Probleem met opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gastje1

Gast
Hallo,

Ik heb een probleempje... Als ik mijn computer opstart komt er altijd het teken van pentium 4 erop... Maar de laatste tijd als ik de computer opstart blijft mijn icoon eropstaan van pentium 4 en doet mijn computer niets meer.

Ik moet dan handmatig de knop van mijn computer achteraan uitzetten en dan terug opzetten. Als ik dan de computer terug opzet blijft het pentiumicoon er niet meer opstaan als maar eventjes hoe normaal is en start mijn windows op....

Weet iemand soms het probleem? Of hoe ik dat misschien er kan afdoen dat teken? Dan start hij normaal direct op de windows op he? ofniet?

Graag zo vlug mogelijk een oplossing want dat begint echt lastig te worden!

Yveske
 
Ja? kan ik daar iets aan doen? Tis raar dat ik dat vroeger niet had? Tis precies vanaf mijn pc sneller is dat hij dit doet...

yveske
 
Dat pentium teken is een splash-screen en kan je mogelijks uitzetten in het bios.

Voor je probleem kan je misschien eens je ram testen met Memtest86+
(best een hele nacht het progje zijn werk laten doen)

andere mogelijkheden,
- clear cmos (zie de handleiding van je moederbord) (oa overclock settings worden weer ongedaan gemaakt!)
- bios update (misschien beter laten doen door iemand anders?)
- zoveel mogelijk externe apparaten die stroom pakken van de voeding eens afkoppelen, mogelijks gaat de voeding het begeven




 
Dat bootlogo staat meestal standaard ingeschakeld, als je een update v d bios overweegt doe je dat best 1st.
Als je dan dat pentium4 teken uitzet zal de pc meer vertellen tijdens de opstart en kunnen we met wat geluk al achterhalen waarom de pc soms hangt.
Ik weet niet hoe je de pc versneld hebt, maar als je ram hebt bijgestoken of iets anders ligt het misschien daaraan, en voor de zekerheid nog doen wat i2p hier net vertelde, zoveel mogelijk loskoppelen
 
maar ik heb dat probleem vroeger ook had eventjes bij XP

En na een tijdje was dat weg wat heel raar is.... En volgens mij scheelt er niets aan de pc. Anders zou hij niet gaan als ik achteraan op de pc de aan/uit-knop indruk en dan terug opstart. Volgens mij moet ik gewoon het logo eraf krijgen maar weet begot niet hoe dat moet... het is een computer van Medion, misschien iemand dat dit weet en mij kan stap voor stap uitleggen?

yveske
 
Die logo is in vele gevallen maar een *.bmp of zo iets en om die uit te schakelen kijk je best eens in je bios onder boot en boot settings of zo iets, kijken achter spash, splash logo, (full) screen logo, enz...
dan is het maar een kwestie van die regel te selecteren met de pijltjes en dan op disabled zetten met de page up of page down toets of enteren en je keuze maken in het menu'tje dat je dan krijgt, is weer afhankelijk van bios tot bios.
Maar of dit het probleem gaat oplossen?????

Waarom gebruik je de on/off knop op de voeding, werkt de reset knop op de case niet meer misschien?
 
Ik heb geen rest knop ;)

en als ik de powerknop gebruikt dan lukt het wel!

yveske
 
Die logo is in vele gevallen maar een *.bmp of zo iets en om die uit te schakelen kijk je best eens in je bios onder boot en boot settings of zo iets, kijken achter spash, splash logo, (full) screen logo, enz...
dan is het maar een kwestie van die regel te selecteren met de pijltjes en dan op disabled zetten met de page up of page down toets of enteren en je keuze maken in het menu'tje dat je dan krijgt, is weer afhankelijk van bios tot bios.
Maar of dit het probleem gaat oplossen?????


Ben je al in de bios geraakt?
Wat i2p hier denkt betwijfel ik ook, dat logo verbergt de lopende processen bij het opstarten van de computer tot windows word geladen, verder doet het niets, dan enkel wat reclame maken, dus ik denk niet dat het probleem zomaar zal weggaan.
Maar als je dat logo disabled zet kan je wel zien waar de pc mee bezig is op het moment dat hij blijft hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan