PCI Express 2.0 vs PCI Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo Tutsers,

ik heb hier weer een probleem waar ik toch een beetje expertise in nodig heb.
Ik bezit dit moederbord > MSI Global – Mainboard - Big Bang-XPower

Helaas is de VIA firewire chip van het moederbord niet compatibel met mijn Motu audio interface, iets wat wel meer gebeurt in pro audio producten.
ik moet daarom een kaartje met een texas Instruments chip aankopen, Belkin heeft er eentje > Belkin : 3-poorts FireWire PCI Express?-kaart
maar zoals je kan zien zitten er enkel PCI Express 2.0 slots op dat moederbord.

Kan ik het Belkin kaartje gebruiken met deze slots? Anders heb ik wel een probleem.

Alvast bedankt voor jullie steeds goede hulp.

groeten
Gunther
 
Het Belkin kaartje heeft een PCI Express 1x slot nodig en dit heeft jouw MSI bordje niet.

Ik heb het zelf nooit gebruikt, dus ik heb geen idee of het werkt, maar er bestaan speciale extenders om dit op te lossen, al zie ik zo snel geen oplossing voor jouw probleem.
Ik heb even gegoogeled en deze gevonden Pcie riser card - Alle prijzen vergelijken met Twenga.nl

Hallo Pluis,

Bedankt voor je snel antwoord,
ik probeer nu even mee te denken... als ik nu de interne geluidskaart er uit haal?
Dat is een PCI Express 1.1 poort, kan ik daar dan de FW interface in pluggen?
Deze kaart gebruik ik sowieso niet omdat ik met de Motu 8 kanalen in en uit heb, met een riser denk ik niet dat het gaat lukken, ook omdat er twee video kaarten in het systeem steken.
Best wel lastig dat je nooit weet of een VIA 1394 chip werkt of niet, dat probleem heb je dus niet met een Mac.

Groeten,
 
Ik heb net de manual van je moederbord even bekeken. Volgende is aanwezig:
• 6 PCI Express 2.0 slots
- PCI_E2 & PCI_E5 support up to PCIE x16 speed
- PCI_E4 & PCI_E6 support up to PCIE x8 speed
- PCI_E3 & PCI_E7 support up to PCIE x4 speed
• 1 PCI Express 1.1 x1 slot

Dus er zou helemaal geen probleem mogen zijn om die Belkin Firwire kaart ergens te monteren. Zou moeten passen in elk vrij PCIe slot op je mainboard. PCI express 2.0 sloten zijn volledig backwards compatible met PCI express 1.0 sloten!
de x1, wil zeggen 1x speed. Je kan dus ook zonder problemen een 1x device gebruiken in een 8x slot. Lager gaat, hoger niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net de manual van je moederbord even bekeken. Volgende is aanwezig:
• 6 PCI Express 2.0 slots
- PCI_E2 & PCI_E5 support up to PCIE x16 speed
- PCI_E4 & PCI_E6 support up to PCIE x8 speed
- PCI_E3 & PCI_E7 support up to PCIE x4 speed
• 1 PCI Express 1.1 x1 slot

Dus er zou helemaal geen probleem mogen zijn om die Belkin Firwire kaart ergens te monteren. Zou moeten passen in elk vrij PCIe slot op je mainboard. PCI express 2.0 sloten zijn volledig backwards compatible met PCI express 1.0 sloten!
de x1, wil zeggen 1x speed. Je kan dus ook zonder problemen een 1x device gebruiken in een 8x slot. Lager gaat, hoger niet.

Wow, dat veranderd heel de zaak dan wel, ik heb nog één PCI Express 2.0 over en zou deze er voor kunnen gebruiken :D
Je maakt heel mijn zaterdag goed, haha echt waar.
Heel erg bedankt om deze knoop bij mij te ontwarren.
ik heb ze meteen besteld, hopelijk ben ik dan van alle problemen af.

ik heb het nog één keer meegemaakt met één van mijn andere PC's, daar zat dus een ASUS moederbord in, dus het is niet merkafhankelijk.
Gewoonweg pech gehad met keuze van Chip.

ik wens u nog een prettig en mooi weekend toe.

Gunther
 
Ik wacht nog even met sluiten tot alles definitief is.

OK,

eindelijk het kaartje ingebouwd in een PCI-E 2.0 slot en het werkt perfect, computer maakt een PCI bridge in het systeem en zo werkt alles prima.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YAFOQSDZ.jpg

Helaas is het probleem niet opgelost met mijn audio interface, nu is het aan het servicedepartment van Motu om oplossingen te bedenken, want ik vrees dat Win7 64bit niet echt matched met de Motu drivers.
Maar dat is voor hun rekening hé :)

Alleszins weeral goed geholpen geweest hier bij PCtuts, waarvoor dank,

Groeten,
 
Bedankt voor het bericht en ik zet hier een slotje op.

Sommige programma's werken niet goed met een 64 bits besturing. Dit is inderdaad een probleem voor de software makers hier kunnen we niets aan doen.
Misschien een dual boot PC maken met tevens een 32 bits besturing er op om jouw programma op te draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan