leverancier of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als er problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hadware en software te verijderen of uit te schakelen. Schakel BIOSgeheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u vooor het vewijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)

*** STOP: 0X0000009C (0X00000004, 08054D570, 0XB2000000, 0X00070F0F)
iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen???

PS: heb daarna opnieuw geprobeerd de pc op te starten maar lukte niet meer
 
Probeer em eens te starten met maar 1 lat geheugen of 2 latten indien dit noodzakelijk is en wissel ze eens om. Probeer anders ook eens een andere voeding, mogelijks kan de huidige geen voldoende ampère's meer geven.

heb er maar één lat geheugen inzitten en heb net de andere pc open gehaald en zie dat bij de aansluiting van HD de kabeltjes anders zitten namelijk bij de oude zitten de kleuren; geel, zwart, zwart, rood en bij mijn pc zitten ze; geel, zwart, rood, zwart en is ook een iets ander plugje. Ook is deze oude voeding maar 215 W

PS; heb net een berichtje geplaatst over een gekregen foutmelding
 
geel, zwart, zwart, rood is voor pata drives en diskettestations
geel, zwart, rood, zwart is voor sata

215 watt voeding? Is dat nog een pentium1 of 2 misschien of gelijkaardigs?
Ik zou toch maar eens een modernere 350 a 500watt voeding proberen.

De foutmelding zelf ruikt naar problemen met de processor maar dit kan met de te lage ampère's te maken hebben.
 
geel, zwart, zwart, rood is voor pata drives en diskettestations
geel, zwart, rood, zwart is voor sata

215 watt voeding? Is dat nog een pentium1 of 2 misschien of gelijkaardigs?
Ik zou toch maar eens een modernere 350 a 500watt voeding proberen.

De foutmelding zelf ruikt naar problemen met de processor maar dit kan met de te lage ampère's te maken hebben.

oudere is inderdaad een pata en de nieuwe een sata schijf
het probleem is nu dat ik geen andere voeding heb liggen en zullen die niet meegeven in de winkel om te proberen denk ik
zijn de 350 a 500 Watt ook in standaard maten te verkrijgen zodat ik gewoon kan monteren of moet ik dan ombouwen :vraagteken:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan