Software Printer Epson xp 325 reset software

goede namiddag allen,

mijn Epson printer XP 325 heeft er de brui aangegeven , inktkussentje is vol en op het schermpje van de printer komt te staan foutcode E11 " bel Epson voor inktkussentje " ...dat hebben ze goed gevonden hé !!

heb al wat gezocht op internet en wel wat gevonden ,maar niet de oplossing ...iets van epson printer resetter zip ...maar na uit pakken lukt het niet .Wic reset key en die doet het wel ,detecteerd mijn printer en geeft ook aan dat hij over de 100% zit wat het inktkussen betreft ...MAAR dan vraagt hij de key code en die moet je kopen!!

ik heb het inktkussen er al eens uitgehaald , zit netjes in een box bij wijze van spreken ..en die is echt niet nat van de inkt hoor , denk dat het eerder een teller is die zegt ...en nu is het er mee gedaan hé .
op zichzelf is een printer niet zo duur ...bv de xp 4200 die voor mij zeker voldoende is , maar ik zit nog met een 12 inkt cassettes ( juist gaan tellen ) die dan verloren zijn ...want de winkel bij epson moet natuurlijk draaien , ze passen uiteraard niet in de xp4200

dus ...wie weet raad, wie kan helpen ...

groeten,

françois
 
Mijn HP laserprinters (2 verschillende) werken probleemloos met 123 drum kits ... is die beperking dan enkel voor inkjet ?
Nope.
Als je tegenwoordig een laserprinter wil waar ook 3th party toners op werken moet je dat vooraf uitzoeken.
En ook opletten met firmware updates, kan achteraf nog altijd aangepast worden. Vooral met HP opletten.
bv: Cartridge error after firmware update

Heb zelf een Kyocera kleurenlaser waarbij de toners een RFID chip op de cartridges hebben.
Wat dan ook op de niet originele toners moet zitten of ze werken niet.
 
Bedankt ... maar niet zo leuk van HP ! Het kan ook nadien dus worden toegevoegd via updates en je bent dus als gebruiker constant gegijzeld. Iets om aan te denken bij volgende aanschaf : HP zet zichzelf hiermee buitenspel wat mij betreft.
 
HP wil klanten "beschermen" tegen virussen door blokkeren 3th-party inkt cartridges... Wat op zich al twijfelachtig is.
Als het al enigzins mogelijk is dan is de oorzaak net dat extra stukje "beveiliging" (microcontroller) aan hun cartridges toe te voegen.

HP claims to "protect" users from "viruses" by blocking third-party ink cartridges

Je moest eens weten hoe bedrijven, vooral in de US maar komt later ook vaak naar hier, tegenwoordig hun klanten behandelen...
Het grote probleem is als een bedrijf ermee wegkomt andere vaak volgen.
Zoals indertijd Apple dat als eerste het mSD slot op zijn iPhones liet vallen.
Samsung pikte daar direct op in met een reclame waarin zij dat nog steeds wel op hun smartphones hadden.
Volgend was het 3,5 hoofdtelefoon jack, idem dito...
Tot ze merkten klanten er geen iPhone minder om kochten...
Samsung volgde toen al snel en daarna de rest...
 
In het geval van de inktpatronen is het gewoon het verdienmodel, van alle merken.
De printers spotgoedkoop verkopen en dan geld verdienen met de vullingen.

Als we met zijn allen de 123-merken blijven kopen tja, dan zullen de fabrikanten de prijzen van hun printers meer realistisch moeten maken en dan kost iet of wat multifunctional printer algauw terug 600 Euro of meer ... net als vroeger overigens ...
 
Of hun inktcartridges goedkoper maken.
Ze moeten niet concurreren met "namaak" maar hun originele zijn duurder dan goud, denk niet dat echt realistische prijzen zijn.

Met mijn kleurenlaser print ik ook niet te duur. Niet omdat de toners goedkoper zijn, integendeel. Een vollediges set kost bijna evenveel of meer als de printer. (Zal nu denk 5-600€ zijn.)
3th Party maken het dan echter weer wel betaalbaar (80-115€ afh kwal.). Als ik originele kon kopen voor 100 - 150, mss zelf nog 175€ zou ik het doen.
Maar 3-4x duurder...
Mijn Kyocera heeft wel het voordeel de eerste 200 000 pagina's niks vervangen (drum, developer....) moet worden.

Als ik nu een printer zou moeten kopen zou ik voor een inkt volume met vervangbare inktopvang en printkoppen gaan. Dan kan je echt goedkoop printen.
Ok, is niet voor iedereen natuurlijk, snap ik ook wel.
Heb vroeger wel geleerd dat je als je eerst naar de verbruiksprijs kijkt (bv inkt) ipv enkel naar de productprijs je vaak goedkoper uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
IK heb hetzelfde probleem met mijn Canon Pixma 2950, inktkussen bijna vol, als ik dan op Start druk dan print hij wel maar hoelang.

Test Aankoop heeft al verschillende malen hierover gepubliceerd en ook actie gevoerd tegen de tellers die fabrikanten misbruiken en de koppen die geblokkeerd zijn om goedkope cartridges te blokkeren.

Weet iemand of Canon ook dergelijke codes verkoopt? Zelf heb ik nog 1 kleur en 1 zwarte cartridge
 
@Hubert Collaer :

Download WIC Reset Utility – Canon, Epson Resetter​


Wic Reset Utlity Tool – Waste Ink Pad Counter reset utility, also known as Epson Resetter or Canon Resetter. You can download WIC Reset Utility to check waste ink counter number (Epson only) and reset printer’s waste ink counters to 0% (Epson and Canon).


zie #2, #5
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Dag iedereen,
Volgens mij begon de discussie over een volgelopen inktkussen op een Epson printer.
Ik had dit een half jaar geleden ook en heb toen, voor weinig geld, een nieuw setje kussens besteld via Amazon. Op internet staat vaak hoe je voor een bepaald type Epson printer deze kan vervangen en met de WIC reset utility was daarna aller weer OK. Het vervangen kost wel wat tijd en enig technisch inzicht, maar het loonde zeker de moeite. Mijn printer is een Epson XP-530 Expression Premium en ik gebruik al jaren goedkope huismerk inktcartridges. Ongeveer 22€ voor een set van 5.
 
@Hubert Collaer :

Download WIC Reset Utility – Canon, Epson Resetter​


Wic Reset Utlity Tool – Waste Ink Pad Counter reset utility, also known as Epson Resetter or Canon Resetter. You can download WIC Reset Utility to check waste ink counter number (Epson only) and reset printer’s waste ink counters to 0% (Epson and Canon).


zie #2, #5
Ik heb dit programma geinstalleerd en wanneer ik op de aangegeven printer MG 2900 series klikte kreeg ik in het engels de melding dat deze printer jammer genoeg niet ondersteund wordt. Dat wordt dus een nieuwe canon kopen kost 45€ met 2j waarborg.
 
U mag er van uitgaan dat de meeste printer leveranciers willen dat men de originele Inktcartridges gaat gebruiken met hun chip
Heel soms heeft men geluk bij het gebruik van zogenaamde Resetters
:unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan