powerpoint 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

noel liephout

Gast
in de les heb ik geleerd om een video in een pps te verwerken, op zich geen probleem tot ik het verstuur, dat gaat open maar de video speelt niet af, ik heb het ook naar mezelf gestuurd en dat gaat dan wel weer, bij de vrienden niet. Wat doe ik mis om toch maar een video te posten ;!
 
Ben je zeker dat je die "video" mee opgestuurd hebt?
Bij u wordt die video afgespeeld omdat deze op uw pc staat, maar als u die video niet hebt meegestuurt kan de ontvanger deze ook niet afspelen.

Laat de ontvanger van uw powerpointpresentatie eens het volgende doen:

Laat hem of haar een map aanmaken in bijvoorbeeld "Mijn documenten" en bijvoorbeeld de naam "videotest" geven.

Laat hem of haar het "Programma PowerPoint" openen (niet de presentatie die u hebt opgestuurd) - klik op het icoontje "Openen" en zoek naar de bewuste presentatie en klik erop (niet laten afspelen) - Klik nu op "Bestand" - "Opslaan als..." en doe het volgende:

- opslaan in: de aangemaalte map
- bestandsnaam: oorspronkelijke naam mag behouden blijven
- opslaan als: kies hier voor "webpagina"

OK

Ga nu naar die map en open die.
Kijk nu eens tussen als die files of die "video" er tussen staat.
Indien niet hebt u deze niet mee opgestuurd.
 
de video is elders niet mee in de pps, heb geprobeerd te uploaden via google maar is er ook niet in bij aankomst, wat kan ik nog meer doen?
 
To Embed or not to embed, that's the question

To Embed or not to embed, that's the question

In PowerPoint kunnen we filmpjes toevoegen met de extensie .avi, .mov, .qt, .mpg of .mpeg.
We kunnen filmpjes opnemen met onze digitale camcorder, deze opslaan met één van
de hierboven opgenoemde extensies, en invoegen in PowerPoint.

Wanneer we een filmpje invoegen is het belangrijk te weten dat het filmpje is gelinkt
naar je PowerPoint file, m.a.w. wanneer we de presentatie verplaatsen of kopiëren
naar een andere computer, moeten we het filmpje ook verplaatsen of
kopiëren naar deze computer.

Of het filmpje is embedded in de PowerPointpresentatie.
Embedded betekent dat het filmpje of het geluid mee wordt gekopieerd in de voorstelling.

We hebben hierboven reeds gelezen dat we de filmpjes en geluiden kunnen linken
in PowerPoint, of invoegen in PowerPoint. Wanneer we kiezen voor het eerste moeten
we er voor zorgen dat de geluid- of filmfiles steeds bij de presentatie blijven. ;)

De tweede keuze (Embedded) zal je presentatie een heel pak vergroten. (MB)
PowerPoint heeft een automatische instelling, die afhankelijk van de grootte van het
bestand, beslist of hij een link legt naar de file, of de file invoegt in de voorstelling.

Maar wij kunnen hiervoor wel de instellingen aanpassen.
Klik op Extra (Tools) - Opties (Options) in de menubalk.
Kies het tabblad Algemeen (General).

Let er wel op wanneer je bvb bestanden toelaat tot 40 MB, en je voert een geluid
of film in van 38500kb, je voorstelling ook zal verhogen met 38500kb.

Logisch is het niet, maar als je in de opties je geluiden verhoogt, werkt dit ook voor filmpjes ;)

picture.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan