Printer drukt slecht af na vervanging inktcassette

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een Lexmark x190 (all in one).
Heb onlangs mijn inktcassette vervangen.
Origineel ware het de nummer 27 en 17 van Lexmark.

Heb deze vervangen door casettes 26 en 16 (grotrte capaciteit) en van het merk inktwereld.
De kleurencassette werkt perfect. De zwart-casette is iets anders. Na 1 dag komt er niks meer uit (geen zwart meer). Heb dan een nieuwe inktcassette gekregen na reclamatie , doch me de deze is het van hetzelfde.

Ik heb de indruk dat de inkt verdroogt is na 1dag. Kan zoiets???
Heb ze al eens in water gezegd en daarna terug de spuitkoppen gereinigd doch niet veel verschil.
HOE kan is de spuitkoppen manueel reinigen ??? Welke vloestof mag ik hier voor gebruiken.
De printer is blijkbaar niet defect , omdat ik in de laagste snelheid (super kwaliteit)drukken een tekst kan afdrukken. Deze is wel niet zuiver doch leesbaar; Wel met strepen en witte lijnen.

Iemand een idee om zulk een probleem op te lossen? Een nieuwe casette koop ik niet meer, dan koop ik een nieuwe printer , da kost nie veel meer.

Fijne feest in alle geval

Marcel:5956:

[OPLOSSING]
1. klepje dat printerkop afsluit lijkt niet goed te sluiten voor zwarte inktkop
2. zwarte inktcassette geprobeerd open te krijgen (spuitkop) door 3 sec onder heet water te houden) , dit geeft slechts en oplossing van 1 dag, daarna is de spuitkop weer verstopt;
3. zwarte inktcassette buiten dienst gesteld en afdrukken met de kleurcassette (mengen om zwart te bekomen)
4. conclusie: inkt is van slechte kwaliteit en cassette wortdt niet goed afgesloten
oplossing : nieuwe casette : geen oplossing zal ook wer uitdrogen omdat sluiting printerkop niet goed sluit, en vermits een nieuwe inktcassette bijna 25 euro kost ga ik in solden een nieuwe aanschaffen.
(doch nooit meer een lexmark)
voor 49 euro hebt ge een hp4.... in carrefour, hiervoor kan ik mijn printer niet laten maken en geen nieuw cassette koepen;

(gevolg van wegwerpmaatschappij) - 2 cassettes kopen en printer erbij, zou men toch moeten oplossen vind ik;
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als een inkjet zeer weinig gebruikt word is het mogelijk dat de sponsjes in de koppen uitdrogen.
Uitgedroogde inkt los je niet meer op, dat is weggooien en vervangen.
bij sommige printers (HP) worden de koppen geintegreerd in de vullingen, in dat geval kan het iets anders zijn want de koppen zijn dan nieuw (wel vrij duur).
Wat Ivan schrijft kan dan een oplossing zijn.
Ik heb mijn inkjet daardoor moeten weg doen.
Het word aanbevolen toch zeker om de paar weken eens een afdruk te maken.
En bij lazerprinters kan de poeder klonten bij vochtige omgeving als je er te weinig gebriuik van maakt (zo werd me verteld bij refill ink waar ik mijn toner laat vullen)

Ik heb de pdf bekeken en ga er van uit dat de printkop ook in jouw geval in de patroon zit, dan ga je de printer moeten binnen doen of zelf demonteren voor onderhoud.
 
Als een inkjet zeer weinig gebruikt word is het mogelijk dat de sponsjes in de koppen uitdrogen.
Dan ga je de printer moeten binnen doen of zelf demonteren voor onderhoud.

Overweg maar eerst hoeveel een printer kost. Ik heb een Epson al-in-one die ik gebruik met compatibele toners. Kostprijs nu ongeveer 60€. Als je Uw printer moet laten herstellen kost het U zeker meer. Dus voor max 60€ (regelmatig in Carrefour een actie) printen-copieeren en scannen. Voor een set compatibele toners betaal ik op de computerbeurzen 15€ max. Dus nog geen 4€ per cartridge. Mijn vorige Epson heeft het 5 jaar uitgehouden. Na aankoop nieuwe heb ik hem zelf geopend en het vuil van papier die onder de koppen zat verwijderd want dat was de boosdoener van die strepen. Die werkte dan opnieuw zoals het hoort. Staat nu bij mijn kleinkind die er heel gelukkig mee is.
 
1. klepje dat printerkop afsluit lijkt niet goed te sluiten voor zwarte inktkop
2. zwarte inktcassette geprobeerd open te krijgen (spuitkop) door 3 sec onder heet water te houden) , dit geeft slechts en oplossing van 1 dag, daarna is de spuitkop weer verstopt;
3. zwarte inktcassette buiten dienst gesteld en afdrukken met de kleurcassette (mengen om zwart te bekomen)
4. conclusie: inkt is van slechte kwaliteit en cassette wordt niet goed afgesloten
oplossing : nieuwe cassette : geen oplossing zal ook weer uitdrogen omdat sluiting printerkop niet goed sluit, en vermits een nieuwe inktcassette bijna 25 euro kost ga ik in solden een nieuwe aanschaffen.
(doch nooit meer een lexmark)
voor 49 euro hebt ge een hp4.... in carrefour, hiervoor kan ik mijn printer niet laten maken en geen nieuw cassette kopen;

(gevolg van wegwerpmaatschappij) - 2 cassettes kopen en printer erbij, zou men toch moeten oplossen vind ik;
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon versleten dus zo als ik het begrijp, uit dat afsluiten van de printerkop.
Zou dat ook verklaren waarom lexmark (vroeger toch) veel inkt verbruikt in vergelijking met andere merken?
Ik vraag het me af.
Van puntje 3 kan ik alleen maar zeggen 'chapeau'
Een goed soldaatd trekt zijn plan zeggen ze.
Een goeie depannage.
En een post waar je iets kan van opsteken.
Bedankt hiervoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan