Printer: Afdrukkwaliteit en snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik mijn printer gebruik,met foto papier om daarop b.v. gekleurde visitekaartjes wil afdrukken, heb ik een probleem.
Mijn printer is een HP OFFICEJET 5610 ALL-IN-ONE en dan print deze ZEER traag.
Wie kan er mij helpen.
Mvg,
MAURITS

[OPLOSSING]In eerste instantie gebruik je beter stevig glanspapier dan fotopapier voor naamkaartjes. In verband met foto's: Elke foto in de beste kwaliteit drukt altijd traag af.
Neem dat een gewone kleurafdruk een 10 seconden duurt , reken dan op een 30 à 40 seconden voor de allerbeste afdruk.
je kan voor elke afdruk die kwaliteit instellen. als je een printopdracht geeft krijg je eerst een venster voor je printerselectie. klik daar rechtsboven 'eigenschappen' aan. de mogelijkheden hangen verder van je type printer af.
attachment.php
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke foto's wil je dan afprinten?
Zijn het foto's die je hebt ingescand op de hoogste resolutie dan duurt het idd zeer lang om deze te scannen en af te drukken.
Neem de scanresolutie in dat geval wat lager dan gaat alles een pak sneller.
Die hoge resolutie heb je enkel nodig als je wil uitvergroten, voor normale foto 10x15 maakt het geen verschil.
Soms is de lagere resolutie zelfs beter.
 
Hp officejet 5610 all-in one

Hp officejet 5610 all-in one

Hallo Maurits,

Ik heb deze printer ook in mijn bezit.
Ik denk niet dat dit wat met je printer te maken heeft, maar met de instellingen die je gebruikt voor je printer.
Kijk eens bij je printer naar je voorkeursinstellingen voor afdrukken.
Staat die niet op maximale dpi of zo?
Indien ik een foto af print doe ik dit ook altijd op maximale dpi en die afruk duurt inderdaad vrij lang.
Al eens gekeken of je de laatste updates binnen hebt van hp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan