Pc start steeds opnieuw op na afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een collega van mijn vriendin vroeg of ik eens naar haar pc kwam kijken.Er waren problemen bij het afsluiten.Telkens zij de pc afsluit ,doe hij dit ook maar van zodra deze volledig afgesloten is start hij elke keer automatisch terug op.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.Zij heeft windows xp.
Alvast bedankt
Walter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit vanzelf begonnen of na install van een programma? of na automatisch update?
Vraag eens wanneer het juist begon en kijk eens op welke datum de updates zijn binnengehaald.
 
Hallo Nijltje,
Volgens die mensen hebben ze al een hele tijd last dat hun pc kuren doet.Ze hebben hem ook al een paar keer naar een pc winkel gedaan maar blijkbaar zonder gevolg.
Tegen mijn vriendin hadden die gezegd dat de pc slecht opstartte en te pas en onpas steeds uitviel en terug opstartte.Ik heb gisteren daar met de virusscanner wel een paar virussen weggedaan.Daarna heb ik met antiwalmare gescand en vond hij niets.
De pc bolde toen perfekt en bleef aan en startte goed op.Toen ik naar huis wilde gaan en de pc wilde afsluiten zag ik dat hij weer opstartte.
Ben vandaag terug geweest naar die mensen.Als ik de pc afsluit en op het moment dat de pc afgesloten word de stroom afzet en dan na een minuutje of zoiets de stroom terug opzet dan start hij niet automatisch op.
Zit dus duidelijk een fout ergens op het moment dat hij afsluit of de paar seconden die erop volgen.
Er staan ook een 30 tal cookies op die pc die ik niet kan verwijderen.
Walter
 
Laatst bewerkt:
Scan de computer eens met super antispyware free edition en met malware bytes

Voor het gebruik van deze programma's eerst controleren op updates.

Computer kan besmet zijn met trojan(s) , en valt niet onder categorie virussen, maar onder categorie spyware.
 
Laatst bewerkt:
Voer die scans eens uit in veilige modus, en selecteer voor volledige san en geen snelle scan. Die cookies vind ik vreemd dat die niet kunnen verwijdert worden.
 
Hallo Nijltje,
Volgens die mensen hebben ze al een hele tijd last dat hun pc kuren doet.Ze hebben hem ook al een paar keer naar een pc winkel gedaan maar blijkbaar zonder gevolg.
Tegen mijn vriendin hadden die gezegd dat de pc slecht opstartte en te pas en onpas steeds uitviel en terug opstartte.Ik heb gisteren daar met de virusscanner wel een paar virussen weggedaan.Daarna heb ik met antiwalmare gescand en vond hij niets.
De pc bolde toen perfekt en bleef aan en startte goed op.Toen ik naar huis wilde gaan en de pc wilde afsluiten zag ik dat hij weer opstartte.
Walter


Zo klaar als een klontje nochthans.
Te pas en te onpas uitvallen duid 9 op 10 op koelingsproblemen.
Door niet juist afsluiten raakt het systeem beschadigd en systeemherstel wil steeds de pc herstarten om de schade te herstellen.
Terug naar de winkel onder herstelwaarborg (probleem was daar niet gevonden, ze moeten kosteloos verder zoeken onder waarborg, de termijn is 6 maand op herstelling indien niet hersteld.
Het zal een herinstall worden.
 
Sluit deze topic maar af.Ze heeft hem naar een andere pc winkel gebracht om te laten herstellen.
Allen bedankt voor de hulp.
Fijne vakantie
walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan