Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
ik gebruik reeds jaren lang Picasa voor mijn webalbums op te zetten. Tot hiertoe werkte dit goed.
Maar nu heb ik een vervelend probleem : telkens ik foto's upload krijgt ten minste 1 persoon , waarvan ik het weet , een bericht, dat ik foto's geupload heb.
ik deel die foto's niet met die persoon , maar al direct als het uploaden klaar is , staat er tussen haakjes (bericht verzonden)
ik weet niet hoe dit komt , en vooral , hoe ik dat moet uitzetten
ik heb al alle opties overlopen , maar kan het niet vinden
wie weet raad ?
met dank
k
 
hallo qtex,
dank je voor het antwoord !
ik heb heel even google + gehad , maar was hierover niet tevreden en heb het weer verwijderd.
ik heb nu ook weer de gewone weergave in webalbums
maar je zal wel gelijk hebben, dat het daar mee te maken heeft
denk je dat dit ook wil zeggen , dat al mijn contacten iedere keer weer een bericht krijgen als ik foto's upload ?
ik vind dit eigenlijk een schade aan de privé, ik zou toch zelf moeten kunnen kiezen wie de foto's kan zien...

gr
 
je gebruik de nieuwste versie van picasa...
ook al heb je nu géén google+ account méér dan nog worden je vrienden , kennissen enz per mail op de hoogte gesteld ...
dit staat tevens ook vermeld in de link die ik geplaatst heb.
ik citeer
"" Mensen die Google+ niet gebruiken worden niet vergeten.
Ze krijgen een e-mail om uw album in Google+ te bekijken.
Daarvoor hoeven ze zich niet aan te melden ""


jouw opmerking : ik vind dit eigenlijk een schade aan de privé, ik zou toch zelf moeten kunnen kiezen wie de foto's kan zien...!
ik vermoed dat je dit wel ergens kunt instellen dat dit niet gebeurt...maar zelf gebruik ik picasa niet en kan hier over géén juiste info weer geven..
 
ik ben verder aan het zoeken geweest in de online help van picasa..
dit heb ik gevonden ...

Google+ en Picasa Webalbums: albums opnieuw delen

De mensen die uw foto's bekijken zullen af en toe iemand anders op de hoogte willen brengen.
Wanneer u zich heeft aangemeld bij Google+, kunnen alle albums standaard opnieuw worden gedeeld door mensen die toegang tot het album hebben - de mensen die in Picasa Webalbums op de lijst 'Gedeeld met' staan.
Dit werkt als volgt:

  • Naamtags: mensen die u heeft toegevoegd aan uw Google+-kringen kunnen tags toevoegen aan uw foto's (als ze die kunnen bekijken). Wanneer iemand is getagd op een foto, wordt het album met die persoon gedeeld. Meer informatie
  • Opmerkingen: wanneer iemand in een opmerking wordt genoemd met het teken '+' of '@', worden de post en het album met deze persoon gedeeld. Meer informatie
De personen met wie u deelt, worden ook toegevoegd aan de lijst 'Gedeeld met' van het album.
Zij kunnen uw album dus op hun beurt met anderen delen.
U kunt op elk gewenst moment de toegang voor iemand verwijderen.
 
toch nog een vraagje : ik heb nu een account bij mijnalbum.be genomen. ook wel goed , maar ik ben al zo lang Picasa gewoon...
als ik nu picasa volledig verwijder en opnieuw installeer , met een oude versie , is dan ook mijn probleem opgelost ?
dank je wel !
 
de vraag die ik dan stel indien je een oudere versie gaat gebruiken ?
zal deze dan niet geupdate worden naar de nieuwere versie ....?
download Picasa v2.7 Build 37.32

om een antwoord te geven op je vraag : dit weet ik dus niet !
daar ikzelf picasa niet in gebruik heb !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan