Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb veel last van reclame op mijn pc
mijn vraag is,weet er iemand ene goede popupblocker of stopper,en waar die te vinden is(liefst free)
 
Eens goed je pc laten scannen

Eens goed je pc laten scannen

Ik denk dat je beter eens goed je pc kan laten scannen met verschillende progjes. Als je veel popups krijgt is dat een teken dat je besmet bent met het één of ander malware progje.
Enige middel is je pc een malware vrij maken en dan proberen dit zo te houden.
Dit kan je doen met - defender - ad aware of een ander progje.
Ook een leuke tip is:
Heb je Windows XP met Service Pack 2, en download je regelmatig de nieuwste updates van Windows Update? Dan heb je een stukje software in je computer zitten dat spyware en andere malware kan verwijderen.

Je kan het niet opstarten met een snelkoppeling, maar wel door naar START, UITVOEREN te gaan en het commando mrt /F in te tikken. Het ‘Microsoft Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software’ verschijnt nu.

Klik gewoon op VOLGENDE, zodat je systeem gescand wordt - dit kan enkele minuten duren. Daarna krijg je een lijst met mogelijke problemen, en kan je de malware meteen ook verwijderen.
 
Plaats ook hier een Hijackthis.
Deze mensen zullen je pc terug in topconditie brengen!

Welke browser gebruik je?
IE is het meest gevoelig voor pop-up's, probeer eens een ander browser, er zijn er genoeg... kijk hier even
Internet browsers,
(Vergeet niet dat alleen je browser veranderen niet genoeg is, je blijft met een besmette pc zitten...).

weet er iemand ene goede popupblocker of stopper
Ik gebruik al jaren de pop-upblokker die in Firefox zit en daarvoor die van Google, maar af en toe komt er toch nog eentje door...Eigenlijk werken ze goed en er zijn er genoeg te vinden op het net, maar tegenwoordig zitten ze reeds ingebouwd in verschillende virusscanners, firewall en browsers, controleer even of de jouwe er al niet op staat, misschien moet hij enkel nog geactiveerd worden.

Installeren van een firewall, spamfilter en spywarescanner is geen overbodige luxe meer, maar een noodzakelijk kwaad...
Daarbij hoort natuurlijk ook het periodiek scannen van je pc door je virusscanner, en voor mal- en spyware...

En als laatste, zie uit wat je doet op het internet, surf niet zomaar overal naar toe en druk niet blindelings op allen snelkoppelingen.
Met een beetje gezond verstand vermijd je al een hoop narigheid...
 
Beste Smessae
ik heb Windows XP met Service Pack 2 en download elke keer de nieuwste updates van Windows Update
ik heb uw gegevens gedaan en dat krijg ik te zien
Windows kan het bestand mrt/F .
niet vinden.Controleer of u de juiste naam hebt ingevoerd
ik heb wel al virussen verwijderd met Ad-Aware,maar de meldingen van virussen blijven en de reclame blijft ook verschijnen
 
Beste Smessae
ik heb Windows XP met Service Pack 2 en download elke keer de nieuwste updates van Windows Update
ik heb uw gegevens gedaan en dat krijg ik te zien
Windows kan het bestand mrt/F .
niet vinden.Controleer of u de juiste naam hebt ingevoerd
ik heb wel al virussen verwijderd met Ad-Aware,maar de meldingen van virussen blijven en de reclame blijft ook verschijnen

Open "Verkenner" - Ga naar de map Windows - System32 - zoek nu naar het bestand "MRT.exe" (niet in de onderliggende mappen zoeken, gewoon onder de map System32) - Dubbelklik erop en laat uw pc scannen.

Bij het commando "uitvoeren", hebt u wel rekening gehouden met de spatie na mrt? Dus mrt /F en niet mrt/F
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan